AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #41 Skrevet 18. februar 2011 Mannen din virker barnslig. Hvorfor skal han lage en krangel om det. Han har kjøpt et bilsete og en bærestol. Hvor gamle er hans barn? Det er ikke sikkert bilsetet er anbefalt av Trygg trafikk mer. 2
Naxos70 Skrevet 18. februar 2011 #42 Skrevet 18. februar 2011 Nå er jeg et eksempel på moren som sitter på andre siden. Jeg har ikke fått nye barn (og skal ikke ha det heller), mens min eks har fått en sønn. Hva de har brukt til han vet jeg ikke, for mange av tingene ble stående igjen i huset der, men det bryr meg absolutt ikke noe som helst om de hadde da brukt min datters vogn for eksempel. Hvorfor skal den bare stå der til ingen nytte? Og de går jo av moten etterhvert også. Nei så smålig hadde jeg ikke vært! 5
Ava Mae Skrevet 18. februar 2011 #43 Skrevet 18. februar 2011 Nei. Det var de tingene som tilhørte huset og hagen... De tingene som sto på låven var og er mye av begge sitt... Men i følge det første innlegget ditt så har han allerede hentet de tingene som tilhørte han... Hans "argument" var at det var barna hans og hennes sine, og det var helt irrelevant at det sto igjen der, da hun har et enormt uthus på 200 m2 som hun kan lagre ting på, mens han flyttet til en liten leilighet omtrent uten lagringsplass da han dro derfra. Grunnen til at de ikke delte dette da, var at han ikke hadde noe sted å ha det, men for henne spilte det ingen rolle om det sto der. (Etter hennes tillatelse pakket han flere av sine ting, som det ikke var plass til i leiligheten i esker merket med hans navn og satte der, som han ikke hentet før vi kjøpte hus et år etter.) ...ergo er det som står igjen hennes fordi han lot det stå. Han kan da seriøst ikke mene at han kan dra tilbake, peke på og få som det passer han når bruddet tydeligvis er så lenge siden at han er etablert med både ny samboer, hus og barn på vei? Samboeren din har tydeligvis vært rimelig slapp når det gjelder å gjøre opp etter dette bruddet, tatt det litt stykkevis og delt og gitt litt faen og angrer nå i etterkant. Synd, men igjen det var et valg han tok da og er et valg han må stå for nå i etterkant. 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #44 Skrevet 18. februar 2011 Nå er jeg et eksempel på moren som sitter på andre siden. Jeg har ikke fått nye barn (og skal ikke ha det heller), mens min eks har fått en sønn. Hva de har brukt til han vet jeg ikke, for mange av tingene ble stående igjen i huset der, men det bryr meg absolutt ikke noe som helst om de hadde da brukt min datters vogn for eksempel. Hvorfor skal den bare stå der til ingen nytte? Og de går jo av moten etterhvert også. Nei så smålig hadde jeg ikke vært! Så om man ikke er av finn.no typen men knytter seg emosjonelt til tingene så er man med andre ord smålig? 2
Naxos70 Skrevet 18. februar 2011 #45 Skrevet 18. februar 2011 Nå ble det spurt etter hva vi mente om det. Dette er det jeg mener om det, og det må jeg ha lov å mene. Men jeg tror det også har litt med at jeg har et godt forhold til min eks, jeg hadde ikke kommet til å lage et problem ut av det. Hadde nå enda jeg vært gravid og hatt bruk for det selv, men hvorfor skal jeg ha masse ting stående som jeg ikke har bruk for?? Har da huset fullt nok!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #46 Skrevet 18. februar 2011 Men i følge det første innlegget ditt så har han allerede hentet de tingene som tilhørte han... ...ergo er det som står igjen hennes fordi han lot det stå. Han kan da seriøst ikke mene at han kan dra tilbake, peke på og få som det passer han når bruddet tydeligvis er så lenge siden at han er etablert med både ny samboer, hus og barn på vei? Samboeren din har tydeligvis vært rimelig slapp når det gjelder å gjøre opp etter dette bruddet, tatt det litt stykkevis og delt og gitt litt faen og angrer nå i etterkant. Synd, men igjen det var et valg han tok da og er et valg han må stå for nå i etterkant. Jeg er også enig i at det er litt sent å stille krav nå. Uten at dere vet det kan hun være gravid eller ha planer om det. Forresten var ikke din mann interessert i utstyret og at han skal bli far igjen gjør ingen forskjell. Det viser jo bare at han ikke var opptatt av det og er en dårlig planlegger. Man kan ikke hente fryseboksen fordi man har fått større leilighet og plutselig har plass til den lenge etter et brudd, hvis det ikke er en avtale. Jeg ville aldri spurt en eks om å få overta babyutstyret hennes. Da kan du jo spørre henne om du ikke kan låne brudeskjolen også siden dere regner med at hun er evig singel og bitter til the end? Er for likestilling, men vet at det alltid er kvinner som lager rede, som en annen sa i denne tråden, og at følelsene betyr mye. Kanskje hun fremdeles har følelser for eksen selv om hun ikke sier noe og virker grei og ikke skaper problemer. Jeg synes dere skaper problemer og mistenker deg for å være et troll.
Poppsilopp Skrevet 18. februar 2011 #47 Skrevet 18. februar 2011 Jeg skjønner at det har en verdi for henne som er veldig spesiell. Men han har nå vel også det! Hvorfor er det mer rett at hun kan bruke det til sine nye unger hvis hun får, men han kan ikke. Som hun sier så har han også kjøpt mange av disse tingene. Jeg skjønner godt at det er vanskelig for henne, men da må de bli enige om at hun heller ikke kan bruke tingene for det er like vanskelig for han. Er det slik at det er mødre som har første rett på å ha varmest følelser for barna og tingene som hører til dem? Isåfall er det helt feil. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #48 Skrevet 18. februar 2011 Jeg skjønner at det har en verdi for henne som er veldig spesiell. Men han har nå vel også det! Hvorfor er det mer rett at hun kan bruke det til sine nye unger hvis hun får, men han kan ikke. Som hun sier så har han også kjøpt mange av disse tingene. Jeg skjønner godt at det er vanskelig for henne, men da må de bli enige om at hun heller ikke kan bruke tingene for det er like vanskelig for han. Er det slik at det er mødre som har første rett på å ha varmest følelser for barna og tingene som hører til dem? Isåfall er det helt feil. Jeg lurer på hva det er med han og hans nye samboer som gjør at de ikke kan finne større glede i å kjøpe eget. Forklaringen om gjenbruk er jo borte iom at ekskona allerede har gitt fra seg utstyr til bl.a en tenåringsmor. Det som gjør denne saken spesiell er at det virker som om de skal fortsette å være i en storfamilie som ikke synes å finnes? Jeg ville hatt store problemer med å gi bort barneklær til en jeg ikke kjente, men hvis eksen begynte sammen med og ble gravid med en jeg visste litt om og hadde felles venner med ville det vært mer ok. Vi er forskjellige og synes ikke noen kan ha rett i denne saken. Den er lit følsom, men ts synes jeg må ha mer sansen for eksens følelser akkurat nå.
Poppsilopp Skrevet 18. februar 2011 #49 Skrevet 18. februar 2011 (endret) Jeg lurer på hva det er med han og hans nye samboer som gjør at de ikke kan finne større glede i å kjøpe eget. Forklaringen om gjenbruk er jo borte iom at ekskona allerede har gitt fra seg utstyr til bl.a en tenåringsmor. Det som gjør denne saken spesiell er at det virker som om de skal fortsette å være i en storfamilie som ikke synes å finnes? Jeg ville hatt store problemer med å gi bort barneklær til en jeg ikke kjente, men hvis eksen begynte sammen med og ble gravid med en jeg visste litt om og hadde felles venner med ville det vært mer ok. Vi er forskjellige og synes ikke noen kan ha rett i denne saken. Den er lit følsom, men ts synes jeg må ha mer sansen for eksens følelser akkurat nå. Jeg forstår veldig godt at det er rart og at hun ikke vil gi det bort. Men det jeg reagerer på her er at det virker mange her inne mener at det er rett at ekskona skal få la være å gi bort tingene, men hvis hun noen gang får barn så skal hun kunne bruke de. Det mener jeg er veldig hyklerisk. Hvis det blir for vanskelig for henne så gjelder det samme for hun hvis det blir motsatt. Hvis du mener at det blir rett hvis hun da bruker de så vil jeg gjerne at du forklarer meg hvorfor hun har mer rett på det enn faren. Men jeg skjønner godt at det er vanskelig for ekskonen altså, så det er nok like greit å kjøpe nye ting. Men da bør dere passe på at det samme gjelder for henne hvis hun noen gang får barn! Lykke til med graviditeten og tiden etter! Endret 18. februar 2011 av Poppsilopp 2
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2011 #50 Skrevet 18. februar 2011 ser ikke helt problemet. dere kunne brukt utstyret nå når dere får barn, og så får hun bruke utstyret når hun evt. får et nytt barn. regner med både han og hun har delt på utgiftene til dette utstyret, så begge bør få ha nytte av dette. er det noe hun selv har betalt alene, da er det en annen sak. 1
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2011 #51 Skrevet 18. februar 2011 Har lest hele tråden og gjør meg mine erindringer; Jeg har også fått barn med en mann som har barn fra før.Da mitt barn ble født, var det mye vi trengte og økonomien var ikke på topp.I litt irritasjon nevnte jeg vel at kanskje eksen hans hadde noe vi kunne arve/låne etter deres barn.Sa det kanskje for å markere meg...? Så kom han en dag etter barnet var født med en pose med avlagte babyklær fra hennes hjem. Det var fint gjort, men der og da ble DET feil også.Det gav en slik 'æsjfølelse', og klærne ble aldri brukt..;-)Jeg kan ikke forklare det bedre enn at vi mennesker og særlig kvinner kan bli ganske primitive og territoriale når det gjelder svangerskap,fødte barn, partnere og tidligere partnere av partnere.Det ligger mye tiurleik i alt dette, spesielt når særkullene kommer tett. Og babyutstyr er knyttet mange følelser til for en mamma, alle har nok noe liggende pakket ned et sted. Etter at jeg fødte selv, har jeg skjønt dette.Jeg skal beholde mye selv, og ha som et minne. Så det er nok flere grunner til at din partners ex steiler og jeg syns som mor at du skal be din partner glemme hele greia, for exen hans er ikke mentalt el praktisk? klar for å forære dere desse tingene.Enkelt og greit.Og kanskje vil faktisk du også få den rare følelsen over å helst la ditt barn få noe nytt og ubrukt, uten spor av din partners tidligere samliv? Et annet poeng, er at enkele barneting blir spart for barnets skyld, til det selv får barn. 7
mars-mamma Skrevet 18. februar 2011 #52 Skrevet 18. februar 2011 jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil bruke de tingnene? Dette er deres felles barn, dere har startet et nytt liv sammen. Blir jo litt spesielt at vognen som din mann har brukt på barnet han har sammen med sin X, skal brukes til deres barn.. Men forstår poenget ditt økonomisk. Går ikke å foreslå å selge alle tingene og dele på det som blir igjen av penger?
kaprifolen Skrevet 18. februar 2011 #53 Skrevet 18. februar 2011 Synes dere mødre som faktisk mener at mors særkullsbarn har mer rett til utstyret enn fars særkusbarn har er forkastelige, og kjenner jeg blir kvalm av dere! Mors nye barn er faktisk ikke mer søsken av første barn, enn fars er. Selv om noen myrsniper her faktisk tror det. 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #54 Skrevet 18. februar 2011 Man må ha jævla god plass hvis man skal knytte seg sentimentalt til gjenstander som barnevogn, barneseter, osv. Kan ikke mannen din snakke med eksen sin, han eier jo faktisk disse tingene han og.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #55 Skrevet 18. februar 2011 Man må ha jævla god plass hvis man skal knytte seg sentimentalt til gjenstander som barnevogn, barneseter, osv. Kan ikke mannen din snakke med eksen sin, han eier jo faktisk disse tingene han og. Men de har jo faktisk delt boet for lenge siden og han har sagt fra seg alt, så da eier han ikke disse tingene bare fordi han nå trenger de. At tingene tilfeldigvis er lagret på samme låve som han fikk lov å lagre sitt rot på gjør ikke at han blir medeier i de andre tingen som tilfeldigvis oppbevares på samme sted. Hva om han kom og forlangt andre ting som han finner ut han trenger og mener hun ikke har bruk for? 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #56 Skrevet 18. februar 2011 Jeg synes du skal se an type utstyr. Jeg hadde aldri i verden gitt fra meg babyutstyret til noen annens unge (selv om ungen hadde samme far som mine) som klær, leker, ting som er kjøpt i kjærlighet til mitt barn, og som har mange minner om den søte babytiden for mitt barn. Andre mer upersonlige ting som bilstol (som uansett ikke kan brukes om den er over 5 år) er greit at faren overtar. Dette handler ikke om å spare penger, eller hvem har rett på hva.Prøv å se det slik: Det er mødre som lager reir for ungene sine. Skaffer utstyr, finner ut hva man skal ha og hvordan ting skal gjøres. Fedre bidrar og involverer seg etter beste evne og interesse. Hvis du skal bli mor, så må du selv lage deg et reir for ditt barn. Tilfeldigvis har din hanne bodd i et annet reir før. Hvis den andre hunnen tilbyr at dere kan overta noe av hennes kjære babyutstyr, så er det flott. Hvis ikke, så skaff deg selv som andre mødre. Hvorfor har mors eventuelle nye barn mer rett på utstyret enn fars nye barn? Hvilken logikk er dette? Og at det er mødrene som lager reir og kjøper ting er bullshit. Mange, kanskje, men jeg vet om mange veldig engasjerte fedre også, så den påstanden holder ikke vann. Synes dere mødre som faktisk mener at mors særkullsbarn har mer rett til utstyret enn fars særkusbarn har er forkastelige, og kjenner jeg blir kvalm av dere!Mors nye barn er faktisk ikke mer søsken av første barn, enn fars er. Selv om noen myrsniper her faktisk tror det. :tommelsmiley:
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #57 Skrevet 19. februar 2011 Vil hun ikke? Du bør heller se etter utstyr til den ventede babyen og bruke mindre energi på hva du ikke får. Hvis dere har god kontat kan du jo bare spørre henne selv?
Gjest Ylva Virvla Skrevet 19. februar 2011 #58 Skrevet 19. februar 2011 Sånn helt praktisk sett er det nok felles eiendom, men følelsesmessig sett så synes hun nok det er vondt at hans nye barn (som ikke er hennes) skal dele de tingene. Enig her. Ville ikke laget konflikt over dette. Et godt forhold til moren til barna hans er viktigere enn noe babyutstyr. Selv om halvparten juridisk sett kanskje er hans. 1
#Mj# Skrevet 19. februar 2011 #59 Skrevet 19. februar 2011 Har lest hele tråden og gjør meg mine erindringer; Jeg har også fått barn med en mann som har barn fra før.Da mitt barn ble født, var det mye vi trengte og økonomien var ikke på topp.I litt irritasjon nevnte jeg vel at kanskje eksen hans hadde noe vi kunne arve/låne etter deres barn.Sa det kanskje for å markere meg...? Så kom han en dag etter barnet var født med en pose med avlagte babyklær fra hennes hjem. Det var fint gjort, men der og da ble DET feil også.Det gav en slik 'æsjfølelse', og klærne ble aldri brukt..;-)Jeg kan ikke forklare det bedre enn at vi mennesker og særlig kvinner kan bli ganske primitive og territoriale når det gjelder svangerskap,fødte barn, partnere og tidligere partnere av partnere.Det ligger mye tiurleik i alt dette, spesielt når særkullene kommer tett. Og babyutstyr er knyttet mange følelser til for en mamma, alle har nok noe liggende pakket ned et sted. Etter at jeg fødte selv, har jeg skjønt dette.Jeg skal beholde mye selv, og ha som et minne. Så det er nok flere grunner til at din partners ex steiler og jeg syns som mor at du skal be din partner glemme hele greia, for exen hans er ikke mentalt el praktisk? klar for å forære dere desse tingene.Enkelt og greit.Og kanskje vil faktisk du også få den rare følelsen over å helst la ditt barn få noe nytt og ubrukt, uten spor av din partners tidligere samliv? Et annet poeng, er at enkele barneting blir spart for barnets skyld, til det selv får barn. mye fornuftig i dette svaret synes jeg jeg skjønner ikke helt hvorfor dere(din mann) ikke kan la dette gå? siden alternativet er å risikere forholdet til henne? jeg tror ikke du kommer til å få noen logiske svar på hvorfor hun føler det som hun gjør, det er jo ikke fornuftig eller rasjonelt, særlig ikke når hun har gitt vekk ting fra før. men det er alikevell sånn hun føler det. jeg tror ikke det egentlig har så mye med barna å gjøre, men mer det at en annen kvinne skal få barn med han som er faren til hennes barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå