Gå til innhold

Eiendom på finn.no


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Gjest loveli
Ctrl skrev (34 minutter siden):

Huff. Snakk om å kjøpe seg arbeid! 🤑 

 

Her kunne Sommerhyttadeltakerne funnet litt inspirasjon: 
https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=206825991

Det lukter hytte av bildene :) Og på bilde 19 finner man et fint hyttebad! Ikke sant, @loveli ? :) 

Ja, det var en veldig fin hytte!! Jeg elsker de store vinduene og de rolige materialvalgene med et rent uttrykk. Det blir ikke for mye panel når den er dempet så fint som dette. Behagelig og stilig og passer fint på fjellet.

Mhm! Veldig fint bad på en hytte! Man lukter ikke burger og frittes her. Ikke sant, @Ctrl:lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ctrl skrev (2 timer siden):

Ja, fint hus. Og fin pris ;) 

Men rart at annonsen er så sparsom med bilder. 840kvm gjennom flere forskjellige bygninger og en enorm tomt, men usle 24 bilder inkl. plantegninger og 10 bilder utenfor nesten fra samme vinkel. Snakk om å legge lite arbeid i annonsen, med tanke på oppdraget og eiendommen! Jeg hadde blitt fly forbanna om jeg var selger :) 

Det gjør de med vilje. Slike hus tar lang tid å selge, så de må spare på bildene. Når de legger den ut for 4. gang så må de ha noen nye bilder å tilby.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (6 timer siden):

Jeg kunne fint flyttet rett inn. Ville nok malt grå vegger i en annen farge etter hvert, men resten kunne jeg godt levd med. Sjekket om det var fukt på badene, om ikke ville jeg latt dem være som de er. Gulvet på kjøkkenet ville jeg slitt litt med, men kanskje vennet meg til. Trappen var bare nydelig, jeg ville aldri i livet malt den. 

Enig. Kunne levd med kjøkkengulvet, men ville kanskje lagt et vinylgulv oppå flisene. Det er enkelt og ikke så dyrt som en midlertidig løsning. Ville nok gjort noe med kjøkkenet på sikt, det er veldig lite innredning og benkeplass i forhold til hvor stort rommet er og lang avstand fra koketoppen til vasken. 

Fnuggolina skrev (3 timer siden):

Men praktisk når man ikke orker lage middag og kan tusle rett bort på IKEA, da 😅😬

Hehe, sant nok. Men er nok mye støy fra E18 der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (5 minutter siden):

Ja, det var en veldig fin hytte!! Jeg elsker de store vinduene og de rolige materialvalgene med et rent uttrykk. Det blir ikke for mye panel når den er dempet så fint som dette. Behagelig og stilig og passer fint på fjellet.

Mhm! Veldig fint bad på en hytte! Man lukter ikke burger og frittes her. Ikke sant, @Ctrl:lur:

Ja enig, veldig fin hytte. Og fine, lette farger. Prakteksempelet på min fremtidige hytte ;) 

Se der ja! Godt at du innrømmer at deilig treodør på badet på en hytte også kan være fint, istedenfor burger og frittes... 😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Ctrl skrev (1 minutt siden):

Ja enig, veldig fin hytte. Og fine, lette farger. Prakteksempelet på min fremtidige hytte ;) 

Se der ja! Godt at du innrømmer at deilig treodør på badet på en hytte også kan være fint, istedenfor burger og frittes... 😜

Den var rett og slett rålekker!!! 

En fin panel er en fin panel og en stygg panel er en stygg panel, uansett hvilket rom man befinner seg i. Her passet det seg. :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charminia skrev (3 timer siden):

Det pleier ofte være slik på såpass dyre eiendommer, de vet at eventuelle interessenter tar kontakt for privatvisning. Mulig selgere ikke ønsker å vise frem alt i såpass dyre hus med tanke på  fare for innbrudd osv (selv om de sikkert har gode systemer på plass). 

cattleya skrev (12 minutter siden):

Det gjør de med vilje. Slike hus tar lang tid å selge, så de må spare på bildene. Når de legger den ut for 4. gang så må de ha noen nye bilder å tilby.

Noen ganger handler det også om at eierene av såpass dyre hus er kjente navn som ikke nødvendigvis ønsker å gi hele Norge innblikk i hvordan de bor. Jeg tipper f.eks. at det var mange som var inne å så på annonsen for huset til Ari Behn uten at de var interessert i å kjøpe det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frida skrev (8 timer siden):

Jeg kunne fint flyttet rett inn. Ville nok malt grå vegger i en annen farge etter hvert, men resten kunne jeg godt levd med. Sjekket om det var fukt på badene, om ikke ville jeg latt dem være som de er. Gulvet på kjøkkenet ville jeg slitt litt med, men kanskje vennet meg til. Trappen var bare nydelig, jeg ville aldri i livet malt den. 

Det hjelper ikke med maling, huset er fullt av borebiller, skrukketroll, mugg, ekte hussopp og en hel del annet, i følge takstrapporten. Man blir rett og slett syk av å oppholde seg der inne, samt at huset sakte spises opp innvendig..

Anonymkode: 3b767...67e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi vurderte faktisk å slå til på det objektet, men den balkongen er mye av grunnen til at vi ikke tørr! Og at peisen ikke har vært tent på 20 år...

Anonymkode: 89ae6...107

Jeg er ca 0% handy, men er ikke det bare avskallende maling da?

Om det er bygningstekniske feil må vel borettslaget stå for reparasjon (?). 

Akkurat i borettslag og sameier er det sånn relativt trygt å kjøpe renoveringsobjekt så lenge man sjekker at de har orden i sysakene. 

Og vet hva overflaterenovering koster 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Det hjelper ikke med maling, huset er fullt av borebiller, skrukketroll, mugg, ekte hussopp og en hel del annet, i følge takstrapporten. Man blir rett og slett syk av å oppholde seg der inne, samt at huset sakte spises opp innvendig..

Anonymkode: 3b767...67e

Det forklarer en del. Så synd at et så flott hus får forfalle.

Anonymkode: 958c2...98e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Flott hus jeg gjerne skulle jatt midler til å kjøpe og pusse opp, men jeg synes rett og slett det er ekkelt når meglerne bruker modeller i prospektet. Skjønner at de ønsker å selge en stemning osv., men for meg så oppleves det som manipulerende.  Og det er totalt uinteressant å se personer i forskjellige settinger i hus og hage, jeg vil se objektet som selges.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=216915699

 

Anonymkode: eaf6b...4c4

Hjelper ikke med oppussing her, her er det renovering som gjelder. Men hadde ikke kjøpt et hus som står midt i krysset der, alle som skal til og fra Jeløya kjører jo forbi så det er mye trafikkstøy der.

Anonymkode: 45ade...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.4.2021 den 13.57):

Snakk om å ha et hus som ikke passer inn med nabolaget og omgivelsene. Grusom fasade. Og altfor sterilt innvendig. Fikk litt "vestibyle" følelse av det. 

Anonymkode: 68194...fa5

Vestibyle🥰

 

 

Anonymkode: d14a1...3c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette huset... Jeg har gått forbi det nesten daglig i over ti år, og det er drømmehuset. Og nå er det til salgs 😩 Jeg har ikke råd for å si det sånn 😆

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=216715747

 

Anonymkode: 3aaec...330

Veldig fint, skjønner godt at du drømmer om det :)

Anonymkode: eaf6b...4c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Dette huset... Jeg har gått forbi det nesten daglig i over ti år, og det er drømmehuset. Og nå er det til salgs 😩 Jeg har ikke råd for å si det sånn 😆

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=216715747

 

Anonymkode: 3aaec...330

Så fint å se gamle hus som er godt bevart! 

Anonymkode: 958c2...98e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

loveli skrev (2 timer siden):

https://www.finn.no/216932199

Jeg skjønner meg ikke på arkitekter.

Vil heller si at jeg ikke forstår meg på de som har innredet dette etter det ble bygget på 60-tallet. Mange detaljer som har gått tapt, det er omtrent bare bokhyllen som jeg kjente igjen i stilen (men jeg er ikke den sikreste på stiler her, så... )

Endret av sofie777
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (7 timer siden):

Vil heller si at jeg ikke forstår meg på de som har innredet dette etter det ble bygget på 60-tallet. Mange detaljer som har gått tapt, det er omtrent bare bokhyllen som jeg kjente igjen i stilen (men jeg er ikke den sikreste på stiler her, så... )

Enig. Denne boligen ville nok vært mye finere med en annen innredning 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dette huset... Jeg har gått forbi det nesten daglig i over ti år, og det er drømmehuset. Og nå er det til salgs 😩 Jeg har ikke råd for å si det sånn 😆

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=216715747

 

Anonymkode: 3aaec...330

Shit, Grenlandsområdet er så sykt billig! Dette huset hadde vært 20-30 mill på rett område i Oslo.

Anonymkode: ebd02...684

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...