Gå til innhold

Er Nordthug for arrogant


Gjest gjest

Anbefalte innlegg

Northug er rett å slett kvalmande arrogant.

At ein er flink på ski og vinn gull, gir ein ikkje gratisbillett til å oppføre seg som ein tulling.

Heilt einig i at han er dårleg reklame for Noreg. Furtar som ein unge når han tapar, og hoverar på bekostning av andre når han vinn.

Må si meg enig i denne.

Jeg tror ikke mange hadde reagert negativt dersom det var et "show" i positiv forstand han laget. I stedet handler det om å håne andre når han vinner, og være sur så det holder når ikke alt går hans vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes han er arogant. Når han taper suttrer han og vil ikke snakke med pressen, vinner han så(ja dere ser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at når du leser om Northug i media, så høres han ut som den største drittsekken - MEN når du ser filmklippene fra pressekonferansene, hvor journalistene henter sitatene fra, ser du at han faktisk sier alt med glimt i øyet. Han står heller ikke med nesen i sky og er arrogant. Nei. Han ser ned i bakken/bordet, flirer litt og smiler etterpå.

Jeg synes det er trist at media prøver å skape en ordkrig mellom Norge og Sverige. Northug har jo sagt selv at grunnen til at det blir "han mot sverige" er fordi det er det media vil ha. Det er det media liker.

Jeg synes stuntet hans i går var fantastisk. Og jeg er helt enig med Rønning som under pressekonferansen som sa at det er verre at en journalist går ut og kaller en idrettsutøver en gris, enn at en gullvinner feirer seieren foran hjemmepublikummet sitt.

Dessuten er det spennende å følge med på Northug, han er helt rå på taktikk og psykologisk spill. Jeg likte han ikke før VM, men nå har jeg skikkelig sansen for han:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Northug er fantastisk, og plogingen var bare morsom!

Heia Norge! :hoppe:

Enig! Hva så om han er arrogant? Det viktigste er vel at Norge vinner og ikke åssen personlighet de forskjellige skiløperene har. Heia Norge!!! Plogingen var bare morsom da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke kan være litt høy på livet og sin egen overlegenhet etter et sånt spurtoppgjør som det Northug leverte, NÅR da?

Han hysjet på publikum og stoppet på mållinjen. Artig stunt, og big fucking deal!

Jævla nærtagende svenske sportsreporter. Sutregutt som ikke taklet å se det svenske gullhåpet bli torpedert.

Er det noen som er arrogant, så er det reporteren som mener seg verdig til å kalle Northug et svin. Og en ulv. Men i motsetning til Northug, så har ikke denne mannen noe særlig å være stolt over.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linda sofie

Dessuten er det spennende å følge med på Northug, han er helt rå på taktikk og psykologisk spill. Jeg likte han ikke før VM, men nå har jeg skikkelig sansen for han:)

Signerer :)

Hva så om han hysjet på publikum? Big deal. Som sagt så synes jeg det er morsomt og komisk når han shower sånn. Og jeg skjønner da godt hvorfor man ikke vil snakke med pressen når man taper da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som plager meg mest, er at han var naer aa bli tatt igjen av Hellner etter plogingen :kjefte:

Det var ikke saa langt unna, til og med min mor kommenterte det. Skjonner greia med og vaere morsom og skape show, men HALLO?

Dessuten er han en ufattelig darlig taper, noe som er unodvendig. Han nekster aa snakke med pressen, gaar og surmuler osv. Daarlig gjort nar du er med i eliten. :sjenert:

Men all respekt for styrken hans, han er definitivt en veldig god skiloper, dog litt vel arrogant. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er humor på andres bekostning, og det har ingenting med arroganse å gjøre. At folk ikke liker å bli tøyset med, eller gjort narr av, det er noe annet. Det er ikke nødvendigvis noe ideal å være en usynlig, påtatt ydmyk person. Her er det flere folk som sympatiserer i lag med egen bitterhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis man ikke kan være litt høy på livet og sin egen overlegenhet etter et sånt spurtoppgjør som det Northug leverte, NÅR da?

Han hysjet på publikum og stoppet på mållinjen. Artig stunt, og big fucking deal!

Jævla nærtagende svenske sportsreporter. Sutregutt som ikke taklet å se det svenske gullhåpet bli torpedert.

Er det noen som er arrogant, så er det reporteren som mener seg verdig til å kalle Northug et svin. Og en ulv. Men i motsetning til Northug, så har ikke denne mannen noe særlig å være stolt over.

Det du skriver om, er bare en av mange episoder, det er det dårlige helhetsinntrykket folk har av Northug som er grunnen til at så mange misliker ham.

Det er ikke mange idrettsutøvere som må ha hjelp fra støtteapparatet fordi han er så upopulær. Hadde det ikke vært for gullet han tok, hadde de fleste snudd ryggen til ham, men så lenge han vinner blir han unnskyldt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til at det kun er Norge og svært folkelige nordmenn som bryr seg om dette VM i ski.

Andre land couldn't care less. BBC og CNN nevner ikke dette med et ord.

Selv må jeg si jeg blir sliten av å se sport overalt: i gatene i Oslo, på TV i alle de tradisjonelle norske kanalene, og i alle aviser/media forøvrig.

Det er slitsomt å befinne seg i en sportsverden, som Norge er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Legg merke til at det kun er Norge og svært folkelige nordmenn som bryr seg om dette VM i ski.

Andre land couldn't care less. BBC og CNN nevner ikke dette med et ord.

Hva så? Vi koser oss med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NY street

Hva så? Vi koser oss med det.

For å si det på en annen måte:

Det er fint at dere koser dere...men - for meg blir det bare slitsomt å se horder av über-folkelige nordmenn i gatene med flaggmaling i ansiktet, det norske flagget stikkende opp av ryggsekken der de går i gatene, og bjeller de bjeller med!

Jeezzz....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest riotgrrrl

Åh, jeg elsker Northug! Han lager virkelig show, jeg digget når han bråbremset rett før målstreken og gikk sidelengs over, til Hellners store irritasjon :D Og ikke bare er han norsk, han er trønder <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv må jeg si jeg blir sliten av å se sport overalt: i gatene i Oslo, på TV i alle de tradisjonelle norske kanalene, og i alle aviser/media forøvrig.

Det er slitsomt å befinne seg i en sportsverden, som Norge er.

Jeg er så enig, så enig med deg. Håper det snart er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant

Legg merke til at det kun er Norge og svært folkelige nordmenn som bryr seg om dette VM i ski.

Andre land couldn't care less. BBC og CNN nevner ikke dette med et ord.

Selv må jeg si jeg blir sliten av å se sport overalt: i gatene i Oslo, på TV i alle de tradisjonelle norske kanalene, og i alle aviser/media forøvrig.

Det er slitsomt å befinne seg i en sportsverden, som Norge er.

Jeg tror du lever i en liten boble om du tror at det bare er i Norge folk bryr seg om dette. Ja det er kanskje ekstremt populært i Norge i forholdt til andre steder.

og 2 ting til

fra CNN

http://sportsillustrated.cnn.com/2011/more/03/04/nordic.combined.world.championships.ap/index.html

Fra BBC

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/other_sports/winter_sports/9400473.stm

var det du som sa at de ikke nevnte det ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det blir kalt noe når man er sånn, men jeg husker ikke hva det heter. Ikke arroganse men noe annet.

Hykleri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madicken

Jeg er så enig, så enig med deg. Håper det snart er over.

Håper alt bråket snart er over, ja! Huff, tar mye energi det der.

Det er mer enn nok sport i dette landet overalt ellers i året. Det er noe hele tiden...spesielt da i media.

Det er fryktelig energitappende. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fascinerende at så mange klarer å henge seg opp i kommentarer gitt med en spydig undertone, men med glimt i øyet. Ingen andre enn media klarer å hause opp småtterier til å bli store saker, mange som har trodd på det bildet av Nordtug som et ra*****l.

Vet ikke om man må være trønder for å forstå ham, men jeg synes fyren her herlig, det er deilig å høre noen snakke fra levra, men på en humoristisk måte. Det er mye tørt fra mange andre indrettsutøvere.

Jeg savner de "grove" uttalelsene til Nordtug, de som tok pusten fra en hel herskare av dypt kristne inne i de tusen perfekte hjem. Det har de klart å kvele ved hjelp av media.

At folk får mer respekt for en mann som gråter er meg en gåte, tror dere Nordtug er en gjennomsyret kar, så full av faen at han ikke kan vise følelser på annen måte enn å spre eder og galle?

Det Nordtug har er en vinnervilje som er så stor og så kraftig at han ikke er fornøyd før han vinner, det å komme som nummer to er ikke å bli nest best, det er å tape. Enkelt og greit. Man er ikke fornøyd med en sølvmedalje når man helst skulle stått øverst på pallen. Det betyr heller ikke at man ikke unnder den som står der medaljen, det går på at man er forbannet på sine egne prestasjoner. Det ble stor ståhei under OL da Petter ikke ønsket intervju etter å ha tapt, hva forventer media egentlig? At han skal stå der, snakke politisk korrekt og komme med den samme regla "nei, formen var ikke på topp i dag, det var vaskelige forhold, dårlige ski,jeg er skuffet.." Store deler av det norske folk hadde fått kaffen i vrangstrupen dersom Petter hadde kommet frem til Pål Gordon med uttalelser om "F***, i he*****, e så forbainna, at itj dein helve****, osv." En person med et så sterkt vinnerinstinkt vil være på den måten Petter er, han vil vinne, han skal være best, og når han vinner viser han det også, at han er den beste. På samme måte når han taper, da blir han rasende.

Det blir så feil å trekke inn "tap og vinn med samme sinn", eller andre idiotiske ordtak når man snakker om toppidrett, ei heller synes jeg det er sjarmerende med uttalelser som" Ja, jeg har egentlig ingen målsetninger, blandt de ti beste er jo bra.." Hva slags vinnervilje viser man da? Er ikke målet med toppidrett at man skal være best og vinne?

Det blir for min del for dumt å komme med at han er ikke en idrettsmann man kan være stolt av fordi han ikke er som alle andre, han gjør ikke som man forventer. Takk gud for det! Mange kjenner kanskje til den svenske fotballspilleren Slatan, noe i samme bane, han sier mye pisspreik og det blåses helt ut av proposjoner av media. Ingen ler og koser seg mer enn Slatan når han vet at det han sier blir store overskrifter.

Som Petter også sa i et intervju nå nylig, "Det blir dobbeltseier dersom svenske journalister tar seg nær av det jeg sier"..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skriver om, er bare en av mange episoder, det er det dårlige helhetsinntrykket folk har av Northug som er grunnen til at så mange misliker ham.

Det er ikke mange idrettsutøvere som må ha hjelp fra støtteapparatet fordi han er så upopulær. Hadde det ikke vært for gullet han tok, hadde de fleste snudd ryggen til ham, men så lenge han vinner blir han unnskyldt.

Piffle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...