Gå til innhold

Sykemeldt - penger fra arbedsgiver eller direkte fra Nav?


L@dy

Anbefalte innlegg

Samboer er sykemeldt på den 4 uken nå, og da er det jo Nav som betaler sykepenger. Men får en de da direkte fra Nav, eller får arbeidsgiver det tilbakebetalt? Er greitt å vite i forhold til regninger osv, som skal betales.

Han skal sende sykemeldingen direkte til Nav.

Om en får det direkte fra Nav, noen som vet hvilke utbetalingsdatoer som gjelder for mars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min sambo sliter med noe av det samme. En får betalt direkte av nav når en sykemeldt så lenge. og etter hva jeg vet får ikke arbeidsgiver noe tilbakebetalt. Er vel derfor det går over til nav etter 2 uker. Jeg vet ikke hvilken dato som er utbetalingsdato da sambo har gått siden des. uten å få penger av nav, da de har rotet bort eller mistet brevet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man får det fra NAV eller arbeidsgiver er det arbeidsgiver som vet, ikke vi ;)

Utbetalingsdatoene står på www.nav.no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sambo sliter med noe av det samme. En får betalt direkte av nav når en sykemeldt så lenge. og etter hva jeg vet får ikke arbeidsgiver noe tilbakebetalt. Er vel derfor det går over til nav etter 2 uker. Jeg vet ikke hvilken dato som er utbetalingsdato da sambo har gått siden des. uten å få penger av nav, da de har rotet bort eller mistet brevet hans.

Da kan det kanskje være lurt av han å levere inn ett nytt(sykemelding eller skatteopplysningsskjema eller hva du mener med brev) så han kan få pengene sine??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sambo sliter med noe av det samme. En får betalt direkte av nav når en sykemeldt så lenge. og etter hva jeg vet får ikke arbeidsgiver noe tilbakebetalt. Er vel derfor det går over til nav etter 2 uker. Jeg vet ikke hvilken dato som er utbetalingsdato da sambo har gått siden des. uten å få penger av nav, da de har rotet bort eller mistet brevet hans.

Nav trenger ikke brev fra den sykemeldte, de trenger sykemelding og inntektsopplysninger mm fra arbeidsgiver dersom de skal betale ut penger direkte til den sykemeldte. Det er som regel dette siste som mangler når det skjærer seg med utbetlingene, dvs at arbeidsgiver ikke sender inn de opplysningene han skal. Dere må troppe opp på Nav og forlange å få vite hva som mangler for å få utbetaling. Det er jo ingen som kan gå uten penger siden desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man får det fra NAV eller arbeidsgiver er det arbeidsgiver som vet, ikke vi ;)

Utbetalingsdatoene står på www.nav.no...

Med andre ord så vil det variere fra bedrift til bedrift. ;)

Har sagt til samboer at han får ta en telefon til arbeidsgiver og følge dette opp litt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan det kanskje være lurt av han å levere inn ett nytt(sykemelding eller skatteopplysningsskjema eller hva du mener med brev) så han kan få pengene sine??

Det er blitt gjort flere ganger. og de sier at de har det de trenger. Begynner å bli ganske fortvilet nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg igjen fra over. Vi er heldige så jeg tjener såpass at jeg kan jobbe for begge uten at det skaper noen særlige problemer.

Men frustrerende å se at systemet er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord så vil det variere fra bedrift til bedrift. ;)

Har sagt til samboer at han får ta en telefon til arbeidsgiver og følge dette opp litt selv.

Jeps ;) Men oftest er det kommuner, sykehus og lignende som har slike refusjonsordninger.

Det er blitt gjort flere ganger. og de sier at de har det de trenger. Begynner å bli ganske fortvilet nå

Da må det bare purres, purr på telefon, ved oppmøte, på forvaltning og hele apparatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å fortsette i det samme sporet. En blir jo uslitt av å måtte mase på noen en har krav på fra dag en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er svaret dere får ringer dere og sier at dere vil klage på manglende utbetaling. Si at dere vil snakke med sjefen for kontoret. Dersom ikke det går si at dere vil snakke med fylkesdirektøren. Dersom dere virkelig har ventet siden desember....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...