Gå til innhold

Hva tenker dere på for å få sove?


Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Altså - ikke hva dere tenker på når dere ikke får sove, men hva dere tenker på når dere ligger i senga og skal sove?

Jeg har en favoritt-tanke, som alltid får meg til å sovne. Det handler om hvordan jeg ville ha innredet det splitternye huset til venninna mi! Det er et av de få husene jeg har sett uten interiør, derfor har jeg valgt det... Gangen ved inngangsdøra blir kjempefin, gjesterommet tror jeg blir i blått, og da sovner jeg som regel.. ;)

Hva tenker dere på for å få sove?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting. Jeg prøver å tømme hodet.

Innredningstanker hadde fått meg til å kverne i det uendelige, og jeg hadde ligget våken til langt på natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innredningstanker hadde fått meg til å kverne i det uendelige, og jeg hadde ligget våken til langt på natt.

Funker som bare rakkern for meg!! Har som sagt aldri kommet opp i annenetasje.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som du hadde funnet noe som funket bra :) Jeg vet ikke helt, pleier å prøve og tenke på noe godt, koselig e.l. Som f.eks mannen min, pusene mine, ting som er bra i livet mitt. Kan IKKE tenke på regninger, pensum, jobb eller problemer iallfall :-?

Ikke så dumt det Felicia Femina skriver heller, jeg syns og det kan hjelpe å tømme hodet for grublerier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenker jeg inne i hodet mitt:

"Gud bevare ....og så tenker jeg på hver enkelt i storfamilien, begynner i en ende, eldst eller yngst, og sovner før jeg har tenkt på alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker..

Nå er klokka 1. sover jeg nå får jeg 6timer med søvn

Og herregud klokka er 2 sover jeg nå får jeg 5timer søvn

åå nei nå igjen klokka 3 sover jeg så får jeg 4timer med søvn

UUUUFFFFFAA KLOKKA ER 4... Jaja jeg får heller gå og sette på kaffen. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I perioder når jeg har problemer med å sovne setter jeg vinger :rosaengel: på alle tankene, og lar de fly avgårde ut gjennom en høy hvit port. Og de slipper ikke inn igjen. :rosaengel: ZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kveldsvisitt

Jeg prøver å tømme hodet, og ikke tenke på noenting ! Så lar jeg bare tankene flyte av seg selv, uten å stoppe opp og tenke eller prøve å analysere de på noen måte. Og plutselig er jeg i drømmeland....

Hvis jeg er kjempevåken, og ikke får sove allikavel, tar jeg en avslappningsøvelse. Begynner med ene foten. Slapper helt av i den, kjenner at den blir varm og nesten vektløs. Så neste fot og etter det hoftepartiet, overkroppen, skulder og en arm, neste skulder og arm og til sist nakke/hode. Når jeg da ligger slik, og ikke en eneste muskel er anspent i hele kroppen, konsenterer jeg meg om pusten. Ser for meg at luften som jeg puster og "ser" går ned i lungne mine er hvit, og puster den ut igjen. Etter dette ser jeg for meg en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker alltid på alt jeg skal gjøre med pengene når jeg vinner i Lotto :o Sovner kjemperaskt av det - blir så avslappet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden er jeg så sliten at jeg rekker ikke tenke før jeg sover....leser alltid bøker før jeg sovner, så jeg tenker sjeldent på daglige triviliteter....heldigvis :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg er kjempevåken, og ikke får sove allikavel, tar jeg en avslappningsøvelse. Begynner med ene foten. Slapper helt av i den, kjenner at den blir varm og nesten vektløs. Så neste fot og etter det hoftepartiet, overkroppen, skulder og en arm, neste skulder og arm og til sist nakke/hode. Når jeg da ligger slik, og ikke en eneste muskel er anspent i hele kroppen, konsenterer jeg meg om pusten. Ser for meg at luften som jeg puster og "ser" går ned i lungne mine er hvit, og puster den ut igjen. Etter dette ser jeg for meg en blå ballong som svever i luften over hodet mitt. Jeg løfter opp ene armen og klarer da akkurat å berøre den, tar ned handen og gjør det samme med andre armen. Noen ganger slik, og slapp av igjen. Enten så sovner jeg nå, eller så har jeg gjort det for lenge siden......

Åh, nesten det der gjorde pappa på meg for at jeg skulle sovne når jeg var liten.. Og det funker! Starter med lilletåa - "legger " den liksom fra meg, tenker at den ikke hører til kroppen min og at den er helt, helt avslappet...

Pappa satt på sengekanten og snakket meg gjennom tærne, hælene, anklene, leggene osv. Jeg var alltid så spent på hva han skulle si når han kom til skrittet - men da sov jeg alltid!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kveldsvisitt

Pappa satt på sengekanten og snakket meg gjennom tærne, hælene, anklene, leggene osv. Jeg var alltid så spent på hva han skulle si når han kom til skrittet - men da sov jeg alltid!! :ler:

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Abelone

Jeg sovner stort sett som en stein når jeg legger meg, og tenker ikke på noe. Av og til prøver jeg å få lest litt på senga, men det blir bare ei side, og så er jeg vekk. Jeg sovner på 1 minutt, når jeg bare legger meg ned, tror jeg.

Det hender jeg ikke klarer å sovne, og da er jeg gjerne stresset eller oppgiret over noe med jobben, ligger og planlegger og diskuterer med meg selv og tankene mine. Det er dødfødt. Da må jeg ta opp ei kjedelig bok, eller noe..... Eller legge meg tett inntil et annet menneske (mannen eller gutten min) og hører på sovepusten, og prøver å finne samme gode rytmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg rekker to striper Tommy og Tigern før jeg er borte og kjæresten må plukke brillene av meg...men det hender ikke så ofte...Som regel er jeg borte før bladet kommer ned fra nattbordet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Jeg prøver å tømme hodet for tanker, men det er vanskelig det! Savner kjæresten min når jeg ikke får sove, han pleide alltid å gjøre sånn når jeg ikke fikk sove: "Forestill deg at vi er på Anse Cocos (som er på Seychellene, den fineste stranda vi noen gang har vært på), sola skinner, stranda lyser imot oss der vi ligger ankret opp i båten like utenfor... og så fortsetter han sånn til jeg sovner... hjelper at han klør meg på ryggen også! Prøver å tenke litt i samme baner når jeg er alene, men det er mye mer effektivt når han gjør det for meg...

Jeg har forresten alltid penn og papir liggende ved siden av senga, da kan jeg skrive ned sånne ting som jeg plutselig kommer på og er redd for å glemme, og som gjør at jeg ikke får sove...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...