Gå til innhold

Baby som spiser på hendene sine..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, har en sønn på snart 13 uker. Han har 2 bitte små "riskorn", og HS mente for flere uker siden at dette kunne være tenner. Hun mente at det likevel ville ta tid før tennene kom ut. (ikke sett at de har vokst noe) Den siste uken har han begynt å sikle mye mer (renner...), og spiser veldig ofte på hendene sine. Smokk har han alltid likt, men i det siste er ikke den like populær som hendene. Kan det være pga "riskornene"?

Det er vel litt tidlig å kjøpe bitering o.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gutt fikk to riskorn omtrent ved 3 mnd. han begynte å sikle masse og tygge på hendene sine en stund før dette igjen. Nå er han 6,5 mnd, og det har enda ikke kommet opp noen tenner :fnise:

Ikke for tildlig for bitering, det er jo en leke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt fikk to riskorn omtrent ved 3 mnd. han begynte å sikle masse og tygge på hendene sine en stund før dette igjen. Nå er han 6,5 mnd, og det har enda ikke kommet opp noen tenner :fnise:

Ikke for tildlig for bitering, det er jo en leke :)

Hehe, ok. Da får jeg bare vente og se :) Kan det være noen annen grunn til at de "spiser" på hendene sine, enn at de får tenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Bitering kan han da få!

Her begynte han å spise på hender etc. på samme alder som din og tennene kom da han var litt over 6 mnd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitering kan han da få!

Her begynte han å spise på hender etc. på samme alder som din og tennene kom da han var litt over 6 mnd:-)

Akkurat samme her også. Og mye sikling fra 2-3 mnd alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt greit å gi ungen bitering, ja. Det tek lang tid frå tannkjøttet sprekker opp og "riskornet" kjem til syne, til heile tanna er heilt "ferdig". 1-2 mnd? Hugsar ikkje heilt.

Mine ungar starta med den siklinga rundt 2-3 mnd, og fekk fyrste tanna rundt 4-5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyer spiser jo på alt de får tak i, også hendene sine.

Snuppa spiste på dem få uker etter at hun oppdaget dem, og siden har de vært veldig gode å spise på.

Så det tenker jeg ikke over.

Og hun har ikke antydning til tenner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å kjøpe Sophie, den er genial for små barnehender og super å bite på :)

Støtter denne. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å kjøpe Sophie, den er genial for små barnehender og super å bite på :)

Den hadde vi også til snuppa, og den er godt brukt! Her begynte hun å spise på hendene ved ca 2.mnd alder, og hs mente at det var bare sånn babyer gjorde, det var iallefall ikke snakk om tenner enda.. Stor var overraskelsen da hun ved neste kontroll hadde fått opp to tenner.. (og to tenner til ved kontrollen etter det..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Kan det ikke være rett og slett bare suttebehov da?

Er hvertfall alltid det jeg har trodd det var når småen her spiste på hånden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...