Pølsevann Skrevet 2. februar 2022 #4641 Skrevet 2. februar 2022 Kattugla skrev (3 timer siden): Wow! Mye for pengene her! https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=246055756 Den søylen midt på kjøkkenbenken var litt dum da. Men hvis jeg skulle bli ufør eller noe annet som gjør at inntekten blir varig mye lavere enn nå så er det vel bare å pakke sakene og flytte til Porsgrunn ja . 1
sofie777 Skrevet 2. februar 2022 #4642 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jepp, hvertfall nå som hjemmekontor blir vanligere og nye e18 og dobbeltspor på jernbanen gjør Oslo nærmere. Prisene øker allerede! (jeg er ikke megler eller noen andre som tjener penger på å fremsnakke her altså, jeg er ufør og leier 😂 Men jeg synes Grenland er kraftig undervurdert.) Anonymkode: 3aaec...330 Jeg er ufør og leide, men fikk lån til å kjøpe i Skien og har en ganske god leilighet nå (dog i en blokk med mange andre uføre, men ikke den verste sorten). Jeg flyttet hit fra Trondheim for 6 1/2 år siden delvis på grunn av boligprisene 2
anonymperson1 Skrevet 2. februar 2022 #4643 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det må være noe galt med huset. Hvis man får et slikt hus til 6 millioner så må et vanlig hus i området koste 3 millioner og det gjør det vel ikke? Anonymkode: 5fd48...901 Hørt om å lese tilstandsrapporten?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4644 Skrevet 2. februar 2022 anonymperson1 skrev (1 time siden): Hørt om å lese tilstandsrapporten? Hvor er den? Anonymkode: 5fd48...901
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4645 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvor er den? Anonymkode: 5fd48...901 Vet ikke. /ts Anonymkode: 89f1e...a82
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4646 Skrevet 2. februar 2022 anonymperson1 skrev (4 timer siden): Hørt om å lese tilstandsrapporten? Det har jeg faktisk hørt om, og sikkert et par andre her også👍 Men så er det det et den ikke ligger i finn-annonsen da... Anonymkode: eaf6b...4c4 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4647 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det har jeg faktisk hørt om, og sikkert et par andre her også👍 Men så er det det et den ikke ligger i finn-annonsen da... Anonymkode: eaf6b...4c4 Kjempelett å bestille, får på epost automatisk, du forplikter deg ikke til noe ved det sofie777 skrev (4 timer siden): Jeg er ufør og leide, men fikk lån til å kjøpe i Skien og har en ganske god leilighet nå (dog i en blokk med mange andre uføre, men ikke den verste sorten). Jeg flyttet hit fra Trondheim for 6 1/2 år siden delvis på grunn av boligprisene Jeg eide før, men pga diverse omstendigheter som blir alt for gjenkjennbart å legge ut her måtte vi selge, og solgte med tap. Så derfor havnet vi på leiemarkedet igjen og blir nok her for resten av livet siden vi nå ikke har noe kapital. Men det er helt klart lettere å få lån her med lav inntekt enn andre steder i landet, siden prisene er lavere. Og det er mye ålreite leilighetsbygg som Gulset, Klyve, Flåtten/Stridsklev hvor man kan få rimelige og fine leiligheter i blokk. Anonymkode: 3aaec...330 2
enkefru Skrevet 2. februar 2022 #4648 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det har jeg faktisk hørt om, og sikkert et par andre her også👍 Men så er det det et den ikke ligger i finn-annonsen da... Anonymkode: eaf6b...4c4 Den ligger under salgsoppgaven, det blå feltet som heter: se komplett salgsoppgave, og deretter er det pdf-fil under dokumenter
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4649 Skrevet 2. februar 2022 5 hours ago, anonymperson1 said: Hørt om å lese tilstandsrapporten? Til å være såpass billig skulle man tro at det sto flere skremmende ting i tilstandsrapporten. Ikke noe veldig avskrekkende, og man kommer veldig langt med noen hundre tusen i bakhånd her. Fremdeles en billig bolig spør du meg, men området er jo totalt uinteressant for meg personlig. Anonymkode: 74c0e...c05 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4650 Skrevet 3. februar 2022 Ikke sikker på om jeg hadde passet inn i dette huset, men det var flott Arkitekttegnet enebolig fra 2021 med mulighet for bileilighet. Solrik tomt på over 3,6 mål. Dobbel garasje m/elbillader | FINN.no Anonymkode: 09cec...909 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4651 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke sikker på om jeg hadde passet inn i dette huset, men det var flott Arkitekttegnet enebolig fra 2021 med mulighet for bileilighet. Solrik tomt på over 3,6 mål. Dobbel garasje m/elbillader | FINN.no Anonymkode: 09cec...909 Forferdelig dårlig planløsning. Veldig små soverom i forhold til stue/kjøkken. Når barn blir større ønsker de privatliv, gjerne litt stor seng og en plass å game. Da fungerer de triste rommene dårlig. Og hvorfor så små vinduer? Samtidig er kjøkken og stue så digert at kjøkkeninnredningen ser ut som den har dukkestørrelse. Her har ikke arkitekten gjort jobben sin! Anonymkode: 3b767...67e 1
sofie777 Skrevet 3. februar 2022 #4652 Skrevet 3. februar 2022 (endret) Enig med 67e. Det er også dårlig sammensatt kjøkken, skjeve skuffer, så det burde påpekes av megler Endret 3. februar 2022 av sofie777
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4653 Skrevet 3. februar 2022 Jeg likte heller ikke det huset... alt for stort hovedrom/allrom som heller kunne vært fordelt litt på de andre rommene + merkelig løsning med dør rett inn og sånn åpen entre - ikke fint. Og for en absurd mengde spotter i taket, ble svimmel. Hater spotter. Anonymkode: fccee...44a 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #4654 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ikke sikker på om jeg hadde passet inn i dette huset, men det var flott Arkitekttegnet enebolig fra 2021 med mulighet for bileilighet. Solrik tomt på over 3,6 mål. Dobbel garasje m/elbillader | FINN.no Anonymkode: 09cec...909 Elsket at «allrommet» var så stort! Og så drømmer jeg om sånn stor inngangsdør🥰 Anonymkode: 04930...9a5 1
Pølsevann Skrevet 4. februar 2022 #4655 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Elsket at «allrommet» var så stort! Og så drømmer jeg om sånn stor inngangsdør🥰 Anonymkode: 04930...9a5 Jeg og elsker stort allrom, synes det er så mange hus leiligheter som har små kjøkken/stue løsninger og gjerne har 3 små stuer i forskjellige etasjer. Jeg vil ha god plass i stua så vi kan være samlet og gjøre forskjellige ting uten at det blir trangt. Her hadde de også en ekstra tv stue til ungdommen som vil være alene. Soverommene var alt for små til et så stort hus da. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #4656 Skrevet 4. februar 2022 Pølsevann skrev (13 minutter siden): Jeg og elsker stort allrom, synes det er så mange hus leiligheter som har små kjøkken/stue løsninger og gjerne har 3 små stuer i forskjellige etasjer. Jeg vil ha god plass i stua så vi kan være samlet og gjøre forskjellige ting uten at det blir trangt. Her hadde de også en ekstra tv stue til ungdommen som vil være alene. Soverommene var alt for små til et så stort hus da. Jeg kan love deg at akustikken i det allrommet hadde gitt deg selvmordshodepine etter at dere hadde vært mange der, selv om dere hadde forvist ungdommen til egen stue Anonymkode: 3b767...67e 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #4657 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ikke sikker på om jeg hadde passet inn i dette huset, men det var flott Arkitekttegnet enebolig fra 2021 med mulighet for bileilighet. Solrik tomt på over 3,6 mål. Dobbel garasje m/elbillader | FINN.no Anonymkode: 09cec...909 Jeg må bare komme med et lite hjertesukk angående slike hus, siden dette er det mest groteske eksemplet jeg har sett. Jada, det er fint å ha stort allrom hvor alle kan samles, og kjempelurt med egen stue til ungene. I teorien. Jeg vet, for jeg har selv bygget et slikt hus, svært inspirert av Grand Designs. Ikke like små soverom, og ikke like digert allrom, men misforholdet var der. Til å begynne med syntes jeg allrommet var fantastisk, masse plass, masse luft med de høye himlingene, og ikke minst; massevis av naturlig lys! Det var faktisk alt lyset som solgte det til neste eier, og jeg ønsker lykke til (men det skal jeg komme tilbake til). Vi hadde også en stor stue til ungene, hvor de kunne ha hele kameratgjengen på besøk. Og det fungerte en stund. Ungene dro stua si full av unger, og vi elsket å samle hele storfamilien. Men på et blunk vokste ungene opp, og ble tenåringer, slik unger gjør. Det går altfor fort. Og det er ikke gitt at tenåringer er så sammensveiset at de ønsker å dele oppholdsrom. De har hver sine venner, ting de ikke vil dele med en lillebror/lillesøster. Selv et lite år utgjør enorme forskjeller i den alderen. Så de trakk inn på soverommene sine, stablet vennene sine i senga og diverse stoler de klarte å rappe ellers i huset, og ungdomsstua ble forlatt. Akustikken i allrommet holdt på å drepe meg. Det hadde selvfølgelig hjulpet å pepre taket med akustikkplater, men det syntes jeg var stygt... Min aversjon mot gardiner og nips hjalp ikke på, det er lite hjelp i en monstera i hjørnet, selv om den var 3 meter høy... Det hender seg at jeg blir intervjuet, og under pandemien skjedde det hjemme hos oss. Da satt jeg, journalisten og lydmannen i senga vår, på grunn av akustikken. Litt flaut, men lyden ble bra. Lyset... Jada, herlig med høye himlinger og vinduer fra gulv til tak. Har det i mitt nye hus også. Men jeg ville PÅ DET STERKESTE anbefalt å unngå saltak! Det finnes ingen effektiv og pen løsning for solskjerming for skrå vinduer, så i praksis blir det som å bo i et drivhus. Den eneste løsningen vi fant, var innvendige lameller, men de tar hovedsakelig av for lyset, ikke varmen. Ikke er det pent heller. I dag har vi pulttak, med utvendige screens. Det er en helt annen verden! Jeg ser også at noen kommenterer downlights-helvetet i taket. Det er ikke vakkert, men det er faktisk nødvendig. Man klarer ikke å lyse opp noe på størrelse med en ventehall med designlamper, jeg har prøvd (for spotter er stygt, så det ville jeg ikke ha, selvfølgelig). Vi leide til slutt en lysdesigner, det kostet like mye som en bruktbil og ble aldri bra. Vi har bygget med samme prinsipp i dag, men i helt andre dimensjoner, og med tanke for inneklima og akustikk. Vi har fremdeles plass til storfamilien, men akustisken er til å leve med. Gjesterommene (ungdommene ble voksne, gitt) er av god størrelse, med ulik sone for soving og opphold. For det kan bli mye å gå oppå foreldre og svigerforeldre hele dagen når man er på besøk, alle trenger privatliv. Og jeg tror barna til neste eier vil sette pris på det. Men det var på bekostning av en ekstra stue Jeg skulle ønske noen hadde fortalt meg om disse problemstillingene sist vi bygde, det hadde spart oss for mye penger og vi hadde sannsynligvis bodd i huset enda. Kanskje... Anonymkode: 3b767...67e 7 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #4658 Skrevet 4. februar 2022 Interessant innlegg, 67e! Jeg er fascinert av denne: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=246331831 Mulig jeg ikke er i takt med tidsånden, men interiøret var maksimalt grått, dødt og usjarmerende. Og med den store, svarte garasjeporten i front er det så inderlig åpenbart at dette huset er bygget i en tid der utbygger skulle maksimere profitten sin på bekostning av bokvalitet. Garasjekrav oppfylt, og maks størrelse på hus presset inn på minimal tomt. Man bor oppå garasjen sin 🙄 Anonymkode: 06c20...ad8 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #4659 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ikke sikker på om jeg hadde passet inn i dette huset, men det var flott Arkitekttegnet enebolig fra 2021 med mulighet for bileilighet. Solrik tomt på over 3,6 mål. Dobbel garasje m/elbillader | FINN.no Anonymkode: 09cec...909 Minner meg om en lagerbygning på utsiden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg må bare komme med et lite hjertesukk angående slike hus, siden dette er det mest groteske eksemplet jeg har sett. Jada, det er fint å ha stort allrom hvor alle kan samles, og kjempelurt med egen stue til ungene. I teorien. Klippet bort tekst... Anonymkode: 3b767...67e Veldig interessant innlegg å lese! Takk Anonymkode: eaf6b...4c4 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #4660 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ikke sikker på om jeg hadde passet inn i dette huset, men det var flott Arkitekttegnet enebolig fra 2021 med mulighet for bileilighet. Solrik tomt på over 3,6 mål. Dobbel garasje m/elbillader | FINN.no Anonymkode: 09cec...909 Det ble en del negative kommentarer på huset, men jeg likte å lese kommentarene og høre andres synspunkt som følge av innlegget ditt . Huset var spennende, selv om det ikke passer for meg. Anonymkode: eaf6b...4c4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå