Gå til innhold

betale til mor og far


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker bare å legge til at dersom noen av våre barn velger å bo hjemme når de er i full jobb: da er situasjonen en annen. Da ville jeg krevd leie/matpenger av "barnet". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg (20) og sambo (22) skal bo hos foreldrene mine i 2 mnd. Lurer på hva dere syns er passelig å betale de for de to mnd vi bor der? Evt hva sambo skal betale?

Foreldra mine sa de ønsket at han/vi betalte, men de sa ikke noe beløp.

Hva dere burde betale er ikke lett for oss å si noe om siden vi ikke vet noe om hva dine foreldre har av boutgifter, hvor mange barn de forsørger osv.

Siden din samboer også skal bo der mener jeg at det er en selvfølge at dere betaler husleie til dine foreldre.

Vi betaler 6000 i husleie der vi leier, men nekter å betale foreldra mine 3000 i mnd. Maks 3000 for begge måndene. Vi tjener jo egene penger, men vi er kun vikarer og har ikke all verden med penger. Men er vel enig i at vi kan betale som går til mat og drikke.

Nok et eksempel på kravstore og bortskjemte avleggere...

okei, delte meninger her. noen mener jeg burde bo gratis, andre mener jeg burde betale for strøm og mat og vann.

jeg vil betale litt. selv om begge er ute i fult arb og tjener over 400,000. men hvor mye?

vi dusjer annenhverdag, spiser normalt, og kjøper jo mat vi også.

vasker klær en gang i uken

400.000 er ikke allverdens, men siden dere ikke har barn, burde dere klare dere på det.

Stedatter vil til sommeren komme å bo hos oss for en kort periode. Hun studerer, men jobber ved siden av for å finansiere studiene. Hun skal ikke betale husleie da vi mener at hun trenger de pengene hun tjener i løpet av sommeren til studiene til høsten.

Hun har tidligere bodd hos oss i en kort periode, da krevde vi heller ingen husleie, å skulle hun ha noe ekstra i matveien, kjøpte hun det selv.

I vår husholdning er vi 2 vosne og mitt tenåringsbarn.

Begge voksne er i jobb å har tilsammen en grei samlet inntekt, men vil ikke si at vi er rike.

Skulle hun derimot bodd hos sin mor, regner jeg med at saken hadde stilt seg ennerledes. Moren bor alene med 3 mindreårige barn. Hun har derfor bare 1 inntekt i tillegg til det daglige forsørgeransvaret for stedatters søsken.

Jeg syns ikke vi skal dømme de foreldrene som mener at de voksne barna med inntekt skal betale en liten husleie for å bo hos dem. Vi vet jo ikke hvilke forutsetninger foreldrene har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med siste taler her.

Skulle barn komme for å bo her så måtte de ha tatt det fulle ansvaret for økte kostnader. Ikke fordi jeg er gnien, men fordi jeg overhode ikke har råd til det. Jeg sparer allerede alt jeg kan i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta ansvar for all mathandling, dvs både for dere og foreldrene dine eller eventuelt foreslå at dere betaler egen mat og strømmregningen som kommer for mars og april? (om det er nå dere skal flytte inn).

Det vil jo være naturlig å lage en del mat sammen, en står jo ikke og lager to middager og har egne hyller i kjølekapet for to måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men da BODDE du hjemme. Disse skal bare innom 2 mnd.

ja, men det er jo litt samme greia likevel. Dersom ts og sambo jobber, burde det ikke være noe problem og betale et par tusen for de ekstra kostnader som foreldrene får disse 2 mnd. Jeg merker jo selv det når jeg og min sambo bare er hjemme på besøk, så må måltider beregnes større osv.. Hadde det vært for en hel mnd hadde de merket det godt på budsjettet..

vi bruker feks 1000 kr i uka på mat, foreslå og betale det dere pleier og bruke på mat? altså 4000 eller annet i mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, delte meninger her. noen mener jeg burde bo gratis, andre mener jeg burde betale for strøm og mat og vann.

jeg vil betale litt. selv om begge er ute i fult arb og tjener over 400,000. men hvor mye?

vi dusjer annenhverdag, spiser normalt, og kjøper jo mat vi også.

vasker klær en gang i uken

To mnd er ikke noe vanlig ferieopphold akkurat. Selvfølgelig skal dere betale.

Ved å betale viser dere at dere er vokne tenkende mennesker.

Hvorfor noen mener at man skal bo gratis til foreldre forstår jeg ikke. Må være veldig ung og ego for å si noe sånt.

Det koster med mat,strøm osv.

Om du går inn på sifo sine sider,så ser du hva det koster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...