Gjest Fikira Skrevet 9. mars 2011 #381 Del Skrevet 9. mars 2011 og jeg må si jeg ble litt nysjerrig på hva det er du har gjort i virkeligheten som du er redd for at skal glippe ut vist dere snakker om fantasier :gjeiper: At han får ha sex med andre damer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #382 Del Skrevet 9. mars 2011 Spørsmål til dere forkjempere for åpne forhold: mener dere det bør åpnes for polygami? Per i dag er det ulovlig i alle utviklede land. Det er kun i land hvor likestilling ikke finnes og kvinner diskrimineres og undertykkes over lav sko at polygami praktiseres lovlig. Tilfeldig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fikira Skrevet 9. mars 2011 #383 Del Skrevet 9. mars 2011 Spørsmål til dere forkjempere for åpne forhold: mener dere det bør åpnes for polygami? Per i dag er det ulovlig i alle utviklede land. Det er kun i land hvor likestilling ikke finnes og kvinner diskrimineres og undertykkes over lav sko at polygami praktiseres lovlig. Tilfeldig? Hvor står det at polygami er forbeholdt flerkvinners ekteskap? Hva om en kvinne ønsker å gifte seg med flere menn? Er det kvinneundertrykkende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passing by Skrevet 9. mars 2011 #384 Del Skrevet 9. mars 2011 Spørsmål til dere forkjempere for åpne forhold: mener dere det bør åpnes for polygami? Per i dag er det ulovlig i alle utviklede land. Det er kun i land hvor likestilling ikke finnes og kvinner diskrimineres og undertykkes over lav sko at polygami praktiseres lovlig. Tilfeldig? De fleste av oss som har svart i denne tråden lever eller foretrekker å leve i monogame forhold, og det vi har prøvd å få fram er at folk må få lov til å velge selv hvordan de ønsker å ha det i sitt forhold. At noen velger annerledes enn meg betyr altså ikke at de er psyke, mangler empati og følelser. Det er vel egentlig valgfriheten vi er forkjempere for her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #385 Del Skrevet 9. mars 2011 Hvor står det at polygami er forbeholdt flerkvinners ekteskap? Hva om en kvinne ønsker å gifte seg med flere menn? Er det kvinneundertrykkende? Polyandri forekommer mye sjeldnere enn polygyni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #386 Del Skrevet 9. mars 2011 De fleste av oss som har svart i denne tråden lever eller foretrekker å leve i monogame forhold, og det vi har prøvd å få fram er at folk må få lov til å velge selv hvordan de ønsker å ha det i sitt forhold. At noen velger annerledes enn meg betyr altså ikke at de er psyke, mangler empati og følelser. Det er vel egentlig valgfriheten vi er forkjempere for her. Du svarte ikke på noen av spørsmålene i innlegget du refererer til. Ja, valgfrihet er fint. Skal man kunne gifte seg med så mange man vil også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passing by Skrevet 9. mars 2011 #387 Del Skrevet 9. mars 2011 Du svarte ikke på noen av spørsmålene i innlegget du refererer til. Ja, valgfrihet er fint. Skal man kunne gifte seg med så mange man vil også? Dersom det var lovlig, og frivillig fra alle parter så syns jeg vel de kan gjøre det. Om flere voksne personer, frivillig ønsker å leve i flerkoneri eller flermanneri så hadde det vært greit for meg. Cluet her er frivillighet mellom voksne mennesker som skjønner hva de begir seg inn på. Men åpne forhold handler ikke om flerkoneri så vidt jeg forstår, de er gift eller bor sammen med kun en men de ønsker å kunne ha sex med andre når det passer seg sånn. De har kjærlighet til en men ønsker sex med flere. Mens polygami er det vel kjærlighet til flere som de ønsker å gifte seg med. Vel det er min mening, selv klarer jeg meg med en av gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 9. mars 2011 #388 Del Skrevet 9. mars 2011 Det er altfor liten forskjell. Så juge og bedra og åpenhet er sidestilt hos deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 9. mars 2011 #389 Del Skrevet 9. mars 2011 Forholdet var visstnok dårlig lenge før jeg kom inn i bildet. Og det var i hvert fall ikke min skyld. Jeg tror aldri jeg har møtt på et mer ryggesløst individ enn deg Steinar. Har du noen gang tatt ansvar for en handling? Du som er så glad i ordspråk, "It takes two to tango" Men du mener kanskje at hun var utro med deg alene. Tenkte på deg mens hun onanerte og fantaserte om penger? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 9. mars 2011 #390 Del Skrevet 9. mars 2011 Fortelle om fantasier er ikke nødvendigvis veldig smart. Hvordan tenker du da at du skal klare å tilfredsstille en kvinne, om hun ikke en gang får lov til å fortelle deg hva hun tenner på? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 9. mars 2011 #391 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg har det å si at det blir ikke noe problem før man blander en tredje person inn i bildet. Enten det gjelder fantasier eller i virkeligheten. Så du ønsker å styre kommentere fantasiene og tankene til partner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 9. mars 2011 #392 Del Skrevet 9. mars 2011 Lykke til, Steinar. Hva er det greit å fantasere om egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 9. mars 2011 #393 Del Skrevet 9. mars 2011 Spørsmål til dere forkjempere for åpne forhold: mener dere det bør åpnes for polygami? Per i dag er det ulovlig i alle utviklede land. Det er kun i land hvor likestilling ikke finnes og kvinner diskrimineres og undertykkes over lav sko at polygami praktiseres lovlig. Tilfeldig? Nei, jeg mener ikke det bør åpnes for polygami. Men, jeg har ikke akkurat tenkt over problemstillingen heller, ettersom det ikke er ekteskap som diskuteres i denne tråden Her diskuteres det å ha sex med noen andre enn den man er i et forhold med, med partners fulle viten og aksept. Og det synes jeg er helt greit, så lenge det er frivillig, åpenhet og aksept fra alle involverte. Hvert fall for meg er det en stor forskjell på en runde i høyet, og et ekteskap. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 9. mars 2011 #394 Del Skrevet 9. mars 2011 Nei, jeg mener ikke det bør åpnes for polygami. Men, jeg har ikke akkurat tenkt over problemstillingen heller, ettersom det ikke er ekteskap som diskuteres i denne tråden Her diskuteres det å ha sex med noen andre enn den man er i et forhold med, med partners fulle viten og aksept. Og det synes jeg er helt greit, så lenge det er frivillig, åpenhet og aksept fra alle involverte. Hvert fall for meg er det en stor forskjell på en runde i høyet, og et ekteskap. jupp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 9. mars 2011 #395 Del Skrevet 9. mars 2011 det har ingenting med saken å gjøre. at man kansje skal være litt forsiktig med å snakke om fantasier er jeg egentlig enig i, men mer at det er viktig å få fram at det er fantasier og ikke noe som man må gjøre for å fortsette i forholdet, ikke at man ikke kan snakke om det i det hele tatt. og jeg må si jeg ble litt nysjerrig på hva det er du har gjort i virkeligheten som du er redd for at skal glippe ut vist dere snakker om fantasier :gjeiper: Det kan være den andre som tidligere har gjort noe i virkeligheten som jeg ikke trenger å vite om. Det er ikke nødvendig å prate om absolutt alt. Verken av fantasier eller ifra virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 9. mars 2011 #396 Del Skrevet 9. mars 2011 Dersom det var lovlig, og frivillig fra alle parter så syns jeg vel de kan gjøre det. Om flere voksne personer, frivillig ønsker å leve i flerkoneri eller flermanneri så hadde det vært greit for meg. Cluet her er frivillighet mellom voksne mennesker som skjønner hva de begir seg inn på. Men åpne forhold handler ikke om flerkoneri så vidt jeg forstår, de er gift eller bor sammen med kun en men de ønsker å kunne ha sex med andre når det passer seg sånn. De har kjærlighet til en men ønsker sex med flere. Mens polygami er det vel kjærlighet til flere som de ønsker å gifte seg med. Vel det er min mening, selv klarer jeg meg med en av gangen. Spørsmålet vil alltid være hvor frivillig en sak egentlig er. Glem ikke at alle blir mer eller mindre hjernevasket i det samfunnet man lever. Hvis flerkoneri var lov, så ville de fleste jenter oppdras til at dette vil være forventet av dem. Er det da egentlig helt frivillig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 9. mars 2011 #397 Del Skrevet 9. mars 2011 Så juge og bedra og åpenhet er sidestilt hos deg? Nei, dette er selvfølgelig 2 motsetninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 9. mars 2011 #398 Del Skrevet 9. mars 2011 Spørsmålet vil alltid være hvor frivillig en sak egentlig er. Glem ikke at alle blir mer eller mindre hjernevasket i det samfunnet man lever. Hvis flerkoneri var lov, så ville de fleste jenter oppdras til at dette vil være forventet av dem. Er det da egentlig helt frivillig? For å snu på den mynten: er egentlig monogami helt frivillig? Vi er produkter av samfunnet vi vokser opp i, og i så måte finnes det ikke noe rett eller galt. Det handler om hvilke føringen kulturen legger for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 9. mars 2011 #399 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg tror aldri jeg har møtt på et mer ryggesløst individ enn deg Steinar. Har du noen gang tatt ansvar for en handling? Du som er så glad i ordspråk, "It takes two to tango" Men du mener kanskje at hun var utro med deg alene. Tenkte på deg mens hun onanerte og fantaserte om penger? Jeg kan ikke huske at jeg har unnskyldt meg selv. Men det finnes en del omstendigheter som ikke har hatt noe som helst med meg å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 9. mars 2011 #400 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg kan ikke huske at jeg har unnskyldt meg selv. Her gjorde du det: Forholdet var visstnok dårlig lenge før jeg kom inn i bildet. Og det var i hvert fall ikke min skyld. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå