Gå til innhold

Er Nordthug for arrogant


Gjest gjest

Anbefalte innlegg

Gjest gjest

Ja, spørsmålet står i tittelen.

Bør det finnes grenser? Er han egentlig litt umoden når han trenger å demonstrere sånn?

Var plogingen gjort for å demonstrere at han tok revansj nå når han hadde spurtet fra Hellner i den samme motbakken som han ble forbigått av Hellner, den dagen han fikk sølvet ?

Eller var det "hyllest til publikum" slik de påstod i nrk-sporten?

Eller kan det rett og slett være at man må ha en arrogant konkurranse-innstillig for å kunne vinne på den måten Nordthug gjør?

Svenskene ble jo innmari sure, så klart. Skulle bare mangle.

Men jeg syns han kunne greid seg med å bare gå i mål.

Virker som han glemte fort at han gråt etter å ha gått først i mål før i VM...(Eller kanskje han prøvde å rette opp inntrykket igjen?)

I alle tilfeller er han god på ski.

Men burte noen kanskje si til han at han har sagt "Barneskirenn!" alt, så nå kan han roe det litt ned? I alle tilfeller for å ikke irritere andre nasjoner og sette norske utøvere i dårlig lys med det.

Den forrige som brifet sånn var vel Dæhlie som gikk baklengs i mål. Er det virkelig nødvendig? Eller føles det som en så stor seier at utøverne naturlig kommer på sånt, så det blir helt greit?

Bare lurte på hva andre tenker :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valiant

Det var da bare morsomt. La janteloven falle :)

Nå må dere slutte og rope janteloven vær gang noen kommer med kritikk. Dette har ikke noe med janteloven og gjøre

jeg er så dritt lei av dere som bruker janteloven som en unnskylding eller som et argument fordi noen kritiserer

er Nordthaug arrogant vel han kan virke sånn men jeg tror egentlig det er mer et spill for media

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han er arrogant. Arroganse er noe jeg har problemer med i alle sammenheng.

Klart han er en suveren idrettsutøver, blant de beste, men oppførselen hans i flere sammenheng er temmelig utålelig.

Marit Bjørgen, derimot. Helt fantastisk på alle måter. Hun viser en enorm glede over å ha lykkes så til de grader som hun har gjort i VM, uten å ha noe behov for å være hoverende overfor sine konkurrenter. Hurra for vår alles fenomenale Marit, med sine fantastiske fire gullmedaljer. :danse:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Northug er kjent for å være en drittsekk, og han ødelegger for de andre som forsøker å fremstå som seriøse idrettsfolk. Støtteapparat og utøvere forsøker febrilsk å glatte over oppførselen hans, og den eneste grunnen til at noen trykker han til brystet i disse dager er resultatene han har oppnådd.

Dette har ingenting med jantelov å gjøre, det handler om en utøver som ikke klarer å vise allminnelig folkeskikk ute blant folk, og som synes det er greit å fremheve seg selv gjennom å hovere over andre. Hadde andre nasjoners utøvere oppført seg slik mot ham som det han gjør mot dem ville han vært dritsur, men så lenge det er han selv som står for morsomhetene, da er det i orden.

Det er ingen av de andre utøverne som oppfører seg slik han gjør, og det er dårlig reklame for Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hadde andre nasjoners utøvere oppført seg slik mot ham som det han gjør mot dem ville han vært dritsur, men så lenge det er han selv som står for morsomhetene, da er det i orden.

Det blir kalt noe når man er sånn, men jeg husker ikke hva det heter. Ikke arroganse men noe annet.

Synes han virker litt narsissistisk. Ja, han er flink til å gå på ski, bevares, men han trenger ikke erte andre fordi han er så god.

Marit Bjørgen er i en helt annen elite klasse- han burde se til hennes oppførsel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tullinger som blir hyllet av folkemengden blir bare enda mer idioter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes han er arrogant. Arroganse er noe jeg har problemer med i alle sammenheng.

Klart han er en suveren idrettsutøver, blant de beste, men oppførselen hans i flere sammenheng er temmelig utålelig.

Marit Bjørgen, derimot. Helt fantastisk på alle måter. Hun viser en enorm glede over å ha lykkes så til de grader som hun har gjort i VM, uten å ha noe behov for å være hoverende overfor sine konkurrenter. Hurra for vår alles fenomenale Marit, med sine fantastiske fire gullmedaljer. :danse:

Ja, Marit Bjørgen stiller i en helt annen klasse.

Hun har begge bena plantet på jorda og ikke noe behov for å håne andre når hun vinner.

Kan egentlig ikke komme på noen utøvere som oppfører seg som Northug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Det er ingen av de andre utøverne som oppfører seg slik han gjør, og det er dårlig reklame for Norge.

Er det så stor forskjell fra hvordan Hellner gikk over streken på en ski, eller Harvey hysjet på publikum? Eller Dæhlie som gikk baklengs?

Siden "feiden" hovedsaklig er mot svenskene kan vel Zlatan nevnes også? :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usain Bolt fikk også kritikk for å ha vist poor sportsmanship ved å banke på brystkassa da han overlegent vant i Berlin. Ingen tvil om at han er en fantastisk sprinter, men slik oppførsel er en fornærmelse mot de andre deltakerne. Samme for Northug.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det kan skje enkelthendelser i kampens hete, det er noe alle forstår, men en slik gjennomført dårlig oppførsel gjennom lang tid, det er det ingen unnskyldning for. Selv tåler han ingenting, men er den første til å utsette andre for hån.

Ingen hadde klandret Northug dersom det kun var noen få uheldige episoder, men han har fått mer enn stor nok tabbekvote.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som i alle store mesterskap er det mye følelser i sving.

I langrenn handler det om god styrke, utholdenhet og teknikk. Dette opparbeider man seg gjennom enormt mye trening - ja, over flere år.

For flere av våre langrennsløpere så har VM i Holmenkollen vært et stort mål helt siden det var annonsert at vi fikk VM. Gjennom uttallelige world cup-renn så har mange av de samme utøverne konkurrert mot hverandre, også i flere år. Dette er litt av bakgrunnen frem til VM-arrangementet her i Oslo. Hellner og Northug snakker sammen og har gjort en del felles utenfor skiarenaen også. Petter tapte jo også for Hellner i sprinten. Når så Petter kontrollerer, psyker, og viser sin kontroll i det enorme taktomslaget han har på oppløpet så må vi for all del tenke på alt adrenalinet som bruser i blodet på gutten - der og da !! Flere tusen på arenaen brøler og hyler i øredøvende entusiasme og Petter byr selvfølgelig på sin "gest" og "hoverer" med seieren over først og fremst svenskene. Dette er helt greit for meg. Han er i ferd med å oppleve sitt største idrettsøyeblikk, og som han sier selv ; han "suger" til seg alle inntrykkene i dette historiske øyeblikket. Han presenterer sin "signatur", som for alltid vil stå der som noe vi nordmenn vil huske lenge. Svenske kommentatorer likte ikke det de så, men Petter har fortsatt mange tilhengere i Sverige. Flere sammenligner ham med deres egen Zlatan Ibrahimovic. En særegen fyr, med egne meninger og kontroversielle uttalelser. Tipper at de fleste svensker allikevel digger Northug fordi han er i en særstilling i idretten sin, og han har gitt oss et solid minne - uansett hvor mye det blir diskutert, om man liker det eller ei..... Han er en stor idrettsmann som har ekstreme evner innenfor sin gren. La oss prise det, og la Petter prise sine egenskaper på egen måte.

Om 100 år er sikkert allting glemt allikevel......???

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er helt greit. Han er jo rå på ski, og blir hyllet i Kollen som en konge! Da er det jo ikke så spesielt at han også tidvis oppfører seg som en.

Jeg klarer ikke å se hva som er usportslig med denne målpasseringen. Hadde han derimot snudd seg og vist fingeren hadde det vært noe annet. :erter:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter er god på ski og det skal han ha og jeg respekterer han fordi han er god, men som person liker jeg han ikke. Det virker som at det er greit at han oppfører seg uspiselig fordi han er god på ski og gjør at Norge får gull men lurer på hvor mange som hadde likt det hvis en flink kollega hadde oppført seg på samme måten. Når han vinner er han arrogant så det holder og når han får sølv som ifølge han er rent tap så er han så furten at han ikke gidder å stille opp og vise motstanderne som slo han den respekten de fortjener. Det er lov å være skuffet når man ikke oppnår det man har jobbet for, men å bli slått betyr at akkurat der og da var det noen andre som var bedre. Stilte ikke opp i Vm-studio fordi han hadde luftveisproblemer, det følger et mønster - alltid frisk og stiller opp på alt når han vinner men når han "taper" så er det alltid en unnskyldning for at han ikke kan delta. En dårlig taper og en "dårlig" vinner, hvem liker å spille spill med noen som blir gaillsur når han taper og blir den arrogante jævelen når han vinner?

Men god på ski er han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare vi nordmenn som forventer at en verdensmester skal stå ydmykt med lua i handa og takke pent for oppmerksomheten. Tror dere virkelig at Northug hadde blitt best, dersom han ikke hadde et høyt personlig driv? Og da er det naturlig at dette konkurranseinstinktet kommer frem i konkurranser.

Jeg synes også det er litt latterlig når folk oppfører seg som om dette er blodig alvor og seriøse greier. Det er bare sport, det er en lek og skuespill, og det er nettopp det Nordthug gjør, han leker med konkurrentene sine og lager show ut av det hele. Og det å egge motstanderne sine har alltid vært en del av en god konkurranse, de eneste som blir sure over det er de som tapte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Bør det finnes grenser?

Men jeg syns han kunne greid seg med å bare gå i mål.

Virker som han glemte fort at han gråt etter å ha gått først i mål før i VM...(Eller kanskje han prøvde å rette opp inntrykket igjen?)

Men burte noen kanskje si til han at han har sagt "Barneskirenn!" alt, så nå kan han roe det litt ned?

Hva er galt med å være arrogant? Arroganse er en dyd.

Hvorfor skal du og andre "sette folk på plass" og være ivrige på å justere andres atferd?

Jeg oppfatter ikke Petter Northug som "arrogant" - men som en lite talefør gutt som er innadvendt og har store kommunikasjosnsproblemer. Han om det. Hans formål her i verden er ikke å skape fred i Midt-Østen, så det er greit om du setter det litt i perspektiv når du sier "kan irritere andre nasjoner".

Arroganse finnes knapt i Norge.

Northug lider altså av kommunikasjonsvansker og innadvendthet, ikke "arroganse".

For å være arrigant skal man vite hva man dirver med og være litt av en feinschmecker. Det er ikke Northug!

La den lille gutten få være som han er. Du ser jo at han sliter med å presse frem ord og å snakke. Han er en gammel neanderthal.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt greit at også skiløpere har personlighet. Noen er ydmyke og/eller godt oppdratt, noen er fokusert på å komme i havn. Mens andre er impulsive og lar seg rive med, er frekkere og tør å gi uttrykk for meninger og følelser. Hvem som er det "beste mennesket" av Marit og Petter kan vel bare de som kjenner dem godt svare på. Syns P er tøff jeg. Han gir av hele seg og han gir full pakke. Som en over her sier, han gir oss minnene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å se opptrinnet på svensk tv og se sure svensker med dype rynker i panna kalle han for en gris = PRICELESS :skratte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant

Å se opptrinnet på svensk tv og se sure svensker med dype rynker i panna kalle han for en gris = PRICELESS :skratte:

Ja det var morsomt men jeg tror nok Nordmenn hadde gjort det samme om det var en svenske som gjorde det. Ihvertfall reportere og journlaister og slike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...