Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Bare for moro skyld; dette var Rolv Wesenlund og konas leilighet.
Første etasje er ikke morsomt å bo i syns jeg, men størrelsen var herlig. 
https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=348699722&ci=20 
722_d2357e22-4f03-4cc3-a6fb-6acf06c90e75
...og en oppkvikkende farge i et rom som er stort nok til å tåle det. :rodmer:
722_72621df9-e3a7-4ca1-9544-6e5d5ac92785
...med en godt voksen pris og oppussing må påregnes over alt. 

I tillegg til leiligheten er det 97kvm med boder i kjeller og loft, burde holde for de fleste😅

Anonymkode: 23376...614

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (7 timer siden):

🤩🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så svak for disse gamle, ærverdige sveitservillaene på Nordstrand (Oslo)...! 🥰

Denne ligger nok litt for nærme Mosseveien, som har sterk trafikk døgnet rundt, året rundt.

Men den var utrolig fin, bra pusset opp innvendig til å være opprinnelig fra slutten av 1800-tallet. Koster "kun" 23 mill.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=350307090&ci=77

090_0433c200-03e9-4645-bbfb-edfd5b4936c6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Million said:

Jeg er så svak for disse gamle, ærverdige sveitservillaene på Nordstrand (Oslo)...! 🥰

Denne ligger nok litt for nærme Mosseveien, som har sterk trafikk døgnet rundt, året rundt.

Men den var utrolig fin, bra pusset opp innvendig til å være opprinnelig fra slutten av 1800-tallet. Koster "kun" 23 mill.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=350307090&ci=77

090_0433c200-03e9-4645-bbfb-edfd5b4936c6

På andre siden av huset er det toglinje. Vet ikke hva slags tog som går der, men jeg bodde en periode rett ved godstoglinjen og det var mye støy. Godstog går også på nattestid.

Anonymkode: a0ffc...683

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På andre siden av huset er det toglinje. Vet ikke hva slags tog som går der, men jeg bodde en periode rett ved godstoglinjen og det var mye støy. Godstog går også på nattestid.

Det er tog til Østfold og Ski-området som går bak der, lokaltog, tror jeg. Men det har du rett i, tog støyer en del. Men jeg tror kanskje biltrafikken er verre, mer "irriterende" lyd fra biler som suser forbi enn tog?

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Million said:

Det er tog til Østfold og Ski-området som går bak der, lokaltog, tror jeg. Men det har du rett i, tog støyer en del. Men jeg tror kanskje biltrafikken er verre, mer "irriterende" lyd fra biler som suser forbi enn tog?

Takk. Biltrafikk er irriterende. Men tog suser ikke bare forbi. Man har lyden fra jern mot jern når julene ruller på skinnene og kan også være mye tuting fra hornene. Det var i hvert fall min erfaring fra da jeg bodde ved godstog. Kanskje mindre støy fra lokaltog pluss færre tog om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk. Biltrafikk er irriterende. Men tog suser ikke bare forbi. Man har lyden fra jern mot jern når julene ruller på skinnene og kan også være mye tuting fra hornene. Det var i hvert fall min erfaring fra da jeg bodde ved godstog. Kanskje mindre støy fra lokaltog pluss færre tog om natta.

Jeg kikket på sist denne Nordstrandsvillaen ble solgt sist, og det er litt over 20 år siden. De som bor der nå ser ut til å ha greid å venne seg til lyden av både Mosseveien og toglinjen 🙂 Så det går an, tydeligvis. Usikker på om jeg ville greid det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Million said:

Jeg kikket på sist denne Nordstrandsvillaen ble solgt sist, og det er litt over 20 år siden. De som bor der nå ser ut til å ha greid å venne seg til lyden av både Mosseveien og toglinjen 🙂 Så det går an, tydeligvis. Usikker på om jeg ville greid det da...

Ja kan være at man venner seg til det. Man kan jo venne seg til det meste. Men hadde jeg skullet hatt drømmeboligen så hadde jeg ønsket å slippe en bolig jeg måtte venne meg til.  Samme gjelder om jeg hadde kjøpt bolig for 23 millioner kroner, da hadde jeg håpt å slippe å venne meg til støy. Ikke at jeg har så mye penger å kjøpe bolig for.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne_Toholt
Hoppetaujenta skrev (På 24.4.2024 den 14.45):

Jeg er også vokst opp i et hus med ribbevegg på soverommet. Var dette en trend på 80-tallet?

Screenshot_20240426_214148.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/24/2024 at 6:57 PM, AnonymBruker said:

I tillegg til leiligheten er det 97kvm med boder i kjeller og loft, burde holde for de fleste😅

Anonymkode: 23376...614

Når det kommer til boder, kjeller og loft er mitt inntrykk at ingenting holder. Man fyller dem opp uansett hvor god plass man har. Desto større plass desto mer skrot tar man vare på. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Når det kommer til boder, kjeller og loft er mitt inntrykk at ingenting holder. Man fyller dem opp uansett hvor god plass man har. Desto større plass desto mer skrot tar man vare på. 

Edit: Meg 97 kvadratmeter er selvsagt mye plass. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Edit: Meg 97 kvadratmeter er selvsagt mye plass. 

Edit: Skulle stått: MEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Desto større plass desto mer skrot tar man vare på. Anonymkode: a0ffc...683

For noen av oss har det både med glede og trygghet å gjøre, når en "tar vare på" ting og tang i et liv. Det tar plass ja, men når jeg vet at jeg har hele fortiden og reserver liggende og kommer ikke til å gå tom med det første, så blir jeg glad av å tenke på det. Åhh...hvor mye glede man kunne ha tatt vare på med hundre kvm. til rådighet... :rodmer: 

Arne_Toholt skrev (10 timer siden):

Jeg er også vokst opp i et hus med ribbevegg på soverommet. Var dette en trend på 80-tallet?

Tror det ja. Ordentlig snasent å vise at en var opptatt av fysisk fostring. :fnise: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg ville 1000 ganger heller bodd ved toglinje enn biltrafikk. Tog er jo bare bråket, bilene er svevestøv og annen forurensning i tillegg. 

Anonymkode: ebd02...684

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (2 timer siden):

Den nederste er i avisen i dag (Pluss): 

image.thumb.png.8d33f32b58141134aca0b14fb575cd00.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 hours ago, Peanut said:

10 minutter siden, sofie777 said:

Den nederste er i avisen i dag (Pluss): 

image.thumb.png.8d33f32b58141134aca0b14fb575cd00.png

Var ekstremt flott utsikt på den boligen ja. En av få gangene jeg synes bildene lever opp til teksten  til eiendomsmegleren. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ville 1000 ganger heller bodd ved toglinje enn biltrafikk. Tog er jo bare bråket, bilene er svevestøv og annen forurensning i tillegg. 

Anonymkode: ebd02...684

Godt mulig bilvei er verre .Jeg har kun bodd ved siden av godstroglinje og aldri en tungt trafikkert vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette huset tror jeg vinner prisen for årets kjipeste hage. Se for dere å tilbringe tiden utendørs på en varm sommerdag. Jeg kjenner antydning til heteslag bare ved tanken. Ikke en grønn flekk, ikke noe skygge, kun asfalt, betong og fliser. 

Synd, for huset er fint, men det er altfor stort til den tomten.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=349016065

Skjermbilde 2024-04-27 kl. 16.51.42.png

Anonymkode: 17014...4d0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...