Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Badet her var noget spesielt... Og høy standard vil jeg ikke påstå at det er i denne leiligheten, helt vanlig - bortsett fra badet da 😅

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=428493468

Anonymkode: 5df08...a19

Nydelig eksteriør på bygget. Men for en utrolig dårlig plassutnyttelse av en ellers stor byleilighet. Soverom med bad tar jo bortimot halve leiligheten, og kjøkken og stue andre halvdelen.

For ikke å snakke om det meget spesielle basseng-badekaret som ser ut som en dobbeltseng (?) midt i det svære badeværelset.. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Badet her var noget spesielt... Og høy standard vil jeg ikke påstå at det er i denne leiligheten, helt vanlig - bortsett fra badet da 😅

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=428493468

Det var jo høy standard da! Det kjøkkenet er ikke billig😬

Anonymkode: ebd02...684

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det var jo høy standard da! Det kjøkkenet er ikke billig😬

Anonymkode: ebd02...684

Kanskje ikke, men veldig kjedelig og traust.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare benytte anledningen til å si Godt Nytt År! til dere andre som leser, kommenterer og legger ut objekter i denne tråden! Hurra for at markedet er litt i gang igjen etter jul. For dette er et av de emnene på KG som jeg koser meg mest med å lese 🥰

(Ps, er ikke Ts)

Anonymkode: 30331...769

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2026 den 16.52):

Vil bare benytte anledningen til å si Godt Nytt År! til dere andre som leser, kommenterer og legger ut objekter i denne tråden! Hurra for at markedet er litt i gang igjen etter jul. For dette er et av de emnene på KG som jeg koser meg mest med å lese 🥰

(Ps, er ikke Ts)

Samme her! Denne tråden liker jeg best å følge med på og poste i på KG.

Godt nytt år til alle.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2026 den 16.52):

(Ps, er ikke Ts)

Million skrev (28 minutter siden):

Samme her! Denne tråden liker jeg best å følge med på og poste i på KG.

Godt nytt år til alle.

Helt enig! Favoritt-tråden! Godt nytt år folkens! 🎉

• Liker 4
Skrevet (endret)

Snublet tilfeldigvis over dette nybygde huset i Oslo 3. Heggeli heter det og er et boligområde et stykke bak Frognerparken. Konventveien. Relativt sentralt altså. Siden det er nær Majorstua og er vestkanten, koster herligheten 28,9 millioner, og er på 272 kvadrat. Mulighet for å leie ut hybel i underetasjen.

Først likte jeg huset veldig godt. Det er i murstein og det er utstrakt bruk av eik i treverk rundt omkring innvendig. Liker materialbruken! Og lekkert bad i farger jeg liker!

Men så finner jeg ut at det knapt er noen stue å snakke om. Det er et rom i andre etasje som er merket stue på rundt tjue kvadrat, men det er langt og smalt og bildet viser et vindu litt høyt på veggen, så jeg kjente litt på klaustrofobi. Iflg plantegningen skal det være et vindu til da, men bildet var merkelig mørkt av stua. Eller var det bare bildet som er tatt med dårlig kamera? Ikke noen hyggelig stue slik den fremstår på bildet iallfall.

Det er også avsatt et lite hjørne nede i første etasje i forbindelse med kjøkkenet til noe de har merket "oppholdsrom" på plantegningen også, da tenker jeg det betyr kjøkken og stue i ett, men det er det jo ikke - det er et hjørne som liksom skal være stue?! Ikke plass til noe stuemøbler, det er jo bare et lite hjørne.

I tillegg har vi da kjøkkenet.... jeg hater virkelig grå kjøkken. Grått, grått, grått, jeg misliker den dystre og depressive fargen intenst. Poliform er merket på kjøkkenet står det, noe som visstnok skal være eksklusive greier, men det hjelper ikke når det er grått og stygt og kantete. Ikke noe trivelig eller lekkert i det hele tatt. Lite var det også. Hadde røsket ut hele kjøkkenet og satt inn noe helt annet!

Men mangelen på en trivelig og ordentlig stue var verst da. Kjøkken kan man bytte, men stue er stue liksom.

Hva synes andre om stua? Og huset? Det er egentlig et veldig kult hus, synes jeg. Liker murstein og liker eik treverk.

771_ff689c4e-a9cc-45c6-8abb-ed630e615057

Forsiden av huset, inngangsdør og garasjedør smelter litt i ett her:

771_513a7511-5929-49b6-a348-84dce52d416f

Endret av Million
  • Liker 3
Skrevet (endret)
Million skrev (1 time siden):

Snublet tilfeldigvis over dette nybygde huset i Oslo 3. Heggeli heter det og er et boligområde et stykke bak Frognerparken. Konventveien. Relativt sentralt altså. Siden det er nær Majorstua og er vestkanten, koster herligheten 28,9 millioner, og er på 272 kvadrat. Mulighet for å leie ut hybel i underetasjen.

Først likte jeg huset veldig godt. Det er i murstein og det er utstrakt bruk av eik i treverk rundt omkring innvendig. Liker materialbruken! Og lekkert bad i farger jeg liker!

Men så finner jeg ut at det knapt er noen stue å snakke om. Det er et rom i andre etasje som er merket stue på rundt tjue kvadrat, men det er langt og smalt og bildet viser et vindu litt høyt på veggen, så jeg kjente litt på klaustrofobi. Iflg plantegningen skal det være et vindu til da, men bildet var merkelig mørkt av stua. Eller var det bare bildet som er tatt med dårlig kamera? Ikke noen hyggelig stue slik den fremstår på bildet iallfall.

Det er også avsatt et lite hjørne nede i første etasje i forbindelse med kjøkkenet til noe de har merket "oppholdsrom" på plantegningen også, da tenker jeg det betyr kjøkken og stue i ett, men det er det jo ikke - det er et hjørne som liksom skal være stue?! Ikke plass til noe stuemøbler, det er jo bare et lite hjørne.

I tillegg har vi da kjøkkenet.... jeg hater virkelig grå kjøkken. Grått, grått, grått, jeg misliker den dystre og depressive fargen intenst. Poliform er merket på kjøkkenet står det, noe som visstnok skal være eksklusive greier, men det hjelper ikke når det er grått og stygt og kantete. Ikke noe trivelig eller lekkert i det hele tatt. Lite var det også. Hadde røsket ut hele kjøkkenet og satt inn noe helt annet!

Men mangelen på en trivelig og ordentlig stue var verst da. Kjøkken kan man bytte, men stue er stue liksom.

Hva synes andre om stua? Og huset? Det er egentlig et veldig kult hus, synes jeg. Liker murstein og liker eik treverk.

Flott gjennomgang av et flott hus (som kunne vært gjort bedre). Enig i dine betraktninger. Rart valg mht. stue. Umiddelbart tenker jeg det ville være mer fornuftig å bruke "tarmen" til de to soverommene, og heller skape et bedre stuerom der de to soverommene er plassert. Veldig rart valg.

Veldig lite vinduer på huset.. 

Endret av Stjertmeis
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og huset? Det er egentlig et veldig kult hus, synes jeg. Liker murstein og liker eik treverk.

Jeg liker ikke disse byggeprosjektene hvor noen kjøper en tomt og bygger flere  nærmest identiske hus ved siden av hverandre. Svært lite sjarmerende.   Spesielt når det ikke passer inn mer resten av nabolaget. 

Anonymkode: db05a...eea

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (3 timer siden):

Kult hus og fine materialvalg, men jeg synes det blir for lite vinduer. Jeg synes det virker litt dunkelt. Likte veldig godt det himmelvinduet på det ene soverommet, men usikker på hvordan man gjør det med solskjerming der?

Anonymkode: 17014...4d0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg liker ikke disse byggeprosjektene hvor noen kjøper en tomt og bygger flere  nærmest identiske hus ved siden av hverandre. Svært lite sjarmerende.   Spesielt når det ikke passer inn mer resten av nabolaget. 

Bryter veldig med stilen/nabolaget på Heggeli da. 
Tenker det store oppholdsrommet i første etg med kjøkken og stuekrok i ett, er fordi det ofte er utformet slik i unaiten, og tildels i uk (nyere bygg), et family room rett og slett. Får en internasjonal schwung over det da 😅 
Huset er jo fint, flotte materialvalg, men så det med stilen da… der.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kult hus og fine materialvalg, men jeg synes det blir for lite vinduer. Jeg synes det virker litt dunkelt. Likte veldig godt det himmelvinduet på det ene soverommet, men usikker på hvordan man gjør det med solskjerming der?

Anonymkode: 17014...4d0

Jeg spekulerte litt på det der med at bildene var så dunkle og halvmørke. Så gikk det opp for meg at mange av rommene ikke har taklamper! De som tok bildene og stylet boligen før bildetakningen, har satt inn noen stålamper her og der på bildene for å få littegrann lys. Ikke mye lys å hente utenfra på en halvmørk ettermiddag om vinteren sikkert.

Men ser at det er faktisk mangel på taklamper i rommene som gjør mange av de så mørke. Noen rom har spotlight i taket, men flere har ikke det. Da blir de mørke, når det kun er en stålampe i hjørnet liksom.

Ganske sprøtt av utbyggerne å selge en bolig til nesten 29 millioner, men være gniene på taklysene og ikke levere den med belysning i alle rom...

Endret av Million
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spekulerte litt på det der med at bildene var så dunkle og halvmørke. Så gikk det opp for meg at mange av rommene ikke har taklamper! De som tok bildene og stylet boligen før bildetakningen, har satt inn noen stålamper her og der på bildene for å få littegrann lys. Ikke mye lys å hente utenfra på en halvmørk ettermiddag om vinteren sikkert.

Men ser at det er faktisk mangel på taklamper i rommene som gjør mange av de så mørke. Noen rom har spotlight i taket, men flere har ikke det. Da blir de mørke, når det kun er en stålampe i hjørnet liksom.

Ganske sprøtt av utbyggerne å selge en bolig til nesten 29 millioner, men være gniene på taklysene og ikke levere den med belysning i alle rom...

Meg du siterer. Ja, helt enig i det du skriver med taklys. 

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (2 timer siden):

Hahaha, jeg elsker at de har "glemt" taklampene før fotografering 🤣 Ikke smart.

Liker huset, men lurer på hva naboene sier om det. Er fra landet, så jeg ville ha det plassert på en romslig tomt uten naboer i veldig nærhet. Men med en stor og vakker hage rundt. Ville også endret på litt, men mest av kosmetisk art. Men stua skulle vært større, ja.

Dette må være huset for ME-syke og andre lysskye. Jeg er det, så et hus med veldig få vinduer er jo knall, i hvert fall på sommeren 😄 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hahaha, jeg elsker at de har "glemt" taklampene før fotografering 🤣 Ikke smart.

Liker huset, men lurer på hva naboene sier om det. Er fra landet, så jeg ville ha det plassert på en romslig tomt uten naboer i veldig nærhet. Men med en stor og vakker hage rundt. Ville også endret på litt, men mest av kosmetisk art. Men stua skulle vært større, ja.

Dette må være huset for ME-syke og andre lysskye. Jeg er det, så et hus med veldig få vinduer er jo knall, i hvert fall på sommeren 😄 

De som er allergisk mot dagslys kan jo bare flytte inn i kjelleren. Ikke et eneste vindu i hele kåken. Litt fengsels-aktig, bare det at fengsels-celler har vindu. 

Anonymkode: e2cca...2dd

• Liker 2
Skrevet

Ingen tvil om at megleren har brukt AI for å lage illustrasjonsbilde til denne tomta 😆 

Den ene vannsklia (ja, vannsklie, og ja, det er mer enn én) sender deg rett ut i bratt krattskog 😅

I utgangspunktet er det ikke noe galt i å bruke AI til slike bilder, så lengde det framgår at det er illustrasjonsbilde (som det gjør her). Men når illustrasjonsbildet viser hytte på en helt annen tomt, med helt annen utsikt enn den i virkeligheten har, faller formålet med illustrasjonsbildet helt bort 🙄 

Tomta er mer flat (men ligger for øvrig i litt kupert terreng). Selv om man nok ser fjorden fra tomta (hvert fall om man går bort til gjerdet eller bygger høyt nok opp), så er det langt fra slik utsikt som illustrasjonen viser.

Men flott hyttetomt likevel. 

https://www.finn.no/425268528

Nå er jo denne tomta mest aktuell for noen som vil investere i flere enheter (prisen er 15 mill og er godkjent for inntil 4 bygg + stor parkeringsplass).

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Stjertmeis skrev (2 timer siden):

Ingen tvil om at megleren har brukt AI for å lage illustrasjonsbilde til denne tomta 😆 

Den ene vannsklia (ja, vannsklie, og ja, det er mer enn én) sender deg rett ut i bratt krattskog 😅

I utgangspunktet er det ikke noe galt i å bruke AI til slike bilder, så lengde det framgår at det er illustrasjonsbilde (som det gjør her). Men når illustrasjonsbildet viser hytte på en helt annen tomt, med helt annen utsikt enn den i virkeligheten har, faller formålet med illustrasjonsbildet helt bort 🙄 

Tomta er mer flat (men ligger for øvrig i litt kupert terreng). Selv om man nok ser fjorden fra tomta (hvert fall om man går bort til gjerdet eller bygger høyt nok opp), så er det langt fra slik utsikt som illustrasjonen viser.

Men flott hyttetomt likevel. 

https://www.finn.no/425268528

Nå er jo denne tomta mest aktuell for noen som vil investere i flere enheter (prisen er 15 mill og er godkjent for inntil 4 bygg + stor parkeringsplass).

Wow, to basseng, en av dem en jacuzzi inne i den lille hytten!!! Og da er vi bare på bilde 2. Trenger man to utendørs basseng på bilde 3? Der var hytten i det minste normal.

Altså vet ikke de som laget AI-en at man kan justere på bildene? Selv jeg som ikke skjønner meg veldig på AI har skjønt det! Det tar ikke lange tiden heller. Dette var en tullete annonse. Lurer på om den dukker opp i lokalavisen etter hvert?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke akuratt en drømmehus, men perfekt å leie ut til produksjon av skrekkfilmer.

https://www.finn.no/445260624

Anonymkode: 953e9...e9f

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil dele to fra Mysen, Indre Østfold. Veldig spesielle begge to, men jeg liker så godt å se på gamle dagers hus som ikke er pusset opp to ganger årlig siden byggeåret.

Det øverste er tegnet og bodd i av en arkitekt som bl a også står bak ungdomsskolen i Trøgstad

Mysen - Arkitekttegnet bolig med fin beliggenhet. Kort vei til sentrum. | FINN eiendom

Stor og unik villa rett ved sentrum av Mysen! Skjermet beliggenhet | 4 soverom | Renoveringsobjekt | | FINN eiendom

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...