Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3

Teita

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Så flink S er! :jepp:

De to frøknene ligger nogenlunde likt, bare at C foretrekker å rulle og sånne ting for tiden. :fnise: Sette seg opp har hun ikke gjort, men hun tar tak i alt og ting man ikke skulle tro hun kan få tak i, får hun tak i. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flinke lille s :) tipper hun blir tidlig ute med å gå ;)

Jeg ser liksom ikke for meg at O kan det S kan om bare en måned, så det virker litt fjernt, hehe.

Virker som gode dager i teita-heimen. :)

O har forresten blitt smakt på av mange babyer som er eldre enn han. Tror de fleste babyer går gjenom en sånn periode :P

De utvikler seg i forskjellig tempo de små. S ligger lengre frem enn alderstrinnet, men hun er sånn av natur. Kjempe nyskjerrig på alt.

Jeg tror nok hun kommer til å gå tidlig jeg og. Blir nok en helt ny verden når jeg må løpe etter henne hele tiden :fnise:

Jada, de må da få smake litt på hverandre :ler:

Så flink S er! :jepp:

De to frøknene ligger nogenlunde likt, bare at C foretrekker å rulle og sånne ting for tiden. :fnise: Sette seg opp har hun ikke gjort, men hun tar tak i alt og ting man ikke skulle tro hun kan få tak i, får hun tak i. :jepp:

Skjønner at C er langt fremme også :) Tror vi har to kjappe jenter.

Nå har jeg fått ryddet litt og dusjet, mens S lå på en matte med tisselaken oppå på badegulvet. Tisselakenet er ganske stort, men likevel så klarte hun å lure rumpestumpen utenfor kanten å tisse på gulvet! Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter er nok generelt litt raskere i utviklingen enn gutter. :)

Haha. Samme gjør O. Jeg pleier å la han ligge naken på morgenen når jeg dusjer, og han klarer alltid å makke seg utenfor teppet og tisselakenet.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:fnise: Så søtt! De gjør rare ting. Vi har en elefant på lekegrinda, festet med borrelås.. Denne greide C å røske til seg og legge over seg. Hva er det med babyer som legger ting over ansiktet? Synes det er søtt når hun løfter det hun har på ansiktet og smiler.

Ja, jeg tror vi har to kjappe jenter. Jeg er litt glad det går litt mellom de nye tingene C gjør, da får jeg nyte det hun driver på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter er nok generelt litt raskere i utviklingen enn gutter. :)

Haha. Samme gjør O. Jeg pleier å la han ligge naken på morgenen når jeg dusjer, og han klarer alltid å makke seg utenfor teppet og tisselakenet.. :P

Det er mulig, men det var ei på helsestasjonen som spurte om nettopp dette, og da fikk vi til svar at det kommer ann på personligheten og gener.

De gjør det sikkert med vilje :fnise: Skjønner liksom ikke hvordan det var mulig å komme seg akkurat utenfor tisselakenet i går. Det skulle mye til.

:fnise: Så søtt! De gjør rare ting. Vi har en elefant på lekegrinda, festet med borrelås.. Denne greide C å røske til seg og legge over seg. Hva er det med babyer som legger ting over ansiktet? Synes det er søtt når hun løfter det hun har på ansiktet og smiler.

Ja, jeg tror vi har to kjappe jenter. Jeg er litt glad det går litt mellom de nye tingene C gjør, da får jeg nyte det hun driver på med.

Jeg syntes det skjer nye ting hele tiden, og føler ikke at jeg rekker å få med meg alt. Herlighet, jenta mi er snart et halvt år. Det er helt sykt å tenke på. Det går litt for fort syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S sovnet 2145 i går, og våknet klokken 05 for mat, og sov videre til 8. Tredje natten på rad nå med nattamming igjen. Er litt uvandt, men det går greit.

Det blir litt lite kjærestetid, men det går bedre med oss nå. Forrige uke var litt tøff, med endel krangling, men jeg tror vi fant ut at det bare var fordi vi er slitne, og da er det lettere å irritere seg over småting.

På lørdag skal jeg til frisøren for å klippe meg og farge håret. Har gledet meg lenge, for jeg er så misfornøyd med håret mitt for tiden at jeg blir gal. Problemet er bare at jeg ikke aner hvordan jeg vil klippe meg. Men jeg vet ihvertfall at jeg skal farge håret mørkere, sånn at det blir mørkebrunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

S sovnet 2145 i går, og våknet klokken 05 for mat, og sov videre til 8. Tredje natten på rad nå med nattamming igjen. Er litt uvandt, men det går greit.

Det blir litt lite kjærestetid, men det går bedre med oss nå. Forrige uke var litt tøff, med endel krangling, men jeg tror vi fant ut at det bare var fordi vi er slitne, og da er det lettere å irritere seg over småting.

På lørdag skal jeg til frisøren for å klippe meg og farge håret. Har gledet meg lenge, for jeg er så misfornøyd med håret mitt for tiden at jeg blir gal. Problemet er bare at jeg ikke aner hvordan jeg vil klippe meg. Men jeg vet ihvertfall at jeg skal farge håret mørkere, sånn at det blir mørkebrunt.

Skjønner det er litt kjedelig at hun har begynt å spise igjen på natten, men i det minste er ikke en gang så mye. :) I alle fall ikke om hun ikke bruker lang tid. :)

Ja sånn kan det ofte gå når man er sliten. Da blir ting man vanligvis lar passere, plutselig voldsomt irriterende! :jepp:

Hva med å klippe bob? Husker du sa at du kledde det, og likte det. :) Men er jo litt dumt, hvis du vil beholde det lange håret for kjæresten sin del, da. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er litt kjedelig at hun har begynt å spise igjen på natten, men i det minste er ikke en gang så mye. :) I alle fall ikke om hun ikke bruker lang tid. :)

Ja sånn kan det ofte gå når man er sliten. Da blir ting man vanligvis lar passere, plutselig voldsomt irriterende! :jepp:

Hva med å klippe bob? Husker du sa at du kledde det, og likte det. :) Men er jo litt dumt, hvis du vil beholde det lange håret for kjæresten sin del, da. :jepp:

Neida, jeg klager ikke. Det gjør meg ikke noe at hun våkner for mat på natten, men til gjengjeld skulle jeg ønske hun sov litt lenger :sjenert:

Det blir fort sånn, dessverre. Også når man får tenkt seg om, så var det bare tull liksom..

Jeg likte bob, men det var så utrolig mye arbeid. Kunne ikke bare sette det i en hestehale når jeg hadde dårlig tid, for eksempel.

Kjæresten er veldig glad i langt hår, men jeg MÅ gjøre noe, for jeg holder på å bli gal. Tenkte kanskje å klippe det skulderlangt, på en måte en lang bob. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig lett å krangle når man er slitne ja! Kjære og jeg havner også lett i samme situasjon, og spesielt hvis vi er sultne. Da er det alltid sånn at en av oss prøver å si "vi tar dette etter maten", og da var det plutselig ikke så big deal lenger :klaske::fnise:

Spennende med ny haircut! Misunner deg som kan variere mellom langt og kort. Håret mitt kruser seg så jeg bare får afro hvis jeg har det kort (jeg er altfor B-menneske til å orke å rette det ut på morgenen ;) ). Nå liker mannen det langt, så da blir det bare sånn.. Litt kjedelig innimellom, men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg enig i alt her:) Både langt hår og krangle når man er trøtte og sultne! Jeg blir lettantennelig som fy dersom jeg er sulten og/eller mangler litt søvn...

Morsomt å lese om utviklingen! Noe nytt å glede seg til hver uke:) Men det går fort ja... Alt for fort:(

Skulle vært hos frisøren jeg også.. Men tannlegen står egentlig foran frisøren på prioriteringslisten min... Som blir lagd ut fra bankkontoen min og dermed er resultatet at jeg ikke har vært hos noen av delene:)

Håper dere fortsetter å ha det bra og får ei kjempefin uke! Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig lett å krangle når man er slitne ja! Kjære og jeg havner også lett i samme situasjon, og spesielt hvis vi er sultne. Da er det alltid sånn at en av oss prøver å si "vi tar dette etter maten", og da var det plutselig ikke så big deal lenger :klaske::fnise:

Spennende med ny haircut! Misunner deg som kan variere mellom langt og kort. Håret mitt kruser seg så jeg bare får afro hvis jeg har det kort (jeg er altfor B-menneske til å orke å rette det ut på morgenen ;) ). Nå liker mannen det langt, så da blir det bare sånn.. Litt kjedelig innimellom, men men...

Ja, ikke sant :fnise: Jeg blir fort irritert når jeg er sulten, for da har jeg så lavt blodsukker..

Det er kjedelig.. Jeg har et stygt fall i håret mitt, som ikke hører hjemme noe sted, så det krever litt arbeid med rettetang osv, men men. Da har du det ihvertfall alltid sånn mannen din liker det da:)

Melder meg enig i alt her:) Både langt hår og krangle når man er trøtte og sultne! Jeg blir lettantennelig som fy dersom jeg er sulten og/eller mangler litt søvn...

Morsomt å lese om utviklingen! Noe nytt å glede seg til hver uke:) Men det går fort ja... Alt for fort:(

Skulle vært hos frisøren jeg også.. Men tannlegen står egentlig foran frisøren på prioriteringslisten min... Som blir lagd ut fra bankkontoen min og dermed er resultatet at jeg ikke har vært hos noen av delene:)

Håper dere fortsetter å ha det bra og får ei kjempefin uke! Klem!

Det er lett å bli irritert når man er sulten eller trøtt.. Det er jo grunnleggende behov som vi mennesker trenger for å kunne fungere.

Ja, det skjer noe nytt hele tiden, så det er bare å følge med så godt man kan, for ellers går man glipp av ting, for det går så altfor fort.

Takk :) Håper du får en fin uke også!

___

På fredag tok vi S med til det store utland (..Kremt, Sverige) Det var ganske slitsomt, fordi S vil ikke ta puppen når det er mye bråk rundt henne. Jeg prøvde alt, men hver gang hun begynte å sutte, så kom det en lyd, og nysgjerrig som hun er, så slipper hun puppen, og snur seg rundt fordi hun skal ha med seg alt. Så det var ganske slitsomt.. Men vi fikk ihvertfall kjøpt inn litt nødvendig.

Lørdag var jeg hos frisøren, og klippet av meg 30 cm!! Så nå har jeg kort hår igjen, og det er veldig uvandt, men også veldig deilig. Jeg holdt på å klikke på det slitte håret mitt..

Etter frisørtimen, dro vi til svigers for å spise middag. De er så flinke med S, så det gjør meg ingenting å reise dit:)

I går fikk vi besøk av søsteren til forloveden og mannen hennes, og deres to barn. Vi serverte tre- retters, for denne gangen var det vår tur.

Før de kom, vasket vi leiligheten fra topp til bunn! En stor jobb, men var veldig deilig å få gjort.

I dag skal vi på babysvømming igjen, og til Niennas, F og T etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant :fnise: Jeg blir fort irritert når jeg er sulten, for da har jeg så lavt blodsukker..

Det er kjedelig.. Jeg har et stygt fall i håret mitt, som ikke hører hjemme noe sted, så det krever litt arbeid med rettetang osv, men men. Da har du det ihvertfall alltid sånn mannen din liker det da:)

Det er lett å bli irritert når man er sulten eller trøtt.. Det er jo grunnleggende behov som vi mennesker trenger for å kunne fungere.

Ja, det skjer noe nytt hele tiden, så det er bare å følge med så godt man kan, for ellers går man glipp av ting, for det går så altfor fort.

Takk :) Håper du får en fin uke også!

___

På fredag tok vi S med til det store utland (..Kremt, Sverige) Det var ganske slitsomt, fordi S vil ikke ta puppen når det er mye bråk rundt henne. Jeg prøvde alt, men hver gang hun begynte å sutte, så kom det en lyd, og nysgjerrig som hun er, så slipper hun puppen, og snur seg rundt fordi hun skal ha med seg alt. Så det var ganske slitsomt.. Men vi fikk ihvertfall kjøpt inn litt nødvendig.

Lørdag var jeg hos frisøren, og klippet av meg 30 cm!! Så nå har jeg kort hår igjen, og det er veldig uvandt, men også veldig deilig. Jeg holdt på å klikke på det slitte håret mitt..

Etter frisørtimen, dro vi til svigers for å spise middag. De er så flinke med S, så det gjør meg ingenting å reise dit:)

I går fikk vi besøk av søsteren til forloveden og mannen hennes, og deres to barn. Vi serverte tre- retters, for denne gangen var det vår tur.

Før de kom, vasket vi leiligheten fra topp til bunn! En stor jobb, men var veldig deilig å få gjort.

I dag skal vi på babysvømming igjen, og til Niennas, F og T etterpå :)

Innholdsrik og aktiv helg skjønner jeg!

Gøy å få ordnet håret og bli litt "ny". Er alltid deilig å freshe seg opp litt! :)

Dere er jammen flinke som stiller med nyvasket leilighet og 3-retters middag og hele pakka!! Hva serverte dere da? Jeg har aldri i mitt liv hatt gjester på 3-retters..Men får kanskje prøve en gang! Høres jo spennende ut! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, fancy fancy! Må stille meg sammen med ara, og innrømme at jeg aldri har hatt gjester på treretters. :sjenert: Har kanskje hatt toretters (middag og dessert), men det er ikke mange gangene!

Så godt med ny klipp! I alle fall hvis du har mistet mye hår nå etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinke dere var som fikk unnagjort handleturen! M er også av typen som lett blir opptatt av annet enn puppen på dagtid. Er en av de tingene som bidrar til at matsituasjonen er litt slitsomt... Så full forståelse!

Kjekt med svigers som kan håndtere S! Min svigerfar har ikke holdt M ennå. Han er livredd for å miste henne e.l. Vil ikke gjøre det før hun har passert 3 måneder :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innholdsrik og aktiv helg skjønner jeg!

Gøy å få ordnet håret og bli litt "ny". Er alltid deilig å freshe seg opp litt! :)

Dere er jammen flinke som stiller med nyvasket leilighet og 3-retters middag og hele pakka!! Hva serverte dere da? Jeg har aldri i mitt liv hatt gjester på 3-retters..Men får kanskje prøve en gang! Høres jo spennende ut! :jepp:

Jada, her går det i ett! :fnise:

Kjempe deilig å freshe seg opp, og bli litt ny :jepp:

Vi spiser middag med de en gang i måneden, og vi bytter på hvem vi er hos, og da serverer vi alltid tre-retters. På lørdag serverte vi avokado med hjemmelaget skalldyrsalat til forrett, lasagne til hovedrett, og is med sjokoladebiter, med knust Oreo, bringebær og blåbær til dessert.

Oi, fancy fancy! Må stille meg sammen med ara, og innrømme at jeg aldri har hatt gjester på treretters. :sjenert: Har kanskje hatt toretters (middag og dessert), men det er ikke mange gangene!

Så godt med ny klipp! I alle fall hvis du har mistet mye hår nå etter fødsel.

Vi er veldig glad i å lage mat begge to, og når vi først skal gjøre det, så gjør vi det ordentlig :fnise: Når vi spiser alene er det sjeldent vi har verken forrett eller dessert, da.

Jeg mister ekstremt mye hår! Men det syntes ikke. Har i utgangspunktet veldig tykt hår, så jeg ønsket faktisk å miste litt.

Flinke dere var som fikk unnagjort handleturen! M er også av typen som lett blir opptatt av annet enn puppen på dagtid. Er en av de tingene som bidrar til at matsituasjonen er litt slitsomt... Så full forståelse!

Kjekt med svigers som kan håndtere S! Min svigerfar har ikke holdt M ennå. Han er livredd for å miste henne e.l. Vil ikke gjøre det før hun har passert 3 måneder :fnise:

Uff, så slitsomt at du har samme problemet. Det er ganske kjedelig at matingen kun går på skinner når det bare er hun og meg som er hjemme. Jeg kan jo liksom ikke sitte hjemme hele tiden heller :/

Oldefaren til S har akkurat begynt å tørre å holde henne nå. Men det er jo litt søtt at de er redd for å ødelegge de små :fnise: Han tør nok etterhvert :)

___

I går var vi på babysvømming, og det var kos som alltid. Etterpå dro vi til Niennas og fam. og spiste middag :) Blir såå sulten etter å ha vært i klorvann! S sovnet i bilstolen rett etter svømmingen, og sov gjennom middagen. Når hun våknet, lå hun på babygymmen og lekte, frem til vi ga henne kveldsmat før vi dro.

Nå har det blitt mye lettere å mate henne med grøt. Vi brukte lang tid på å få henne til å skjønne at det kom mat fra en skje også, men nå har hun skjønt det, og gaper opp og sier nam :)

Det er ikke mye grøt hun får, men ca. 2 spiseskjeer med pulver.

Bra natt i natt også! Hun sovnet 2115 og sov til 09, med en amming klokken 06. Skal ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

C skjønte fort at mat kom i annen form, så hun griper tak i skjeen og leder den mot munnen sin. Av og til kan vi gi henne skjeen og hun vet hvilken ende skal inn hvor. Litt morsomt å se på.

Håper dere hadde det gøy på babysvømming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

C skjønte fort at mat kom i annen form, så hun griper tak i skjeen og leder den mot munnen sin. Av og til kan vi gi henne skjeen og hun vet hvilken ende skal inn hvor. Litt morsomt å se på.

Håper dere hadde det gøy på babysvømming.

Er morsomt å se på når de skal prøve selv :fnise: I går kjøpte vi en flaske med håndtak, fordi S er så ivrig på å skulle holde flasken selv.

Vi hadde det gøy :)

Nå har S kommer seg ca. tre meter fra babygymmen, med hjelp av litt krabbing og litt åling :) For hun SKULLE ha ledningen til dataen min. Gjemme seg under bordet har også blitt en favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Er morsomt å se på når de skal prøve selv :fnise: I går kjøpte vi en flaske med håndtak, fordi S er så ivrig på å skulle holde flasken selv.

Vi hadde det gøy :)

Nå har S kommer seg ca. tre meter fra babygymmen, med hjelp av litt krabbing og litt åling :) For hun SKULLE ha ledningen til dataen min. Gjemme seg under bordet har også blitt en favoritt.

:fnise: Det er utrolig herlig å se på, her holder hun flasken uten håndtak, men desverre er flaske fremdeles en tyggeleke. :sukk:

Det høres ut som C og S har funnet ledninger til dataer. C fant nettverkskabelen til pappaen sin og smalt den konstant i gulvet med verdens største smil om munnen. Den gikk ikke inn i munnen, var kun morsomme lyder. :fnise: C åler en del, men ikke fullt så langt som S, er bare en halvannen meter, men hun er ALDRI der vi la henne og aldri på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Det er utrolig herlig å se på, her holder hun flasken uten håndtak, men desverre er flaske fremdeles en tyggeleke. :sukk:

Det høres ut som C og S har funnet ledninger til dataer. C fant nettverkskabelen til pappaen sin og smalt den konstant i gulvet med verdens største smil om munnen. Den gikk ikke inn i munnen, var kun morsomme lyder. :fnise: C åler en del, men ikke fullt så langt som S, er bare en halvannen meter, men hun er ALDRI der vi la henne og aldri på ryggen.

Ledninger er gøy! :fnise: Er rart det der, hvordan de aldri ligger der man la dem.

I dag har vi vært i byen og fått ordnet endel ting. Kjøpte dåpsgave til Fie, og bursdagsgave til broren og faren til forloveden. Det er en litt trang måned nå, så nå blir det tomatsuppe og nudler den neste måneden. Sånn nesten.

S var i seng kl. 21 i dag, noe som er tidlig for å være henne. Så det blir spennende å se når hun står opp i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det? :) Her var det natt halv åtte, og morgen kvart over syv. Nesten 12 timer det. :)

Nudler og tomatsuppe ja, hehe. Dont you just love it.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...