Gå til innhold

En tenårings prøvedagbok


Aspera

Anbefalte innlegg

Hei igjen, alle sammen! Nå er det lenge siden jeg har vært innom, da vi har hatt alvorlige muggproblemer i leiligheten og har midlertidig måttet flytte til et sted uten internett. Vi er der fortsatt, og er kun på internett-besøk for kvelden så jeg nå har litt tid til å skrive.

"Babyen" har det helt fint, og jeg har begynt å få en liten mage. Kvalmen er endelig over, men mange av tipsene jeg fikk av dere hjalp veldig, så takk for det! Så i stedet for å gå ned i vekt, har jeg nå lagt på meg nesten én kilo sammenlagt i svangerskapet. Litt ekstra hodepine og svimmelhet, men det føles nesten bare herlig i forhold :fnise:

Akkurat nå leter vi etter et nytt sted å bo, for selv om huseier bygger om hele taket for å fikse muggproblemene, så merker jeg at jeg er "ferdig" med den leiligheten. Jeg følte mye gikk galt der mot slutten, så jeg har kastet fra meg det som et hjem. Jeg vil faktisk gjerne ha et litt mindre sted :sjenert:

Jeg har også, beklagelig vis, sluttet på skolen. Jeg klarer rett og slett ikke komme meg dit. Faglig har jeg ingen problemer, det er også derfor jeg har tenkt til å ta alt som privatist, så jeg allikevel har studiekompetanse innen sommeren igjen. Jeg får altså det samme resultatet, men på en annerledes måte som passer meg bedre. Jeg trengte å være realistisk, og kunne ikke fortsette på den måten jeg gjorde da jeg antageligvis ville endt opp med ingenting. Jeg har jo også en veldig skoleflink forlovede som skal hjelpe meg med å få strukturert lesingen, så jeg ikke sitter igjen med alt på slutten. Vi er ihvertfall veldig optimistiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen, alle sammen! Nå er det lenge siden jeg har vært innom, da vi har hatt alvorlige muggproblemer i leiligheten og har midlertidig måttet flytte til et sted uten internett. Vi er der fortsatt, og er kun på internett-besøk for kvelden så jeg nå har litt tid til å skrive.

"Babyen" har det helt fint, og jeg har begynt å få en liten mage. Kvalmen er endelig over, men mange av tipsene jeg fikk av dere hjalp veldig, så takk for det! Så i stedet for å gå ned i vekt, har jeg nå lagt på meg nesten én kilo sammenlagt i svangerskapet. Litt ekstra hodepine og svimmelhet, men det føles nesten bare herlig i forhold :fnise:

Akkurat nå leter vi etter et nytt sted å bo, for selv om huseier bygger om hele taket for å fikse muggproblemene, så merker jeg at jeg er "ferdig" med den leiligheten. Jeg følte mye gikk galt der mot slutten, så jeg har kastet fra meg det som et hjem. Jeg vil faktisk gjerne ha et litt mindre sted :sjenert:

Jeg har også, beklagelig vis, sluttet på skolen. Jeg klarer rett og slett ikke komme meg dit. Faglig har jeg ingen problemer, det er også derfor jeg har tenkt til å ta alt som privatist, så jeg allikevel har studiekompetanse innen sommeren igjen. Jeg får altså det samme resultatet, men på en annerledes måte som passer meg bedre. Jeg trengte å være realistisk, og kunne ikke fortsette på den måten jeg gjorde da jeg antageligvis ville endt opp med ingenting. Jeg har jo også en veldig skoleflink forlovede som skal hjelpe meg med å få strukturert lesingen, så jeg ikke sitter igjen med alt på slutten. Vi er ihvertfall veldig optimistiske :)

Så godt å høre fra deg igjen, Aspera! Ble nesten bekymret her en stund... Så herlig at alt er bra og kvalmen er borte.

Når det gjelder skolegangen så er det bra du fullfører, samme hva slags måte du gjør det på! Det lønner seg masse å ha den studiekompetansen i boks! Du er FLINK! :jepp:

Og så koselig med liten babymage :rodmer: Hvor langt er du på vei nå?

Masse lykke til videre på leting etter ny leilighet! Håper dere finner noe supert som dere blir fornøyd med.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg igjen, Aspera! Ble nesten bekymret her en stund... Så herlig at alt er bra og kvalmen er borte.

Når det gjelder skolegangen så er det bra du fullfører, samme hva slags måte du gjør det på! Det lønner seg masse å ha den studiekompetansen i boks! Du er FLINK! :jepp:

Og så koselig med liten babymage :rodmer: Hvor langt er du på vei nå?

Masse lykke til videre på leting etter ny leilighet! Håper dere finner noe supert som dere blir fornøyd med.

:klemmer:

Takk, ara :klemmer: Jeg tror jeg er ca. 13 uker på vei, men jeg synes det blir vanskelig å holde følge når jeg ikke kan forholde meg til den offisielle utregningen. Bare i løpet av de siste dagene klarer jeg nå ikke kneppe buksene mine lengre :fnise: Jeg må vel ut å kjøpe meg litt mammaklær snart :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg enda et spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med... Jeg har prøvd å søke litt på internett, men jeg synes det blir vanskelig da jeg ikke helt vet hvordan jeg skal klare å formulere meg frem til de riktige resultatene.

Altså, jeg har jo allerede fått fastslått at jeg er tre uker tidligere på vei enn den offisielle utregningen, så da jeg fikk time til ordinær utltralyd i uke 26, så blir det jo egentlig uke 23. Allikevel synes jeg uke 23 var litt seint, så jeg spurte legen min om det. Hun var enig, og sendte en beskjed til sykehuset.

I dag fikk jeg brev med ny time, og den er allerede 16. desember! Det ble plutselig veldig tidlig igjen. Offisielt blir da timen 18+6, men på ordentlig blir timen 15+6. Er ikke det altfor tidlig? Offisielt sett er det jo riktig, men de vet vel at det egentlig ikke er slik. Tror du de tok det med i utregningen, eller overså de det? Burde jeg si noe igjen, eller skal jeg bare gå på den timen?

:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring på sykehuset, forklar saken, og spør! Kan jo hende de ber deg komme, og evt setter opp enda en time om det trengs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...