Gå til innhold

Boligalarm sier "Alarm i minnet" - jeg skjønner ingenting...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg passer leiligheten (og hunden) til et vennepar som er et år i Australia. Har bodd her et par uker nå pg i går skjedde det noe merkelig.... Det er alarm i leiligheten (fra Sector Alarm), noe jeg har lite erfaring med. Har fått koden og vet hvordan jeg skrur den av og på. Har også fått et passord jeg kan gi til vaktselskapet om alarmen utløses ved et uhell og de ringer. Vaktselskapet har mitt mobilnummer og vet at jeg bor her dette året. I går kveld slo jeg på alarmen og låste meg ut som vanlig og kom ikke hjem før klokka var over 1 på natta. Når jeg deaktiverte alarmen fikk sa den "Alarm i minne". Jeg gikk en runde i leiligheten, sjekka dører/vinduer og alt var normalt. Jeg dobbeltsjekket også telefonen min, der var det ingen tapte anrop fra hverken vaktselskapet eller vennene mine i Australia. Tenkte derfor at det sikkert bare var en feil på alarmen og gikk og la meg. Da jeg stod opp i dag oppdaget jeg at det er spor rundt ytterveggen og frem til terrassen og tilbake igjen - altså har det sannsynligvis vært en utrykning fra alarmselskapet.

Punkt 1 skjønner jeg ikke hva som kan ha utløst en eventuell alarm. Alarmen er innstilt så den ikke reagerer på hunden og alt av dører og vinduer var lukket og låst. Punkt 2 trodde jeg det var normal prosedyre at alarmselskapet ringte FØR de rykket ut? De har hverken kontaktet meg eller vennene mine (huseier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det tenkes at du har utløst en alarm og den må kvitteres ut med kode? Slik har jeg vært borti noen ganger, man må taste inn koden og så # og trykke ja for å kvittere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...