sofie777 Skrevet 22. april 2020 #1421 Skrevet 22. april 2020 (endret) 5 timer siden, Hoppetaujenta* skrev: ...men du liker å bo på nesten gatenivå og midt i en trafikkert gate m. kryss? Det er absolutt ikke den mest trafikkerte gaten i byen, selv om det kommer jevnt med trafikk. Det er verre i gaten mellom de to bilene. Det var en grei leilighet, bortsett fra hvor jeg eventuelt skulle plassert tv.... Har sett andre boliger i blokken som har bedre planløsning. Endret 22. april 2020 av sofie777
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #1422 Skrevet 23. april 2020 lyst til å kjøpe et hus med rivningspålegg både på terrasse og uthus og som har greid å bygge igjen et rom uten dør? Hvem drømmer vel ikke om å kjøpe seg inn i en nabotvist? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=176063749&fbclid=IwAR2QP4Vbenno6E1GtroQOMEonPbzvW7Wd0hRt0GA0Lm74mKYd5Dl9pWrQQQ regner med denne går en del under takst... Anonymkode: ebd02...684 4
AnAngel Skrevet 23. april 2020 #1423 Skrevet 23. april 2020 På 1.4.2020 den 21.08, AnonymBruker skrev: Dette er basically drømmehuset mitt! Men jeg blei litt satt ut når jeg kom til badet XD https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=174047100 Anonymkode: 3aaec...330 Ah nydelig Pippi Langstrømpe - hus! Ser det er visning sånn ca nå Ikke så dyrt heller egentlig. Men badet??? Jaja, litt maling så.. 😍 Drømmehuset mitt også
bippo Skrevet 23. april 2020 #1424 Skrevet 23. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: lyst til å kjøpe et hus med rivningspålegg både på terrasse og uthus og som har greid å bygge igjen et rom uten dør? Hvem drømmer vel ikke om å kjøpe seg inn i en nabotvist? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=176063749&fbclid=IwAR2QP4Vbenno6E1GtroQOMEonPbzvW7Wd0hRt0GA0Lm74mKYd5Dl9pWrQQQ regner med denne går en del under takst... Anonymkode: ebd02...684 Oi her var det mye rart! 1 - Som du nevner, man kjøper seg inn i en tvist, det er jo sinnsykt attraktivt. 2 - Man kjøper en enebolig til 10 mill - også har den bare ett soverom? Greit at den har en hybel, men likevel? 3 - Dette er kanskje bare en bagatell for de fleste, men det er NULL stilmessig sammenheng her. De har bare slengt inn ting som de kanskje tror er moderne eller som de har kjøpt på billigsalg, jeg vet ikke, men INGENTING passer sammen! Pussig hus. 8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #1425 Skrevet 23. april 2020 1 time siden, bippo skrev: Oi her var det mye rart! 1 - Som du nevner, man kjøper seg inn i en tvist, det er jo sinnsykt attraktivt. 2 - Man kjøper en enebolig til 10 mill - også har den bare ett soverom? Greit at den har en hybel, men likevel? 3 - Dette er kanskje bare en bagatell for de fleste, men det er NULL stilmessig sammenheng her. De har bare slengt inn ting som de kanskje tror er moderne eller som de har kjøpt på billigsalg, jeg vet ikke, men INGENTING passer sammen! Pussig hus. Og så har de utsikt rett mot Sørhavna, som jo må væte en av Norges største kastekai, kommer ikke så godt frem på bildene nei. Det skriker jo desperasjonssalg. Hadde de hatt råd til å vente til etter Korona og etter at alle tvister var ferdig og rettet opp i, så hadde de sikkert ventet, men det virker som de har hastverk... Anonymkode: ebd02...684 5
T-Rex Skrevet 23. april 2020 #1426 Skrevet 23. april 2020 1 hour ago, bippo said: Oi her var det mye rart! 1 - Som du nevner, man kjøper seg inn i en tvist, det er jo sinnsykt attraktivt. 2 - Man kjøper en enebolig til 10 mill - også har den bare ett soverom? Greit at den har en hybel, men likevel? 3 - Dette er kanskje bare en bagatell for de fleste, men det er NULL stilmessig sammenheng her. De har bare slengt inn ting som de kanskje tror er moderne eller som de har kjøpt på billigsalg, jeg vet ikke, men INGENTING passer sammen! Pussig hus. Pussig hus er riktig. Men det ligger i et bra strøk, som i "bra, men ikke altfor snobbete", og det kunne faktisk passet meg, om jeg hadde vært bittelitt rikere. Å få revet en ulovlig bod er overkommelig.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #1427 Skrevet 23. april 2020 2 hours ago, AnAngel said: Ah nydelig Pippi Langstrømpe - hus! Ser det er visning sånn ca nå Ikke så dyrt heller egentlig. Men badet??? Jaja, litt maling så.. 😍 Drømmehuset mitt også Badet var jo så fint! Jeg er å lei av maling og gråtoner! 😂 Anonymkode: 3a6d1...9b0 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #1428 Skrevet 23. april 2020 1 time siden, T-Rex skrev: Pussig hus er riktig. Men det ligger i et bra strøk, som i "bra, men ikke altfor snobbete", og det kunne faktisk passet meg, om jeg hadde vært bittelitt rikere. Å få revet en ulovlig bod er overkommelig. men hva med terrassen? Den er jo halve huset, etter min mening, og den må også bort. Enig i området da, jeg er på utkikk der selv, derfor jeg kom over den... Anonymkode: ebd02...684 6
T-Rex Skrevet 23. april 2020 #1429 Skrevet 23. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: men hva med terrassen? Den er jo halve huset, etter min mening, og den må også bort. Enig i området da, jeg er på utkikk der selv, derfor jeg kom over den... Anonymkode: ebd02...684 Må du frisere ned til lovlig utnyttelsesgrad, gjør du det. Plen er greit nok, det.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #1430 Skrevet 23. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Badet var jo så fint! Jeg er å lei av maling og gråtoner! 😂 Anonymkode: 3a6d1...9b0 Fliser og maling i gråtoner skulle det stå! Anonymkode: 3a6d1...9b0 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #1431 Skrevet 23. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fliser og maling i gråtoner skulle det stå! Anonymkode: 3a6d1...9b0 Jeg delte denne linken. Jeg elsker farger, alle rom i leiligheten min er malt i forskjellige farger. Men den limegrønne med den blå aksentfargen blei for heftig selv for meg 😆 også passet det bare ikke inn med resten av huset. Anonymkode: 3aaec...330
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #1432 Skrevet 23. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg delte denne linken. Jeg elsker farger, alle rom i leiligheten min er malt i forskjellige farger. Men den limegrønne med den blå aksentfargen blei for heftig selv for meg 😆 også passet det bare ikke inn med resten av huset. Anonymkode: 3aaec...330 Syntes grønnfargen ser både lun og frisk ut, fin farge! Det blå er jo bare ting som ikke trenger å følge med på kjøpet - håndklær, gardiner, dusjforheng og pyntebokser. Anonymkode: 3a6d1...9b0 2
lillesnillelilla Skrevet 23. april 2020 #1433 Skrevet 23. april 2020 På 1.4.2020 den 21.08, AnonymBruker skrev: Dette er basically drømmehuset mitt! Men jeg blei litt satt ut når jeg kom til badet XD https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=174047100 Anonymkode: 3aaec...330 Jeg digga badet! 3
Hulderen Skrevet 24. april 2020 #1434 Skrevet 24. april 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Syntes grønnfargen ser både lun og frisk ut, fin farge! Det blå er jo bare ting som ikke trenger å følge med på kjøpet - håndklær, gardiner, dusjforheng og pyntebokser. Anonymkode: 3a6d1...9b0 11 timer siden, lillesnillelilla skrev: Jeg digga badet! Dette huset likte jeg også, men grøsser over badet! 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #1435 Skrevet 24. april 2020 Jeg er alltid fascinert over hjem som ser ut som om tiden har stått stille siden 60 eller 70-tallet. Føler man virkelig aldri behovet for noe nytt? Blir ikke gulv eller tapet slitt og og må byttes ut? Jeg er ikke den som pusser opp hvert år, men jeg har bodd på samme sted i ti år nå og har i løpet av den tida byttet ut hver eneste overflate og malt flere ganger. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=176468539 Anonymkode: 3aaec...330 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #1436 Skrevet 24. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er alltid fascinert over hjem som ser ut som om tiden har stått stille siden 60 eller 70-tallet. Føler man virkelig aldri behovet for noe nytt? Blir ikke gulv eller tapet slitt og og må byttes ut? Jeg er ikke den som pusser opp hvert år, men jeg har bodd på samme sted i ti år nå og har i løpet av den tida byttet ut hver eneste overflate og malt flere ganger. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=176468539 Anonymkode: 3aaec...330 Jeg er råforelska i karnappvinduet i stua da! Anonymkode: 3aaec...330 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #1437 Skrevet 24. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er alltid fascinert over hjem som ser ut som om tiden har stått stille siden 60 eller 70-tallet. Føler man virkelig aldri behovet for noe nytt? Blir ikke gulv eller tapet slitt og og må byttes ut? Jeg er ikke den som pusser opp hvert år, men jeg har bodd på samme sted i ti år nå og har i løpet av den tida byttet ut hver eneste overflate og malt flere ganger. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=176468539 Anonymkode: 3aaec...330 Der er det eldre mennesker som har bodd. De pusset nok opp en gang på 70-tallet, og da var de så fornøyde. Kjenner forøvrig igjen både tapeten på soverommet og sofagruppa i stua fra en eldre person. Typ 80+. Anonymkode: 45ade...0aa 5
Grønt blad Skrevet 24. april 2020 #1438 Skrevet 24. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er alltid fascinert over hjem som ser ut som om tiden har stått stille siden 60 eller 70-tallet. Føler man virkelig aldri behovet for noe nytt? Blir ikke gulv eller tapet slitt og og må byttes ut? Jeg er ikke den som pusser opp hvert år, men jeg har bodd på samme sted i ti år nå og har i løpet av den tida byttet ut hver eneste overflate og malt flere ganger. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=176468539 Anonymkode: 3aaec...330 Om du har bytta ut alle overflater og malt (alle målte overflater) flere ganger i løpet av ti år, synes jeg du pusser opp mye. Det må jo bli kjempedyrt å skulle bytte ut når og kjøkken så ofte, og man trenger ikke male alle flater mange ganger i løpet av ti år. Er det virkelig vanlig? Det er mulig jeg misforstod det du skrev, og at jeg tror du pusset opp mer enn det du gjør. I så fall beklager jeg. ---------------------------------------------------‐------------- Når det er sagt, så deler jeg jeg din fascinasjon for hjem som ikke er pusset opp på 50-60 år. Jeg kan forstå at man pusser opp når man er rundt 30 og liker stilen resten av livet. Jeg liker også at man tar være på det man har, og ikke pusser opp før det er nødvendig (mtp. forbruk, ressursbruk m.m.). Jeg liker at ikke alle hjem er like og trendy. Likevel er det fascinerende når noe ikke er gjort på så mange tiår 6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #1439 Skrevet 24. april 2020 Jeg tror nok du misforstod litt Altså jeg har skiftet alle overflater siden jeg kjøpte leiligheten (totalrenovering av gulv, rivd gammel tapet, skiftet fliser på badet osv). Og så maler jeg som regel om et rom eller to annenhvert år eller så, fordi jeg har lyst på noe nytt. Jeg har ikke skiftet gulv eller kjøkken flere ganger heldigvis! Så tullete er jeg ikke 😂 Men jeg liker farger, og tanken på å ha samme farger og mønster i alle rom i 40 år er bare uforståelig for meg. Anonymkode: 3aaec...330 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #1440 Skrevet 24. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er alltid fascinert over hjem som ser ut som om tiden har stått stille siden 60 eller 70-tallet. Føler man virkelig aldri behovet for noe nytt? Blir ikke gulv eller tapet slitt og og må byttes ut? Jeg er ikke den som pusser opp hvert år, men jeg har bodd på samme sted i ti år nå og har i løpet av den tida byttet ut hver eneste overflate og malt flere ganger. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=176468539 Anonymkode: 3aaec...330 I dag får vi nye impulser hele tiden og det fører nok til at vi føler større behov for endringer enn de gjorde for 50 år siden. Den gangen satt de ikke å scrollet seg gjennom Instagram og Pintrest flere ganger daglig. Ikke hadde de døgnkontinuerlige TV-sendinger med impulser fra hele verden inn i stua heller. Den gangen fantes ikke billigkjeder som Jysk og Nille "overalt", og Ikea var en liten kjellerbutikk på Billingstad. Man investerte i kvalitet. Når man pusset skulle det man valgte vare. Lenge. Husk at annen verdenskrig var ferdig i 1945. Det var mangel på mange varer i flere år etter krigens slutt. De som pusset opp dette huset hadde nok opplevd både krigen og knapphetsitden i etterkant. Bruk og kast mentaltieten mange har i dag eksisterte ikke den gangen. Anonymkode: dd076...0ed 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå