Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
loveli skrev (1 minutt siden):

Jeg reagerte ikke på bildet, men jeg reagerte på hvor mange boliger de har trøkket sammen på den stakkars lille åssiden. 😳 

Her bor man tett!!! Og så har man ingen hage ser det ut til.

Det sagt, det er verre å bo i rekka bak... Tenk å bo i et så moderne hus fullt av vinduer og alt du ser er husveggen til huset foran liksom. Ekstra kjipt blir det jo da at man vet at rekka foran har enormt vakker utsikt. I Oslo vet man ofte at blokka man titter inn i bare har utsikt rett i en annen blokk og man går ikke glipp av så mye... 🥲

Man kunne vurdert å bo her dersom man hadde hage på en av hussidene. Her burde den ene husrekka aldri vært bygget, men vært hager. Synd at utbyggere og kommune ikke har fokus på det.

Det er nok kun lagt vekt på profitt, ikke trivsel for de som faktisk skal bo. Slik er det overalt der det bygges nå, tett i tett.  

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Shit, det så jeg ikke engang... Godt observert! Av erfaring kan jeg fortelle at man får høy toleranse sør litt skitt på vinduene etterhvert, når man har digre vinduer, glassrekkverk utenfor og havet innen synsvidde. Men å glemme dette før fotografering er en generaltabbe!

Anonymkode: 3b767...67e

Tror jeg hadde glatt sett forbi litt skitt jeg også, det blåser mye i området her også, så om man ikke vil pusse og gnikke annenhver dag, så blir det nok slik. 

Men ikke før fotografering!

• Liker 2
Skrevet

Nettopp. Så om de ikke visste det før, så har rengjøringsbrigaden fra kvinneguiden fortalt dem det nå.
Neste gang de tar nye bilder og legger ut for prisjustering...er også de glassene finjustert! :laugh: 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette huset er egentlig ikke spesielt nok til å være i tråden, men jeg tok det med fordi det er et moderne funkishus med god planløsning. De finnes! Og så må det være Ålesunds ryddigste og mest sporty familie, ref garasjen..

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=250345205

Men hva er det bildet på kjøkkenet? Er det et tre som vokser horisontalt? Er det hugget? Har de hengt bildet feil vei?

Skjermbilde 2022-03-10 kl. 07.53.47.png

Boligen er møblert av boligstylingsfirma, så det er nok ikke noe familien har hatt der selv! (Lett å se om man ser nok boligannonser, det er veldig like møbler/stil som går igjen.)

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Shit, det så jeg ikke engang... Godt observert! Av erfaring kan jeg fortelle at man får høy toleranse sør litt skitt på vinduene etterhvert, når man har digre vinduer, glassrekkverk utenfor og havet innen synsvidde. Men å glemme dette før fotografering er en generaltabbe!

For ikke snakke om hvor skitten løperen i gangen er…! 

Anonymkode: 3aaec...330

AnonymBruker
Skrevet
Såpestykke skrev (22 timer siden):

Det er 6-7 minutt unna med bil fra Ålesund, så det er ikke i gokk. 

Dette er ut i gokk. Det tar 20 minutter å kjøre fra Leirvågdalen til Ålesund ;) 

Anonymkode: dcd86...5fa

• Liker 2
Gjest Såpestykke
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ligger i et populært boligområde der nye hus stadig popper opp. Det tar noen få minutter å kjøre til Ålesund. Det er de samme leieprisene. Til  Ålesund sentrum tar det 20 minutter, men det har ingenting å si. Hvem er det du prøver å overbevise? Å kalle det for gokk høres litt enkelt ut. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når folk lett tar toget i 2 timer fra Tønsberg til Oslo daglig, så er 20 minutter ingenting. Det er utrolig mange drabantbyer som ligger 20 minutter fra byene der man lett kan bo med familie, hund og en liten hage

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Såpestykke skrev (3 timer siden):

Det ligger i et populært boligområde der nye hus stadig popper opp. Det tar noen få minutter å kjøre til Ålesund. Det er de samme leieprisene. Til  Ålesund sentrum tar det 20 minutter, men det har ingenting å si. Hvem er det du prøver å overbevise? Å kalle det for gokk høres litt enkelt ut. 

Jeg er herfra, så jeg vet det. Det tar ikke et par minutter å kjøre til Ålesund frå huset deres ;)  det tar 20 min!

• Liker 1
Gjest loveli
Skrevet
Frida skrev (7 timer siden):

Det er nok kun lagt vekt på profitt, ikke trivsel for de som faktisk skal bo. Slik er det overalt der det bygges nå, tett i tett.  

Absolutt!

Men jeg skjønner ikke hvorfor kommunen tillater det, for man ødelegger boområdene når man grisekjører de slik.

Gjest Såpestykke
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette huset er egentlig ikke spesielt nok til å være i tråden, men jeg tok det med fordi det er et moderne funkishus med god planløsning. De finnes! Og så må det være Ålesunds ryddigste og mest sporty familie, ref garasjen..

Men hva er det bildet på kjøkkenet? Er det et tre som vokser horisontalt? Er det hugget? Har de hengt bildet feil vei?

Bilder er ikke så gæren. Ser ut som et nedfalstre som ligger. Fin planløsning og fint hus. Det ser faktisk ut som noe bor der, og ikke som et utstillingslokale som mange instagramfunkishjem gjør. Ser ut som det bor en aktiv familie, og grei pris på den størrelsen i det boligstrøket i Ålesund. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg er herfra, så jeg vet det. Det tar ikke et par minutter å kjøre til Ålesund frå huset deres ;)  det tar 20 min!

Til sentrum ja, men 20 min. til sentrum spiller jo ingen rolle. 

Anonymkode: 85e69...8e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2022 den 10.58):

Skal ikke stoppe på Solbråtan. Det blir direkte Ski - Oslo S. 

Anonymkode: d14a1...3c4

Men de får jo flere avganger på lokaltoget når tunellen står ferdig. 

Anonymkode: 04930...9a5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Til å være et så stort hus dynes jeg stue/kjøkken var alt for lite. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Til sentrum ja, men 20 min. til sentrum spiller jo ingen rolle. 

Anonymkode: 85e69...8e1

Hvilken bil har du om du mener det tar noen minutter? Kjenner ingen som bruker maks 5 minutter til Ålesund, frå Leirvågdalen ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å herregud, huset med tiårets kleineste annonsefilm er ikke solgt enda

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=237287231

Dronen flyr høyt over et solfylt felt på Kråkerøy. Plutselig får den problemer og styrter mot huset.

Neste klipp er en dame med et lite barn, som rusler mot det aktuelle huset, mens husets gravide frue vinker fra balkongen som en dronning på 17. mai.

Far flipper hamburgere på mandig vis på grillen i hagen, mens husets frue og venninnen drikker vin i boblebadet. Husets frue var visst ikke gravid like vel...

Det lille barnet spiller fotball for seg selv på en nyklippet plen. Så setter alle seg til et slurvete dekket bord. Hamburgerne til far uteblir, men det serveres vin

Barnet er tryllet vekk og husets frue og venninnen rusler en romantisk tur i solnedgangen. De setter seg på ei brygge (eier ukjent) og drikker enda mer vin (hun er definitivt ikke gravid) 

Dronen zoomer ut fra den romantiske stemningen på brygga og tilbake til huset. Solen har gått ned, far har tent gassprisen og slått seg ned i sofaen med ei dame. 

Det blir dag igjen og dronen tar en ny runde over Kråkerøy...

Hva var meningen med filmen? Vi så ingenting av huset, kun noen tilsynelatende polyamorøse mennesker som bælmer vin. Hva slags nabolag er dette? Ikke rart det ikke blir solgt

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Måtte fnise litt av dette bassenganlegget fra en annen tid, var nok veldig staselig da det ble bygget:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=250607678

Anonymkode: b6f67...b9b

Åh, men så flott. Huset(ene) er bygget på en tid da man hadde tilgang på store utsiktseiendommer og man kunne bygge husene tilsvarende store. Store luftige rom med store vinduer. Der vinduene faktisk har en gjennomtenkt funksjon - sånn i motsetning til dagens funkishus hvor vinduene er strødd vilt omkring uten mål og mening. Åja, liker 60-70-tallshus.

Anonymkode: d81d6...3a5

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Måtte fnise litt av dette bassenganlegget fra en annen tid, var nok veldig staselig da det ble bygget:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=250607678

Anonymkode: b6f67...b9b

Veldig lott hus fortsatt, selv om det er mye som bør pusses opp. Skulle gjerne hatt muligheten til å kjøpe det :)

Skulle gjerne sett det da det var møblert av eierne, er så kjedelig med disse stylede boligene. Og så bryr de seg ikke om at det er varmeovner der som ikke skal tildekkes og slike ting:  

image.png

Anonymkode: eaf6b...4c4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Å herregud, huset med tiårets kleineste annonsefilm er ikke solgt enda

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=237287231

Dronen flyr høyt over et solfylt felt på Kråkerøy. Plutselig får den problemer og styrter mot huset.

Neste klipp er en dame med et lite barn, som rusler mot det aktuelle huset, mens husets gravide frue vinker fra balkongen som en dronning på 17. mai.

Far flipper hamburgere på mandig vis på grillen i hagen, mens husets frue og venninnen drikker vin i boblebadet. Husets frue var visst ikke gravid like vel...

Det lille barnet spiller fotball for seg selv på en nyklippet plen. Så setter alle seg til et slurvete dekket bord. Hamburgerne til far uteblir, men det serveres vin

Barnet er tryllet vekk og husets frue og venninnen rusler en romantisk tur i solnedgangen. De setter seg på ei brygge (eier ukjent) og drikker enda mer vin (hun er definitivt ikke gravid) 

Dronen zoomer ut fra den romantiske stemningen på brygga og tilbake til huset. Solen har gått ned, far har tent gassprisen og slått seg ned i sofaen med ei dame. 

Det blir dag igjen og dronen tar en ny runde over Kråkerøy...

Hva var meningen med filmen? Vi så ingenting av huset, kun noen tilsynelatende polyamorøse mennesker som bælmer vin. Hva slags nabolag er dette? Ikke rart det ikke blir solgt

Dette var jo bare rart, og hvordan andre lever i en bolig jeg lurer på å kjøpe er totalt uinteressant. Om folkene følger med på lasset så stiller det seg noe annerledes. 

Megler beskriver gangen som ærverdig. Jeg forstår ikke hva som er ærverdig med den, noen forslag?

image.thumb.png.9b60a1097c54466480d6818738c439c7.png

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette var jo bare rart, og hvordan andre lever i en bolig jeg lurer på å kjøpe er totalt uinteressant. Om folkene følger med på lasset så stiller det seg noe annerledes. 

Megler beskriver gangen som ærverdig. Jeg forstår ikke hva som er ærverdig med den, noen forslag?

image.thumb.png.9b60a1097c54466480d6818738c439c7.png

Kan ikke være de merkelige (ultrastygge) lampene i taket iallfall 🙃

Men smaken er som baken!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...