Gå til innhold

Pjusks lille familie


Pjusk

Anbefalte innlegg

Åja sånn sett! Jeg vil tro at det er samme regler dersom det er.heltidsstudium? Vet ikke jeg..

Hehe, ja var jo litt rart han sa ikke noe vann, men han klemte bare på ankelen min, så vannet var sikkert værst andre plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åja sånn sett! Jeg vil tro at det er samme regler dersom det er.heltidsstudium? Vet ikke jeg..

Hehe, ja var jo litt rart han sa ikke noe vann, men han klemte bare på ankelen min, så vannet var sikkert værst andre plasser.

Ja, det er et heltidsstudium, så skulle tro det var samme regler. Men jeg vet ikke jeg altså :vetikke: Får vel høre med nav dersom det skulle bli aktuelt.

Ja, det kan kanskje være at det var værre andre steder, og at det var derfor han sa det ikke var noe vann :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såå trøtt i dag! Fikk ikke sove før sent i natt, og var opp klokka 10 i dag :sjenert: Er ikke så veldig tidlig det da, i grunn. Handler vel mer om at jeg trenger utrolig mye søvn for tiden og at jeg er konstant trøtt (bortsett fra når jeg skal sove, selvfølgelig).

Våknet med menslignende smerter i dag tidlig, og klarte ikke sove lenger. Måtte bare stå opp. Smertene har holdt på i hele dag, litt av og på. I tillegg har jeg (beklager ekle detaljer) vært løs i magen de siste dagene. Tror nok det har en sammenheng, for jeg bruker å bli løs i magen når jeg får mensen også, og menssmertene kommer.

Var på treff sammen med 4 andre gravide hos jordmoren i går, hvor vi snakket med jordmoren om ting angående fødsel og barseltiden. Etter timen hos jordmoren dro vi på kafé og pratet litt. Veldig koselig. Skulle prøve å få til flere slike treff, men spørs om jeg rekker å bli med så mange ganger før lillegutt kommer da :sjenert:

Kanskje på tide å pakke ferdig fødebagen heelt snart? :ler: Er så treig altså. Bagen står halvferdig midt på stuegulvet vårt, og jeg får ikke meg selv til å orke å pakke den ferdig. Kanskje i kveld, men først må jeg se neste episode av One Tree Hill :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne mensmurringer har jeg også stadig mer av. Og i går og i dag har jeg og vært løs i magen. Som deg pleier jeg også å bli det helt i starten av tantebesøkene, så det har vel en slags sammenheng ja :jepp:

Så heldig du er som har muligheten til å bli litt kjent med noen andre gravide i nærheten. Ingen sånne tilbud her. Ikke noe kurs, ingen ting :snurt:

Har skrevet liste over litt av det som må i fødebagen, men ikke noe mer da. Så du ligger foran meg iallfall :fnise:

Spennende å se når de små bestemmer seg for å dukke opp! På en måte kan jeg godt få litt mer tid til å klargjøre å slappe av, men på en annen måte merker jeg at jeg begynner å bli stadig mer motivert for fødsel så vi endelig kan få hilse på tassen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mer og mer vonde menssmerter i tillegg til løs mage dagene før fødsel. :)

Likte ordvalget ditt zia..når babyene dukker opp..hehe..hadde det bare vært så :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Og her kommer Delphina og ødelegger. Jeg hadde løs mage (ikke hver dag, men av og til) og murringer i uker før C ble født. :sukk: Var til og med maserier i ukesvis, så desverre så kan det også være falsk alarm. Jeg håper det er nærstående fødsel for din del, hvis ikke du allerede har født! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne mensmurringer har jeg også stadig mer av. Og i går og i dag har jeg og vært løs i magen. Som deg pleier jeg også å bli det helt i starten av tantebesøkene, så det har vel en slags sammenheng ja :jepp

Så heldig du er som har muligheten til å bli litt kjent med noen andre gravide i nærheten. Ingen sånne tilbud her. Ikke noe kurs, ingen ting :snurt

Har skrevet liste over litt av det som må i fødebagen, men ikke noe mer da. Så du ligger foran meg iallfall :fnise

Spennende å se når de små bestemmer seg for å dukke opp! På en måte kan jeg godt få litt mer tid til å klargjøre å slappe av, men på en annen måte merker jeg at jeg begynner å bli stadig mer motivert for fødsel så vi endelig kan få hilse på tassen :hjerte

Spennende! Kanskje det skjer noe snart? :jepp:

Ja, er veldig glad for at de har det tilbudet her. I tillegg blir vi tildelt barselgrupper etter fødselen, så da får vi muligheten til å bli kjent med andre som har født rundt samme tid :) Håper jeg kommer på barselgruppe med de jeg var på treff sammen med sist, for de var i allefall veldig hyggelige :jepp:

Så kjedelig at det ikke finnes noe slikt tilbud der du bor da. Har dere fått tilbud om omvisning på føden da? For her var det i allefall samme gruppen som vi var på omvisningen sammen med. Men ellers har det ikke vært noe tilbud om svangerskapskurs/fødselskurs eller noe slikt her heller.

Hehe, jeg har så vidt begynt å pakke jeg da, men føler alt er bare kaos nedi den bagen der :ler: i tillegg ble jeg usikker på om jeg skal pakke en fødebag og en barselbag, eller om jeg skal pakke alt i samme :vetikke:

Ja, det skal bli spennende å se! Kjenner jeg har litt blandede følelser jeg også, ang. det å føde snart og det å få litt mer tid. Av og til når jeg tenker på fødselen kjenner jeg at den fødselsangsten jeg har hatt tidligere stadig dukker opp igjen, mens andre ganger er jeg helt avslappet i forhold til fødselen. I går kveld frika jeg helt ut når jeg begynte å tenke på at jeg snart skal føde :sjenert: men men, er vel sånn det kan være når man er førstegangs og ikke vet helt hva man går til :)

Jeg fikk mer og mer vonde menssmerter i tillegg til løs mage dagene før fødsel.:)

Likte ordvalget ditt zia..når babyene dukker opp..hehe..hadde det bare vært så :fnise

Så spennende! Kanskje det er et tegn på at det kan skje noe snart da :jepp:

Må si jeg likte ordvalget jeg også. Hadde vært greit om de bare dukket opp uten noe mere om og men :ler:

Spennende! Sånn hadde jeg det noen dager før fødselen også. Kanskje det skjer noe veldig snart:)

Kanskje, kanskje :) Merker at det er rart å ikke vite når det skal skje. At det kan skje når som helst, men at jeg ikke aner NÅR :ler:

Og her kommer Delphina og ødelegger. Jeg hadde løs mage (ikke hver dag, men av og til) og murringer i uker før C ble født. :sukk Var til og med maserier i ukesvis, så desverre så kan det også være falsk alarm. Jeg håper det er nærstående fødsel for din del, hvis ikke du allerede har født! :jepp

Neida, du ødelegger ikke :ler: Jeg er faktisk ikke sånn kjempe-utålmodig, så om det tar en stund til så blir jeg ikke lei meg for det (foreløpig i allefall :fnise: ) Tror det har litt med den frykten for fødselen å gjøre da, for når jeg er avslappet mtp. fødselen, så kan han godt komme med en gang. Mens når jeg kjenner jeg får angst mtp. fødselen, så kan han godt vente noen uker enda :ler: Men, han kommer når han er klar for det, og når han kommer skal jeg være klar for det også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del menssmerter i dag også, men ikke like mye som jeg hadde i går. Men det er jo enda 13 dager til termin, så regner ikke akkurat med å føde heeelt enda. Men hvem vet, sånn i teorien kan det jo faktisk skje når som helst. Har også en del kynnere, men det er ikke alltid jeg tenker over det, for det er jo ikke vondt eller ubehagelig eller noe. Merker bare at magen strammer seg. Det er litt ubeagelig når jeg får det når vi kjører på humpete vei da, eller når jeg skal sove og det blir ubehagelig å puste. Men ikke noe vondt i allefall :)

Nå skal jeg pakke ned litt mer i fødebagen, også skal jeg re opp senga til lillegutt, tenker jeg :nigo: Så kanskje vi skal på visning på ei litt større leilighet senere i dag, vi får se. Må vel diskutere litt når samboeren kommer hjem først. Tenker jo på å kjøpe oss hus etter hvert, så vi må diskutere litt hvordan vi skal gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 10 dager igjen til termin! Bare 1,5 uke igjen :hakeslepp: Hvor blir egentlig tiden av? Har de siste dagene fått litt panikk med tanke på at vi snart ikke bare er meg og samboeren lenger, men oss to og sønnen vår. Det har vært en litt skremmende tanke for meg i det siste, men det er jo egentlig bare helt fantastisk. Kjenner han ligger og sparker meg i siden nå :hjerte: Rart å tenke på at han snart ikke lenger kommer til ligge inni magen min å sparke meg i tide og utide. Litt vemodig egentlig :sjenert: Jeg tror nok jeg kommer til å savne å gå gravid, men akkurat nå gleder jeg meg til å ikke være så tung og ha en mage som er i veien hele tiden :ler:

Sitter faktisk å hører på spillelista jeg laget etter mine SA i fjor, og får litt flashback til den tøffeste tiden og er så glad for at lillegutt ligger frisk og fin i magen min og koser seg nå :nigo:

Fødebagen er forresten enda ikke ferdig pakket :ler: Haha, jeg må le litt av meg selv. Så gira på å begynne å pakke den som jeg var, også blir jeg aldri ferdig. Er sikker på at den ikke blir ferdig pakket før vi er på vei ut døra for å dra på sykehuset :fnise: Også har jeg bestemt at lillegutt må holde seg inne til onsdag/torsdag siden jeg må handle nye ammebher, og jeg ikke får penger før på onsdag :sjenert:

Ellers er det ikke mye som skjer her. Var å gikk en 30-minutters tur i går, noe som i grunn gikk ganske bra. Kjente at det var litt tungt til ryggen, men det gikk greit. Var værre å våkne i dag, for å si det sånn :fnise: Bekkenet sa pent i fra om at jeg godt kan la være å gå så lange turer fremover. Men bortsett fra det var det faktisk godt å få rørt seg litt. Skal bli deilig når lillegutt er på utsiden og jeg kan gå trilleturer med han :jepp:

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ligger han på utsiden og sparker deg i magen i stede :fnise:

Det er en STOR forandring å gå fra å være 2, til 3. Dere får en ny sjef, og hele verden blir snudd opp ned. Jeg vil råde deg til å nyte de siste dagene sammen med kjæresten din. Kos dere, og gjør ting dere liker å gjøre sammen! :)

Jeg var også veldig gira på å pakke fødebagen, men det ble ikke ferdig før vi dro ut døren her heller. Heldigvis hadde jeg skrevet en liste med alt vi trengte, sånn at vi kunne samarbeide om å få med oss alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så morsomt å lese i boka di, Pjusk, for du skriver ofte så mye av det samme som jeg tenker, og har mange like symptomer på ting osv :fnise:

Vi har og snakket litt om denne overgangen fra 2 til 3 - rart å tenke på at en tredjeperson skal komme mellom oss på en måte, samtidig er det jo ikke noe annet vi har ønsket mer i årevis nå... Rare greier dette med forandringer ;)

Ingen fødebag pakket eller påbegynt her heller - kjenner jeg meg selv rett blir den som hos deg først pakket når man står der med rier og er på vei ut døra :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplevde faktisk ikke den overgangen fra 2 til 3 som tøff, jeg synes den gikk ganske smooth ( i mangel på et bedre ord :P ), for babyer sover veldig mye i begynnelsen. Hos oss så våknet hun, vi skiftet bleie, matet henne også sov hun i tre timer igjen. Sånn er det mye fortsatt, men hun sover ikke imellom hver mating lenger, nå har hun noen våkenperioder også. :) Nyt den tiden han sover, og vær kjærester da. Etter at Fie ble født så klarer ikke jeg helt å legge fra meg mamma-rollen når hun har lagt seg, selv om jeg vet at hun er mett, tørr og sover godt. Jeg synes rett og slett det er litt vanskelig å være kjæreste, eller venn av og til, fordi mamma-rollen er der HELE TIDEn - slitsomt.

Jeg gleder meg til å lese om at nå er det like før det skjer noe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ligger han på utsiden og sparker deg i magen i stede :fnise:

Det er en STOR forandring å gå fra å være 2, til 3. Dere får en ny sjef, og hele verden blir snudd opp ned. Jeg vil råde deg til å nyte de siste dagene sammen med kjæresten din. Kos dere, og gjør ting dere liker å gjøre sammen! :)

Jeg var også veldig gira på å pakke fødebagen, men det ble ikke ferdig før vi dro ut døren her heller. Heldigvis hadde jeg skrevet en liste med alt vi trengte, sånn at vi kunne samarbeide om å få med oss alt.

Haha, ja. Enklere å få han til å slutte hvis han sparker for hardt når han er på utsiden da :ler:

Vi nyter dagene så godt det går. Problemet er at min kjære bruker også den siste tiden på andre ting som han ikke får like god tid til etter lillegutt er født, som trening, dataspilling, trening og enda litt mer dataspilling. Han har jo nemlig masse tid til meg og babyen når gutten kommer :sjenert: Og vi har jo masse tid til å gjøre ting sammen når lillegutt sover, i tillegg til at det er jo mange som ønsker å passe lillegutt etter han er født.. Vet ikke hvor mange ganger jeg har prøvd og forklart at ting ikke trenger å være så lett som han får det til å høres ut som, men tror ikke han helt skjønner det. Men men, vi nyter den siste tiden sammen også, er nok bare jeg som synes det er kjedelig å gå hjemme alene hele dagen, så når han først kommer hjem så vil jeg gjerne bruke hele ettermiddagen og kvelden sammen :fnise:

Har en liste jeg også, så jeg vet hva jeg trenger å ha med meg. Tipper jeg kommer til å angre på at jeg ikke pakket den ferdig tidligere når det først starter da :fnise:

Det er så morsomt å lese i boka di, Pjusk, for du skriver ofte så mye av det samme som jeg tenker, og har mange like symptomer på ting osv :fnise:

Vi har og snakket litt om denne overgangen fra 2 til 3 - rart å tenke på at en tredjeperson skal komme mellom oss på en måte, samtidig er det jo ikke noe annet vi har ønsket mer i årevis nå... Rare greier dette med forandringer ;)

Ingen fødebag pakket eller påbegynt her heller - kjenner jeg meg selv rett blir den som hos deg først pakket når man står der med rier og er på vei ut døra :ler:

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver om i dagboka di også, Zia. Av og til er det som om jeg har vært i dagboka di og skrevet for deg :ler:

Ja, forandringer er skumle uansett hvor ønsket de er, tror jeg :fnise:

Godt det ikke bare er jeg som sannsynligvis blir å pakke mens jeg står der med rier og stresser meg ut døra :ler:

Jeg opplevde faktisk ikke den overgangen fra 2 til 3 som tøff, jeg synes den gikk ganske smooth ( i mangel på et bedre ord :P ), for babyer sover veldig mye i begynnelsen. Hos oss så våknet hun, vi skiftet bleie, matet henne også sov hun i tre timer igjen. Sånn er det mye fortsatt, men hun sover ikke imellom hver mating lenger, nå har hun noen våkenperioder også. :) Nyt den tiden han sover, og vær kjærester da. Etter at Fie ble født så klarer ikke jeg helt å legge fra meg mamma-rollen når hun har lagt seg, selv om jeg vet at hun er mett, tørr og sover godt. Jeg synes rett og slett det er litt vanskelig å være kjæreste, eller venn av og til, fordi mamma-rollen er der HELE TIDEn - slitsomt.

Jeg gleder meg til å lese om at nå er det like før det skjer noe! :)

Jeg tipper overgangen kommer til å gå greit, selv om det egentlig er en stor overgang. Vi vet jo at han kommer, og har jo tenkt en del på hvordan ting kommer til å bli, selv om det er umulig å vite akkurat hvordan ting kommer til å bli hos oss. Men det er likevel en skremmende tanke at vi snart har ansvaret for en liten baby. Ser for meg at det kan være vanskelig å legge fra seg mamma-rollen og bare være kjæreste eller venn av og til ja. Man har jo ansvaret for den lille babyen selv om babyen sover for eksempel, så da kan det nok være vanskelig å bare være kjærester.

Jeg er så redd for å ikke vite når fødselen starter jeg, og å ikke rekke frem til sykehuset :sjenert: Men så fort jeg skjønner at det er noe på gang skal jeg rote meg inn på KG for å dele det med dere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende framover nå ja :)

Man vet jo aldri om man får en baby som ligger mye og sover for seg selv, som gråter lite, eller om babyen hele tiden vil ha kroppskontakt, og kanskje sliter med magen. Så bare nyt det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner hva du mener.. Her sa kjæresten at han måtte jo slutte med dataspill når S ble født. Men nei. Han begynte bare å spille mer. Og det blir ikke deg og han, det blir dere tre. Men dette finner dere ut av! :)

Syns det er spennende å følge med her nå. Veldig, veldig snart er det du som har født :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: beklager, jeg har bare ikke orket å skrive her inne i det siste. Har en pc som er så utrolig treg, så jeg må skrive på telefonen, og det tar i allefall lang tid :sjenert:

Men det er altså ikke noen fødsel på gang her, foreløpig. Har hatt en del kynnere i det siste, i tillegg til en del menssmerter, spesielt i natt, men ingen fødsel altså. Tørr ikke tro at det kommer til å skje noe med det første heller, for da kommer jeg nok bare til å bli lei av å vente :ler:

Så i kveld skal vi bare spise taco og kose oss med en film eller noe. Slappe helt av i allefall, så jeg ikke er helt tom for energi dersom det skulle skje noe i helga :) på mandag skal jeg til jordmor igjen, forhåpentligvis siste gang før fødselen :jepp: er det noe spesielt som skjer på svangerskapskontrollen i uke 40, eller er det bare de samme vanlige sjekkene av blodtrykk, urin, sf-mål osv? Håper hun i allefall kan se om hun mener jeg har vann i kroppen, for føttene mine er hovne, og håndleddene mine er stive :sjenert: vanskelig å få på seg bhen om morgenen med stive håndledd i allefall :ler:

Var og fikk kjøpt amme-bher i går i allefall. Kjøpte to billige nå, så får jeg kjøpe noen skikkelige amme-bher når melkeproduksjonen har kommet skikkelig i gang og jeg vet litt mer hvilken størrelse jeg trenger da :jepp:

Håper dere alle får en fin fredagskveld, også skal jeg prøve å holde dere oppdatert her inne :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...