Englejenta Skrevet 21. februar 2011 #1 Del Skrevet 21. februar 2011 Hvorfor finner vi oss i at strømprisen er mangedoblet på få år. Og hvorfor godtar vi den nedverdigende behandlingen av våre fantastiske gamle som burde vært bært på gullstol for sin innsats for dette landet. Det er kun 100 år siden at Norge var ett av Europas fattigste land. Vi har kommet langt siden den gang, men ikke ved å følge etter "sjefen" med bind for øya slik tendensen har blitt i dag. Vi sitter i køer dag ut og dag inn på våre flotte hullete, rasutsatte og smale veier, togene går når det passer dem og våre unge og gamle får overhode ikke den hjelpen de har krav på. Pengene renner inn, men vi velger å sende penger ut til andre land før vi i det hele tatt tenker på oss selv, og da har det gjerne vært masse oppstyr om 1 liten ting før man kan få innvilget den 100 lappen ekstra.. Jeg blir dårlig når jeg tenker på det. Gro Harlem Brundtland sa engang, DET ER TYPISK NORSK Å VÆRE GOD. Jeg har følelsen av at det ordtaket burde ha vært, DET ER TYPISK NORSK Å VÆRE NAIV OG DUM. Det er utallige historier å dra frem , jeg begynner ikke på de nå, da blir jeg ikke ferdig på leeeenge. -men spørsmålet mitt til alle dere der ute, Er det ikke på tide at vi står opp og sier at nok er nok ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty2 Skrevet 21. februar 2011 #2 Del Skrevet 21. februar 2011 Vi kan jo endelig si ifra, men kan vi faktisk gjøre noe med dakene? slik som strøm prisene, hvordan kan vi påvirke selskapene til å sette ned kwprisen? eller nettleien for den del. Hvordan kan vi påvirke staten til å slutte å sende milliarder til utlandet, men heller bruke de på eldre, skole, vei og fattige i vårt land? om noen har noen gode rå og tips om hvordan påvirke stat og selskap så tar jeg de til meg med glede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå