Gå til innhold

Eiendom på finn.no


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Arkitekttegnet på Stovner, med utsikt til Oslofjorden, totalrenovering. Litt dyrt?? Hva tenker dere her? 


https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=221387288

 

Anonymkode: 5a8d7...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 6/11/2021 at 7:34 PM, Pølsevann said:

Jeg syens det var oppussingobjekt jeg da :P I motsetning til dere andre. Her ville jeg ha satt av noen hundre tusen til bytte av kjøkken og bad + malerarbeid. 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=221650890

On 6/11/2021 at 8:44 PM, AnonymBruker said:

Enig. Jeg hadde heller reagert om megler IKKE hadde nevnt "oppussingsobjekt". Hadde vært mye å ta tak i her om jeg skulle bodd der. 

Anonymkode: c35dd...a12

 

On 6/11/2021 at 10:33 PM, AnonymBruker said:

Det der hadde vært oppussingsobjekt for meg også. Men ikke renoveringsobjekt, som er når det er dårlig stand, som feks at tak, vinduer osv må byttes. De kunne jo også brukt uttrykket "Moderniseringsbehov" her men tror mange søker aktivt etter oppussingsobjekt på finn faktisk. Men ja jeg ville pusset opp en del om jeg hadde kjøpt et slikt hus. 

Anonymkode: fccee...44a

Ja, men det er noe slik jeg tenkte. Jeg ser for meg at dere er unge, og bor i leiligheter, i Oslo eller rundt der? Og dere ser på det huset som oppussingsobjekt, og det er dere som kjøpegruppa har megler hatt i tankene, når han lagde annonse.

Fordi greia er, at det meste av boligmasse på Østlandet, de mest sentrale områder, er bygd på 60-tallet, noe også på 80-tallet. Så når dere eventuelt kjøper et hus, så må dere nesten regne med oppussing, ja absolutt. Og da snakker vi totaloppussing. Sånn, kjøper dere et hus fra 80-tallet eller til og med 90-tallet, burde man skifte vinduer, og kanskje også kledning, f.eks. Tak, drenering og tak må kanskje også tas i et hus fra 60-tallet. Og bad og kjøkken, ja, absolutt. Men dette her er et hus fra 2000-ish! Dere kan forvente at det meste er i orden, og gipsvegger inne, og stendere er på standard 60-cm avstand, og det meste er i vater, og det burde ikke være noe overraskelser med u-tette bad og slikt. Så for enhver som faktisk bor i et hus fra før av, er ikke dette en oppussingsobjekt. 

Anonymkode: fdddf...f39

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=221650890

 

Ja, men det er noe slik jeg tenkte. Jeg ser for meg at dere er unge, og bor i leiligheter, i Oslo eller rundt der? Og dere ser på det huset som oppussingsobjekt, og det er dere som kjøpegruppa har megler hatt i tankene, når han lagde annonse.

Fordi greia er, at det meste av boligmasse på Østlandet, de mest sentrale områder, er bygd på 60-tallet, noe også på 80-tallet. Så når dere eventuelt kjøper et hus, så må dere nesten regne med oppussing, ja absolutt. Og da snakker vi totaloppussing. Sånn, kjøper dere et hus fra 80-tallet eller til og med 90-tallet, burde man skifte vinduer, og kanskje også kledning, f.eks. Tak, drenering og tak må kanskje også tas i et hus fra 60-tallet. Og bad og kjøkken, ja, absolutt. Men dette her er et hus fra 2000-ish! Dere kan forvente at det meste er i orden, og gipsvegger inne, og stendere er på standard 60-cm avstand, og det meste er i vater, og det burde ikke være noe overraskelser med u-tette bad og slikt. Så for enhver som faktisk bor i et hus fra før av, er ikke dette en oppussingsobjekt. 

Anonymkode: fdddf...f39

Huset er 20 år gammelt! Man kan ikke forvente at «det meste er i orden», man kan forvente at det meste innvendig må tas. Tak, kledning ig drenering holder nok litt til. 
 

jo, et bad har en levealder på ca. 20 år, så det er helt påregnelig at det kan være helt på slutten av sin levetid. 

Anonymkode: 04930...9a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/15/2021 at 11:04 AM, AnonymBruker said:

Arkitekttegnet på Stovner, med utsikt til Oslofjorden, totalrenovering. Litt dyrt?? Hva tenker dere her? 


https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=221387288

 

Anonymkode: 5a8d7...e47

Syns ikke dette er totalrenovering. Bad og kjøkken bør vel tas, men syns vegger og gulv er i god stand. 

Tipper prisen er satt pga leieinntekter fra hybelen. Og tomta er stor og solrik med utsikt.

Anonymkode: 958c2...98e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

loveli skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt plasseringen til dette huset. Huset et bygget rundt utsikten, men utsikten var jo driiiitkjedelig? 😅 Sikkert uheldig med været, men altså... det var fryktelig trist.

Hvordan utsikt liker du da? Titalls hustak og såvidt du kan skimte vannet i det fjerne😂

Anonymkode: 6d191...966

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvordan utsikt liker du da? Titalls hustak og såvidt du kan skimte vannet i det fjerne😂

Anonymkode: 6d191...966

Herregud... 🤣

Jeg synes huset lå nede i ei dump, og det var skikkelig kjedelige fjell som lå rundt og de lå tett på boligen og stengte inne utsikten. Så ut som noe man malte på barneskolen, du vet med to trekanter som skulle etterligne fjell som tegnes inn fra høyre og fra venstre... Man titter rett inn i grå steinmasser med noen grantrær på... ikke noe wow med dette. Hadde fjellene/knausene rundt vært spennende å se på så hadde det vært noe annet, men de her var jo dritkjedelige. Og huset lå hverken i høyden eller nede ved vannet... Fikk følelsen av at huset lå i ingenmannsland og det liker jeg ikke, må ha litt liv rundt meg.

Zzzzz

Men som sagt, kan jo være fint der på en solskinnsdag, men da er jo det meste pent.

Screenshot_20210617-105821.jpg

Screenshot_20210617-110536.jpg

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 11.04):

Arkitekttegnet på Stovner, med utsikt til Oslofjorden, totalrenovering. Litt dyrt?? Hva tenker dere her? 


https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=221387288

 

Anonymkode: 5a8d7...e47

Der var det mye furu og linoleum fra 70tallet....

Den var stor da, over 300 kvadrat. Verdt 8,9 mill. Åpenbart synes flere det, ettersom det huset står som solgt nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charminia skrev (4 minutter siden):

Hva skal man med en så diger terrasse lurer jeg på.. 

Sier ikke mer. Jeg har en 60kvm stor terrasse, og selv det er i utgangspunktet 40 kvm for mye ;) 

Anonymkode: 68194...fa5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

loveli skrev (6 timer siden):

https://www.finn.no/221547758

200kvm takterrasse. Skal like seg på taket da ja!

Selv tenker jeg takterassen gjør seg godt som en form for hage.. Samtidig lurer jeg litt på hvordan leiligheten ser ut. Jeg får bare 5 bilder frem, og alle er dronebilder av takterrassen 😂

Anonymkode: 09cec...909

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selv tenker jeg takterassen gjør seg godt som en form for hage.. Samtidig lurer jeg litt på hvordan leiligheten ser ut. Jeg får bare 5 bilder frem, og alle er dronebilder av takterrassen 😂

Anonymkode: 09cec...909

Det er kanskje så eksklusivt at de ikke vil ha bilder ute? Så langt tenkte jeg ikke.

Anonymkode: 09cec...909

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Charminia skrev (5 timer siden):

Hva skal man med en så diger terrasse lurer jeg på.. 

Ey! Vi bor i Norge og eierne får brukt takterrassen MINST 2 dager i året! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

loveli skrev (10 timer siden):

https://www.finn.no/221547758

200kvm takterrasse. Skal like seg på taket da ja!

Jeg hadde ELSKET så stor terrasse! Så sykt! Vi koser oss ute. Bruker vår masse. Og ønsker oss alltid større.  Men hvordan ser den ut inni liksom?? Det er jo viktigere enn ute 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...