Gå til innhold

Eiendom på finn.no


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Hulderen skrev (13 timer siden):

Det er jo helt vanvittig at de småhusene er i privat eie. De burde vært en del av av Norsk Folkemuseum, eller enda bedre; tilbakeført til de bygdene de kom fra!

Jeg tror at dette er Toralf Maurstad sitt . Jeg tror ikke disse byggene hadde overlevd uten han.

Endret av Infinity
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 hours ago, Kaffemonsteret said:

Likte mye ved dette huset. Litt funkisstilaktig, men 70-talls funkis som jeg liker så mye bedre enn moderne funkis. 
 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=217321140

Et drømmehus for meg! Jeg hadde nok laget tv-stue der hvor det er bibliotek, litt utfordrende med så mye glassfasade hvis man skal se på tv og ha det litt mørkt. Og hagen har masse potensiale. 

Syns prisen absolutt ikke er gæren heller, 15 min gange til togstasjonen, så du er i Oslo på en halvtime. 

Anonymkode: 958c2...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Et drømmehus for meg! Jeg hadde nok laget tv-stue der hvor det er bibliotek, litt utfordrende med så mye glassfasade hvis man skal se på tv og ha det litt mørkt. Og hagen har masse potensiale. 

Syns prisen absolutt ikke er gæren heller, 15 min gange til togstasjonen, så du er i Oslo på en halvtime. 

Anonymkode: 958c2...98e

Likte ikke løsningen med diger trapp midt i stuekjøkkenet, og grøss for et gulv. 

Anonymkode: f8802...da6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Prisen er redusert med 25 millioner, så har du 85 millioner til overs kan denne være noe:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=191495497 

Anonymkode: eaf6b...4c4

Oppskrytt beliggenhet. Ekstremt usentralt, lang vinter og kort sommer.

Anonymkode: 5fd48...901

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Oppskrytt beliggenhet. Ekstremt usentralt, lang vinter og kort sommer.

Anonymkode: 5fd48...901

Ja. Det som er problemet. Utsikten er veldig  fin. Men er jævlig kaldt der oppe store deler av året.  Våren kommer fryktelig sent, og vinteren er meget lang. 

Anonymkode: ef481...03d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Infinity said:

Jeg tror at dette er Toralf Maurstad sitt . Jeg tror ikke disse byggene hadde overlevd uten han.

Skulle ønske han ville donert dem til enten Norsk folkemuseum eller bygda de kom fra. Kan neppe ha større verdi for en privatperson som kjøper denne tomta. 

Anonymkode: 958c2...98e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oppskrytt beliggenhet. Ekstremt usentralt, lang vinter og kort sommer.

Anonymkode: 5fd48...901

 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja. Det som er problemet. Utsikten er veldig  fin. Men er jævlig kaldt der oppe store deler av året.  Våren kommer fryktelig sent, og vinteren er meget lang. 

Anonymkode: ef481...03d

"lang vinter og kort sommer", "jævlig kaldt der oppe"
Dere snakker som om at denne eiendommen ligger midt på Finnmarksvidda i forhold til Oslo sentrum. 😅

Alt er relativt! Og skulle jeg bodd i nærheten av Oslo så hadde jeg lett foretrukket å bo akkurat der. Men ikke til 85.000.000,- akkurat. Hvis ikke dere kan sende meg noen poser tomgods i støtte? :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infinity skrev (4 timer siden):

Jeg tror at dette er Toralf Maurstad sitt . Jeg tror ikke disse byggene hadde overlevd uten han.

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skulle ønske han ville donert dem til enten Norsk folkemuseum eller bygda de kom fra. Kan neppe ha større verdi for en privatperson som kjøper denne tomta. 

Anonymkode: 958c2...98e

Det er en investor som er eier, og jeg er enig i at byggene kunne vært på Norsk Folkemuseum.

Anonymkode: eaf6b...4c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Oppskrytt beliggenhet. Ekstremt usentralt, lang vinter og kort sommer.

Anonymkode: 5fd48...901

Enig! Man skal være ekstremt glad i ski for å bo der. Tar en evighet til sentrum med banen og med bil kan man fort stå et par timer i kø og stampe på de værste skisøndagene. Tåken ligger tett store deler av året, så denne utsikten er veldig variabel. Fatter ikke at Holmenkollen er så poppulært...

Anonymkode: ebd02...684

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

"Trekk deg tilbake, men len deg fremover"

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=217843942

Plassen er fin nok den, men megleren glemmer oppgaven sin, i sin iver etter å slå igjennom som poet.

Anonymkode: 3b767...67e

Dyp tittel der... Men likte veldig godt huset!

Anonymkode: eaf6b...4c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dyp tittel der... Men likte veldig godt huset!

Anonymkode: eaf6b...4c4

Det fortsetter i hele salgsbeskrivelsen😂

Hjemme er et sted der du kan trekke deg tilbake, gjenvinne roen og hente nye krefter. Å være nær naturen får tankene til å vandre og gir deg ny energi. I et hjem skal alle finne sin egen plass og rom for fellesskap. Her finner en forfatteren sin skrivestue, kunstneren sitt atelier, Reodor Felgen sitt prototypeverksted - og revisoren sitt hjemmekontor. Her kan du roe det ned og gire opp de tingene som gjør deg godt

Enig i at det er et fint sted, det burde være mer enn nok ved eiendommen å skrive om, i stedet for disse svulstige skribleriene. For min egen del er jeg langt mer opptatt av at badet er nyoppusset, eller at kjøkkeninnredningen er ny, enn at Reodor Felgen kunne flyttet rett inn. Kjøkken og bad SER nytt ut, men det må man inn på salgsoppgaven for å sjekke, for megler har vært så opptatt av poesien sin, at han ikke fikk tid til billedtekster...

Anonymkode: 3b767...67e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er dette nok en leilighet det ikke er lov å bruke som soverom?

Er "perfekt førstegangskjøp" den nye koden for ulovlig å bo i/ kun dagtidsleilighet? 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=217506122

Anonymkode: b1702...b22

Noe vanskeligere å bedømme avstand opp til vinduet der, men det er nok rett over en meter ja. Jeg tror ikke det er godkjent soverom heller.

Anonymkode: 3aaec...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Leiligheten har åpen stue/kjøkken-løsning" -> Bildetekst til et bilde av hele leiligheten da det bare er 1 rom... Er nok ikke lov siden det ikke står noe om soverom, men er nevnt sofa/sovesofa da..

Anonymkode: fccee...44a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Er dette nok en leilighet det ikke er lov å bruke som soverom?

Er "perfekt førstegangskjøp" den nye koden for ulovlig å bo i/ kun dagtidsleilighet? 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=217506122

Anonymkode: b1702...b22

Hvorfor skal det ikke være lovlig å bruke leiligheten? Leiligheten ble etablert i 2004/2005, og den har en korridor som leder til to trapperom. Bygget har fulldekkende brannalarmanlegg. Tipp topp lovlig. 

Og det er (var) lov til å lage mindre hybler/leiligheter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

newman01 skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal det ikke være lovlig å bruke leiligheten? Leiligheten ble etablert i 2004/2005, og den har en korridor som leder til to trapperom. Bygget har fulldekkende brannalarmanlegg. Tipp topp lovlig. 

Og det er (var) lov til å lage mindre hybler/leiligheter

Jeg er personen som tidligere har snakket om at jeg fant ut at min leilighet med kun takvinduer ikke hadde lovlig soverom. Min leilighet ble bygd i 2008.

Fra soverom må det være gyldig rømningsvei. Dette er som oftest vindu. Det er regler for hvor høyt over gulvet vinduene kan være. Det skal ikke være mer enn en meter fra gulv til rømningsvindu. Det lærte vi når vi hadde takstmann innom i høst som opplyste oss om at vår leilighet ikke hadde et godkjent soverom. Vi hadde rømningsvei fra inngangsdør, og sprinkelanlegg i hele leiligheten. Men soverommet oppfylte ikke kravene til rømningsvei, og kunne dermed ikke kalles "soverom" på takstrapport eller annonse. Det ble konsekvent beskrevet som "innredet rom" eller "disponibelt rom". Det var tegning av en seng der på plantegning, men de kunne ikke bruke ordet soverom.

Det er ikke ulovlig så selge eller eie leiligheter uten godkjent soverom. Men det er veldig sketchy. Jeg ville ikke kjøpt leiligheten vår om jeg visste det da (den ble solgt til oss som med godkjent soverom, og ja det har blitt en sak nå i etterkant).

Anonymkode: 3aaec...330

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Fra soverom må det være gyldig rømningsvei. Dette er som oftest vindu.

Nja, delvis korrekt. Fra en branncelle (som en leilighet er) skal det være tilgang til to rømningsretninger eller utgang direkte til det fri. Vindu tilrettelagt for rømning kan være én av disse rømningsretningene. Men hva gjør man om man bor i en leilighet i 8.etasje for eksempel? Vindu er ikke superdigg å hoppe ut av...

Så om du bor i en leilighet med ett trapperom må du ha vindu tilrettelagt for rømning. Dersom leiligheten er mer enn 5 meter over terreng er ikke vindu lovlig rømningsvei, gitt at dagens forskrifter ligger til grunn for ferdigattesten. Ellers kan det være TEK10, TEK97, BF85 eller noe tidligere.

Dessuten sier ikke noen forskrift at alle soverom skal ha vindu tilrettelagt for rømning. Kun halvparten, gitt at det ikke er utgang direkte til terreng. Eller to trapperom. Eller noen av de andre unntakstilfellene, som sprinklet bygg f.eks. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I høyblokker som der jeg vokste opp (14 etasjer), er det gjennomgående leiligheter og da er det rømningsvei via altan på begge sider (ene siden er inngangsdør). Vindu fra soverom går ut til enten den ene eller andre siden av blokken. Dessuten er det et trappeløp i hver sin ende av blokken, så det skal være mulig å komme seg forbi.

Endret av sofie777
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.5.2021 den 0.17):

"Trekk deg tilbake, men len deg fremover"

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=217843942

Plassen er fin nok den, men megleren glemmer oppgaven sin, i sin iver etter å slå igjennom som poet.

Anonymkode: 3b767...67e

Mest sannsynlig er det selger som står for poesien, ikke megler.

Anonymkode: 6a92c...7e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...