Gå til innhold

En tenårings prøvedagbok

Aspera

Anbefalte innlegg

Ønsker deg lykke til med graviditeten, og håper i grunn alt ordner seg for deg.

Men les gjennom denne tråden en ekstra gang, med øynene åpne, en siste gang før uke tolv. Det er ikke for sent å ombestemme seg, hvis du skulle velge å handle rasjonelt..

Spør du meg så er det mye mer uansvarlig å først skulle gå inn for å bli gravid, fordå å finne ut at "nei dette vil jeg ikke likevel". Man bruker ikke abort som prevensjon.

Jeg syntes forøvrig at det å begynne prøving som 18-åring og den situasjonen dere var i kanskje ikke akkurat var et sjakktrekk, men det ser jo ut til at dere klarer dere veldig bra. Håper det fortsetter sånn, og at alt ordner seg for dere. Ikke minst at du fortsatt er gravid.

Og uansett så er det jo opp til ts og kjæresten sin, så det er vel egentlig ganske så unødvendig å lage så store diskusjoner ut av det..I alle fall når standpunktet allerede var tatt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble så glad når jeg leste at du var gravid, og så trist når jeg leste at det kanskje er noe galt. Håper det går etter forholdene greit med deg, og at det er i orden allikevel :) Stor klem :klem:

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle støtte, det føles veldig bra! :klem: Jeg vet ikke hva jeg kan skrive enda, da jeg fortsatt ikke har svar på noe. Jeg fikk beskjed om å ringe inn i morgen, da burde resultatene være klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Resultatene av den siste prøven var ikke klar, men de skulle ringe meg i morgen. Alt hun sa var at hCGen var veldig høy ved den første blodprøven. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ringte meg.. :sjenert: Jeg har ikke penger på mobilen heller da jeg, de få gangene jeg faktisk bruker telefon, deler med min kjære. Uheldigvis var han ute av landet akkurat da :sukk:

Jeg ringer bare i morgen og ser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdater oss når du vet noe da. Håper alt er i sin skjønneste orden, selv om du kanskje har mistet motet nå... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hCGen doblet seg på to dager! :hoppendeglad: Det betyr at noe har levd der etter jeg trodde det ikke gjorde det, og det er jo et godt tegn! Jeg er fortsatt litt nervøs. Jeg har alltid hatt regelmessige sykluser, og om jeg er gravid nå så betyr det at jeg er kortere på vei enn hva jeg og legen trodde. Noe som vil være rart da jeg har vært punktlig hele mitt liv. Hvorfor skulle det plutselig være annerledes akkurat denne gangen? Dessuten forsvant alle symtomene på likt, noe som også er bekymringsverdig - dog det viste seg å være liv etter det skjedde. Huff, jeg er forvirret :sukk: Jeg skal til ultralyd igjen om akkurat to uker, så får vi se da. Jeg vet ikke hva jeg tør å håpe på i mellomtiden..

OG - jeg har spist veldig dårlig. Noen dager har jeg nesten ikke spist noenting, og andre dager har jeg spist veldig usunt. Jeg har spist msg.. Og to dager, ikke etter hverandre, glemte jeg å ta grviditetskosttilskuddet. Er dette veldig kritisk? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiren tar det den trenger. Du skal være bra underernært for at det går dårlig. Og det er nok ikke krise at du har glemt å ta vitaminene et par dager. :) Husk at man har ikke tatt folat i alle år. Det gjorde ikke foreldrene våre da de gikk gravide med oss. Gikk likevell bra med de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååååh :rodmer:

det må være vondt å måtte vente 2 uker i uvisshet før du virkelig får svar på om det er noe der inne!! Huff, føler med deg!

Ta folat og/eller grviditetskosttilskuddet du holder på å ta også krysser vi fingre og tær for at det fortsatt er en spire i magen din!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å tenk positivt nå! det er kjempebra at HcGen har doblet seg, det ville den ikke gjort hvis fosteret hadde dødd.

Kroppen er merkelig noen ganger, ikke bekymre deg over at du er mindre på vei enn det du trodde, det er 11 dagers forskjell på mens-terminen og UL-terminen min, altså 1 1/2 uke! Det er stor forskjell når man er i første trimester.

Dette går så bra, Aspera! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hcg-en hadde dobla seg! :hoppe:

Det blir nok to nervepirrande veker å vente, men eg skal krysse fingrane for dykk og håper at alt ser perfekt ut neste gong! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet fortsatt like lite foreløpig, da jeg ikke har ultralyd før til mandag igjen. Allikevel kjenner jeg meg litt mer lykkelig nå som det litt håp i det minste :) Håper på det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...