Gå til innhold

Eiendom på finn.no


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 12.29):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=221650890

 

Ja, men det er noe slik jeg tenkte. Jeg ser for meg at dere er unge, og bor i leiligheter, i Oslo eller rundt der? Og dere ser på det huset som oppussingsobjekt, og det er dere som kjøpegruppa har megler hatt i tankene, når han lagde annonse.

Fordi greia er, at det meste av boligmasse på Østlandet, de mest sentrale områder, er bygd på 60-tallet, noe også på 80-tallet. Så når dere eventuelt kjøper et hus, så må dere nesten regne med oppussing, ja absolutt. Og da snakker vi totaloppussing. Sånn, kjøper dere et hus fra 80-tallet eller til og med 90-tallet, burde man skifte vinduer, og kanskje også kledning, f.eks. Tak, drenering og tak må kanskje også tas i et hus fra 60-tallet. Og bad og kjøkken, ja, absolutt. Men dette her er et hus fra 2000-ish! Dere kan forvente at det meste er i orden, og gipsvegger inne, og stendere er på standard 60-cm avstand, og det meste er i vater, og det burde ikke være noe overraskelser med u-tette bad og slikt. Så for enhver som faktisk bor i et hus fra før av, er ikke dette en oppussingsobjekt. 

Anonymkode: fdddf...f39

De du nevner der ville jeg ikke kalt oppussingsobjekt, men renoveringsobjet. Oppussingsobjekt er for meg kjøkken, bad, kanskje gulv, maling og sånne overfladiske ting. Mens hvis du må ta kledning, vinduer, stenderverk osv så er det renoveringsobjekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Wowwwwww 🤩 utrolig lekkert uteområde! Og kjøkkenet var bare superkoselig. Kanskje jeg skal flytte til Horten 🥰

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=221682540

Anonymkode: 3aaec...330

Så himla fin utsikt til det uteområdet! 😍 Så ut som man var i Frankrike.

Anonymkode: 958c2...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Pølsevann skrev (19 minutter siden):

Jeg hadde ELSKET så stor terrasse! Så sykt! Vi koser oss ute. Bruker vår masse. Og ønsker oss alltid større.  Men hvordan ser den ut inni liksom?? Det er jo viktigere enn ute 

Ville du ikke heller hatt hage? 

Jeg bare synes det er rart når man bor i Norge å ønske sånn takterrasse. Man må jo KOKE der oppe når det endelig er sol, og ellers kan den ikke brukes. Og ikke ha noen trær, så kjipt å bare ha krukker med småkvist som dør hver høst. Men jeg er hagemenneske da. 🤣 Liker å gjemme meg på skyggesiden av huset. Pergola oppe på taket blir kanskje uansett for varmt? Jeg vet ikke. Aldri hatt takterrasse. Er for fattig. 🤣 Kanskje jeg bare er sjalu. 😅

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (25 minutter siden):

Ville du ikke heller hatt hage? 

Jeg bare synes det er rart når man bor i Norge å ønske sånn takterrasse. Man må jo KOKE der oppe når det endelig er sol, og ellers kan den ikke brukes. Og ikke ha noen trær, så kjipt å bare ha krukker med småkvist som dør hver høst. Men jeg er hagemenneske da. 🤣 Liker å gjemme meg på skyggesiden av huset. Pergola oppe på taket blir kanskje uansett for varmt? Jeg vet ikke. Aldri hatt takterrasse. Er for fattig. 🤣 Kanskje jeg bare er sjalu. 😅

Ikke meg du siterte, men nei. Vi har både stor terrasse (65 kvm.) og (dessverre) hage. Terrassen er den som blir brukt, hagen er mer jobb enn kos. Og nei det blir ikke for varmt, det blir ALDRI for varmt🤣

Anonymkode: 04930...9a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke meg du siterte, men nei. Vi har både stor terrasse (65 kvm.) og (dessverre) hage. Terrassen er den som blir brukt, hagen er mer jobb enn kos. Og nei det blir ikke for varmt, det blir ALDRI for varmt🤣

Anonymkode: 04930...9a5

🤣

Skjønner! Kan forklaringen her være den gode gamle "folk er forskjellige"? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (17 timer siden):

Ville du ikke heller hatt hage? 

Jeg bare synes det er rart når man bor i Norge å ønske sånn takterrasse. Man må jo KOKE der oppe når det endelig er sol, og ellers kan den ikke brukes. Og ikke ha noen trær, så kjipt å bare ha krukker med småkvist som dør hver høst. Men jeg er hagemenneske da. 🤣 Liker å gjemme meg på skyggesiden av huset. Pergola oppe på taket blir kanskje uansett for varmt? Jeg vet ikke. Aldri hatt takterrasse. Er for fattig. 🤣 Kanskje jeg bare er sjalu. 😅

Nei, vil ikke ha hage. Har ikke lyst å klippe gress og rake løv :P Vil bare kose meg. Og krukker og pallekarmer er perfekt hage for meg. 😄 

Varmt er deilig, men man kan jo ha pergola eller parasoll også der da :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Kjempefin, men hvordan er det å holde rent de steinene i dusjen?

Anonymkode: 3b767...67e

Plukke dem opp og rengjøre en for en? 

Anonymkode: f8802...da6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Altfor hipster.

Anonymkode: 90bb6...3dd

Hvor i alle dager får du hipster fra? 😂

Anonymkode: 3aaec...330

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For oss, som er et frivillig barnefritt par, er dette virkelig en drøm 😍

https://www.finn.no/221804005

Anonymkode: 3aaec...330

Interessant. Det er komplett motsatt av min drøm. 

Ukoselig og sterilt innvendig. Gammel og nytt som integreres dårlig. Dårlig beliggenhet. Rekkehus. Dårlig planløsning. Altfor høy pris. 

Hadde jeg bodd der skulle du fått huset av meg. 

Anonymkode: 68194...fa5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker said:

For oss, som er et frivillig barnefritt par, er dette virkelig en drøm 😍

https://www.finn.no/221804005

Anonymkode: 3aaec...330

Jeg skulle akkurat til å poste denne 😅 Trodde vi var for lengst ferdig med trenden «å finne frem gamle undergulv og bruke de som tregulv». Nei, de egner seg ikke som gulv! Uansett hvor sykt fint og retro man mener de ser ut. Det er billig tresort, av dårlig kvalitet, det er derfor det er brukt som undergulv (i tiden da spon ikke eksisterte). Det er for ustabilt, for store avstand mellom, det er for mykt rett og slett, for å kunne brukes som gulv. Idiotisk trend.. 

Anonymkode: fdddf...f39

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Interessant. Det er komplett motsatt av min drøm. 

Ukoselig og sterilt innvendig. Gammel og nytt som integreres dårlig. Dårlig beliggenhet. Rekkehus. Dårlig planløsning. Altfor høy pris. 

Hadde jeg bodd der skulle du fått huset av meg. 

Anonymkode: 68194...fa5

Enig!

Anonymkode: 9b190...c9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

For oss, som er et frivillig barnefritt par, er dette virkelig en drøm 😍

https://www.finn.no/221804005

Anonymkode: 3aaec...330

Det var fint!

Anonymkode: 45ade...0aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For oss, som er et frivillig barnefritt par, er dette virkelig en drøm 😍

https://www.finn.no/221804005

Anonymkode: 3aaec...330

Det var flott 😍

Anonymkode: 80e01...ade

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...