Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva er egentlig vitsen med å sette i gang med oppussing også selger man midt i? Anonymkode: 8e52c...f36

Kan ha vært uenige i så mangt og dermed skilt seg...eller strøket med grunnet for mye arbeid alene. :( 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
sofie777 skrev (33 minutter siden):

Tror jeg vet hvilken type musikk som spilles der om ikke annet

Hvilken da?

Anonymkode: 8e52c...f36

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvilken da?

Norsk country, både gammel og ny, gjerne laget i lokaltraktene, altså tidligere Østfold

Endret av sofie777
  • Liker 5
Skrevet
Stjertmeis skrev (10 timer siden):

Litt i overkant, ja 😅 Når ikke engang selger(ne) ønsker/orker å rydde eller beholde/overta krimskramset, så er det spesielt å anta at en fremmed kjøper ønsker det 🙃 

Tipper det er arvingene som selger den. Mye styr å tømme et hus.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er huset greit?

Dette er ikke en sånn tråd, dette er for å spotte perler, rariteter etc.
Lag egen tråd om du vil ha cred el.lign

Anonymkode: 9ec9c...21a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor dusjer man her? 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=426399426

Se på bilde 22. Hva er egentlig vitsen med å sette i gang med oppussing også selger man midt i?

Hoppetaujenta skrev (14 timer siden):

Kan ha vært uenige i så mangt og dermed skilt seg...eller strøket med grunnet for mye arbeid alene. :( 

Jeg tror det er bad pusset opp for rullestol, rulator. Antaglivis pusset opp av kommunnen til brukeren (som kan f.eks. være en gammel dame som har bodd i samme hus hele livet). Det er billigere for kommunen å gjøre et bad tilgjengelig for brukeren, enn å ha brukeren inne hos seg under omsorg. 

Anonymkode: fdddf...f39

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Sioux skrev (11 timer siden):

Tipper det er arvingene som selger den. Mye styr å tømme et hus.

Tenkte det samme.

• Liker 2
  • 5 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Badet her var noget spesielt... Og høy standard vil jeg ikke påstå at det er i denne leiligheten, helt vanlig - bortsett fra badet da 😅

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=428493468

Anonymkode: 5df08...a19

Hadde ikke sagt nei takk til badet, måtte bare få fjernet det dobbelvaskherket. Personlig så er jeg mer bekymret over den takterrassen som ikke er byggemeldt/godkjent.

Skrevet (endret)

Denne boligen i Støttumveien 1 på Nordstrand ser jo veldig fin ut, med veldig flott utsikt over sjøen. Det står i annonsen at boligen er fra 2024, noe som gir inntrykk av at dette er et nybygg og at alt er nytt. Jeg liker spesielt godt kledningen, denne typen kledning er så fin! Det er brannimpregnert ask.

Men går man inn på Google Street View og kikker på eiendommen der fra andre siden, fra Støttumveien 3, ser man at i august 2023 plutselig at det huset står der fra før... men da med avflassende hvit maling og forfallent utseende.

De har altså totalrenovert huset og byttet kledning. Ikke ført opp et nytt hus i 2024. Grunnmuren er den samme, balkongdøren ser ut til å være den samme. Det lukter litt løgn av den annonsen...

Hva tenker andre om dette? Utgi huset for å være nybygg fra 2024 i salgsannonsen, når det faktisk er pusset opp et gammelt hus?

Takterrasse på huset med sjøutsikt og utsikt mot Ulvøya:

541_406d47f9-31a7-4744-9b25-c798b900cbc5

Endret av Million
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis det omtrent bare var grunnmur som stod igjen fra forrige hus, kan de nok forsvare at de skriver 24 som byggeår.
Jeg vet ikke helt praksisen rundt det, men om det er totalrehabilitering og/eller et nytt bygg, så er det nok greit (lovlig).

• Liker 2
Skrevet
enkefru skrev (5 minutter siden):

Hvis det omtrent bare var grunnmur som stod igjen fra forrige hus, kan de nok forsvare at de skriver 24 som byggeår.
Jeg vet ikke helt praksisen rundt det, men om det er totalrehabilitering og/eller et nytt bygg, så er det nok greit (lovlig).

Nei, det ser ut som de har skiftet kledning. Det er akkurat samme form og fasong og vinduplassering og balkongskyvedør etc som på det gamle, som nå er på den "nye" utgaven av huset. Ser altså ikke ut som de har revet det til grunnmur, men bare tatt av kledning og skiftet den og sikkert skiftet tak/pusset opp takterrasse etc.

• Liker 1
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Nei, det ser ut som de har skiftet kledning. Det er akkurat samme form og fasong og vinduplassering og balkongskyvedør etc som på det gamle, som nå er på den "nye" utgaven av huset. Ser altså ikke ut som de har revet det til grunnmur, men bare tatt av kledning og skiftet den og sikkert skiftet tak/pusset opp takterrasse etc.

Da er det jo ikke helt greit, selv om det jo kommer tydelig frem i «tidligere solgt for» etc, så er jeg enig med deg i at det er ugreit

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...