Gjest Anuket Skrevet 12. mars 2011 #441 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Nei, jeg har vanligvis meget god impulskontroll. Men det er kanskje det som styrer folk som foretrekker et åpent forhold? Mangel på selvkontroll. Hva vet jeg. Mangel på selvkontroll er det som driver mennesker til å holde på selv om de vet de ikke kan, eksempelvis fordi de vet at de er i et forhold og derfor ikke skal rote med andre. De som lever i åpne forhold har allerede fastsatt sine regler for sitt forhold, og det er ikke snakk om mangel på selvkontroll. Endret 12. mars 2011 av Anuket 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. mars 2011 #442 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Mangel på selvkontroll er det som driver mennesker til å holde på selv om de vet de ikke kan, eksempelvis fordi de vet at de er i et forhold og derfor ikke skal rote med andre. De som lever i åpne forhold har allerede fastsatt sine regler for sitt forhold, og det er ikke snakk om mangel på selvkontroll. Tror nok at det kan diskuteres. Det som motiverer folk i åpne forhold er altså å ha sex. Og ingenting annet. Sex med flere enn sin partner. Er det da å vise selvkontroll? Endret 12. mars 2011 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 12. mars 2011 #443 Del Skrevet 12. mars 2011 Tråden er ryddet iht KGs regler. MissStiles, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 12. mars 2011 #444 Del Skrevet 12. mars 2011 Tror nok at det kan diskuteres. Det som motiverer folk i åpne forhold er altså å ha sex. Og ingenting annet. Sex med flere enn sin partner. Er det da å vise selvkontroll? Det vitner om langt større selvkontroll å tørre og dele sine innerste tanker og fantasier med partner, enn å innlede et seksuelt forhold med en gift kvinne, og etterpå late som det ikke er din feil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. mars 2011 #445 Del Skrevet 12. mars 2011 Det vitner om langt større selvkontroll å tørre og dele sine innerste tanker og fantasier med partner, enn å innlede et seksuelt forhold med en gift kvinne, og etterpå late som det ikke er din feil. Selvfølgelig er det min feil. Men det er ikke bare min feil. Og poenget er altså at det ikke er alle fantasier som bør deles med en partner i et normalt parforhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 12. mars 2011 #446 Del Skrevet 12. mars 2011 Selvfølgelig er det min feil. Men det er ikke bare min feil. Og poenget er altså at det ikke er alle fantasier som bør deles med en partner i et normalt parforhold. Tro det eller ei, men du - og bare du - er ansvarlig for dine handlinger. Ikke forstår jeg problemet med å dele tanker og fantasier heller, så lenge det er snakk om lovlige ting man fantaserer om. Dessuten betyr ikke det at jeg fantaserer om noe, at jeg har tenkt til å utføre dem i praksis, heller. Men, det kan være veldig opphissende å snakke om! Jeg kunne ikke vært sammen med en mann som trodde at jeg kom til å være utro, om jeg lanserte en fantasi som involverte en tredjepart. Det hadde jeg tatt som en enorm mistillit, og det hadde garantert forsuret forholdet veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 12. mars 2011 #447 Del Skrevet 12. mars 2011 Nei, jeg har vanligvis meget god impulskontroll. Men det er kanskje det som styrer folk som foretrekker et åpent forhold? Mangel på selvkontroll. Du kan jo umulig ha impulskontrollen i orden når du skylder på at når det er følelser inne i bildet så er du ikke i stand til å handle moralsk. Å velge et åpent forhold har ikke noe med manglende impulskontroll eller selvkontroll å gjøre - det er rett og slett to mennesker som har tatt et aktivt valg og handler i henhold til det. De skader ingen, sårer ingen, lyver ikke for noen. Tvert i mot forestiller jeg meg at det krever ganske mye av de to å klare å få et slikt forhold til å fungere optimalt og de er avhengige av å ha svært sterke følelser for hverande, og ikke minst ha veldig klare avtaler og enorm tillit - faktisk ekstra mye av det som vi alle har behov for og vil ha i et forhold. Et åpent forhold er ikke noe annet enn en form for seksuell organisering som passer for enkelte par. Hva vet jeg. Ikke en dritt - det beviser du hele tiden 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 12. mars 2011 #448 Del Skrevet 12. mars 2011 Suzy! Godt skrevet, og gode poenger! Igjen et slikt tilfelle hvor det burde være mulig å gi mer enn en pluss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 12. mars 2011 #449 Del Skrevet 12. mars 2011 Selvfølgelig er det min feil. Men det er ikke bare min feil. Og poenget er altså at det ikke er alle fantasier som bør deles med en partner i et normalt parforhold. Mhm, og det eksempelet jeg skrev, der jeg fantaserer om en kjekk skuespiller, og jeg og partner har et rollespill hvor han spiller at han er denne mannen. Hva slags trussel er det for forholdet? Og er det unormalt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. mars 2011 #450 Del Skrevet 12. mars 2011 Tro det eller ei, men du - og bare du - er ansvarlig for dine handlinger. Ikke forstår jeg problemet med å dele tanker og fantasier heller, så lenge det er snakk om lovlige ting man fantaserer om. Dessuten betyr ikke det at jeg fantaserer om noe, at jeg har tenkt til å utføre dem i praksis, heller. Men, det kan være veldig opphissende å snakke om! Jeg kunne ikke vært sammen med en mann som trodde at jeg kom til å være utro, om jeg lanserte en fantasi som involverte en tredjepart. Det hadde jeg tatt som en enorm mistillit, og det hadde garantert forsuret forholdet veldig. "Led meg ikke inn i fristelse." Som sagt, vi er alle bare mennesker, og da er det aldri dumt å innse dette faktum. Og det kommer altså helt an på hva slags fantasier det dreier seg om. Er det en tredjepart som man aldri kommer til å treffe i livet, så er det sannsynligvis heller ikke noe problem. Men slik fungerer det jo ikke i et åpent forhold. For dem er en slik fantasi verdiløs når den ikke kan skje i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. mars 2011 #451 Del Skrevet 12. mars 2011 Å velge et åpent forhold har ikke noe med manglende impulskontroll eller selvkontroll å gjøre - det er rett og slett to mennesker som har tatt et aktivt valg og handler i henhold til det. De skader ingen, sårer ingen, lyver ikke for noen. Tvert i mot forestiller jeg meg at det krever ganske mye av de to å klare å få et slikt forhold til å fungere optimalt og de er avhengige av å ha svært sterke følelser for hverande, og ikke minst ha veldig klare avtaler og enorm tillit - faktisk ekstra mye av det som vi alle har behov for og vil ha i et forhold. Et åpent forhold er ikke noe annet enn en form for seksuell organisering som passer for enkelte par. Alternativt så er det muligens heller sånn at de ikke klarer å føle sjalusi, og at de har betydelig sterkere drifter enn de har behov for kjærlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. mars 2011 #452 Del Skrevet 12. mars 2011 Mhm, og det eksempelet jeg skrev, der jeg fantaserer om en kjekk skuespiller, og jeg og partner har et rollespill hvor han spiller at han er denne mannen. Hva slags trussel er det for forholdet? Og er det unormalt?? Jeg foretrekker at dama fantaserer om meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 12. mars 2011 #453 Del Skrevet 12. mars 2011 "Led meg ikke inn i fristelse." Som sagt, vi er alle bare mennesker, og da er det aldri dumt å innse dette faktum. Enig i at vi alle kun er mennesker, og alle kan gjøre feil. Hvordan mener du at vi skal unngå dette? Ved å kontrollere partner 100%? Skal denne kontrollen gå begge veier? En ting er klær, kjoler, bikinier, og venner av det annet kjønn. Men hva med mobiltelefon, e-post, facebook? Skal dette også kontrolleres, for å være sikker på at man ikke blir ledet inn i fristelser? Hva med kollegaer av det annet kjønn, både på jobb, på jobbreiser, turer, lønningspilsen, julebord osv. Hva med ekspartner dersom det er snakk om særkullsbarn? Du (eller mannen) har vel kamerater fra før, hva om hun kommer godt overens med de? Eller du kommer godt overens med noen av hennes venninner - som kun venner såklart, men det blir vel også trøbbel? Hva med fritidsaktiviteter der det er begge kjønn til stede? Og det kommer altså helt an på hva slags fantasier det dreier seg om. Er det en tredjepart som man aldri kommer til å treffe i livet, så er det sannsynligvis heller ikke noe problem. Men slik fungerer det jo ikke i et åpent forhold. For dem er en slik fantasi verdiløs når den ikke kan skje i virkeligheten. Denne skjønte jeg ikke. Hva mener du her? I et åpent forhold kan jo absolutt fantasien skje i virkeligheten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 12. mars 2011 #454 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg foretrekker at dama fantaserer om meg Det må du gjerne foretrekke, men det er utopi å tro at hun kun fantaserer om deg Og tankene hennes kan du hvert fall ikke kontrollere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. mars 2011 #455 Del Skrevet 12. mars 2011 Enig i at vi alle kun er mennesker, og alle kan gjøre feil. Hvordan mener du at vi skal unngå dette? Ved å kontrollere partner 100%? Skal denne kontrollen gå begge veier? Det beste er at begge parter kontrollerer seg selv og egen oppførsel. Med andre ord oppfører seg bra. En ting er klær, kjoler, bikinier, og venner av det annet kjønn. Men hva med mobiltelefon, e-post, facebook? Skal dette også kontrolleres, for å være sikker på at man ikke blir ledet inn i fristelser? Hva med kollegaer av det annet kjønn, både på jobb, på jobbreiser, turer, lønningspilsen, julebord osv. Hva med ekspartner dersom det er snakk om særkullsbarn? Du (eller mannen) har vel kamerater fra før, hva om hun kommer godt overens med de? Eller du kommer godt overens med noen av hennes venninner - som kun venner såklart, men det blir vel også trøbbel? Hva med fritidsaktiviteter der det er begge kjønn til stede? Ja, du lister mange skjær i sjøen her. Det er ikke mye rart at det blir mange problemer i ulike parforhold. Denne skjønte jeg ikke. Hva mener du her? I et åpent forhold kan jo absolutt fantasien skje i virkeligheten... Ja, og poenget er jo at det da ikke er bare fantasi lenger. Det er virkelighet. Som ikke akkurat passer for monogame folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. mars 2011 #456 Del Skrevet 12. mars 2011 Det må du gjerne foretrekke, men det er utopi å tro at hun kun fantaserer om deg Og tankene hennes kan du hvert fall ikke kontrollere! Jeg kan jo spore tankene hennes inn på meg vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 12. mars 2011 #457 Del Skrevet 12. mars 2011 Det beste er at begge parter kontrollerer seg selv og egen oppførsel. Med andre ord oppfører seg bra. Ja, du lister mange skjær i sjøen her. Det er ikke mye rart at det blir mange problemer i ulike parforhold. Ja, men hvordan har du tenkt til å håndtere disse skjærene i sjøen? Det er faktisk noe alle i et forhold må tenke gjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 12. mars 2011 #458 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg kan jo spore tankene hennes inn på meg vettu Hvordan skal du gjøre det? Og hvordan vet du at hun fantaserer, og ikke minst om hvem (og at det ikke er deg)? Du legger jo ikke akkurat opp til noen åpenhet rundt fantasier og hvem, hvor og hva... så jeg tror neppe hun vil dele det med deg uansett :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. mars 2011 #459 Del Skrevet 12. mars 2011 Ja, men hvordan har du tenkt til å håndtere disse skjærene i sjøen? Det er faktisk noe alle i et forhold må tenke gjennom. Gjennom en åpen kommunikasjon, et godt samarbeide og at begge viser hverandre hensyn. Forhåpentligvis. Ellers blir det jo fort et pes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. mars 2011 #460 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Hvordan skal du gjøre det? Og hvordan vet du at hun fantaserer, og ikke minst om hvem (og at det ikke er deg)? Du legger jo ikke akkurat opp til noen åpenhet rundt fantasier og hvem, hvor og hva... så jeg tror neppe hun vil dele det med deg uansett :gjeiper: Men jeg mener at det ikke bør være noe problem å prate åpent om slikt. Jeg mener imidlertid at man må skille klart imellom fantasi og virkelighet. Dermed blir det heller ingen problem. Endret 12. mars 2011 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå