Gå til innhold

Hvilken bank er desidert den beste banken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke fornøyd med min nåværende bank, Postbanken. Har hatt den banken i over 25 år men nå er det nok. Jeg er interessert i å høre deres erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest redstar

Hm.. Sr-banken eller terra?

Jeg vet egentlig ikke, men jeg vet at det finnes slike finansrådgivere(mamma brukte det) som fortelle hvor man bør ha lånet sitt, forsikringer, bank generellt osv...

Hun har bare en samtale en gang i året eller noe, og hun sparte masse masse på å bytte etter rådene hun fikk fra denne rådgiveren...

Tror jeg ville undersøkt litt om hvilke "tilbud" bankene kan tilby, slik at du kan finne den som passer best for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som er desidert best.

For det avhenger jo av mange faktorer, og i hvilken rekkefølge de betyr mer/mindre for deg.

- Utlånsrente.

- Utlånsvillighet.

- Innskuddsrente brukskonto.

- Innskuddsrente sparekonto.

- Brukergrensesnitt nettbank.

- Bebyrer for bruk.

- Tilgjengelighet, altså antall filialer og plasseringen av disse.

- Kundeservice.

- Mer...

F.eks. så er banker som har lavest utlånsrente ikke samtidig høyest innskuddsrente. De med lavest utlånsrente er ei heller de med fillial på hvert gatehjørne, da dette koster mye penger å drifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige banker er best på forskjellige ting. Dine Penger tester banker hvert år, og da er det ikke EN bank som havner på toppen i alle kategorier. Så enten må du gjøre sånn som jeg har gjort; har forskjellige banker til forskjellig ting, for å få best betingelser. Eller velge hva som er viktigst for deg, for så å finne den banken som er best på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fornøyd med min nåværende bank, Postbanken. Har hatt den banken i over 25 år men nå er det nok. Jeg er interessert i å høre deres erfaringer!

Oppfatningene man får av en bank eller en annen institusjon baserer seg nesten 100% på kundebehandleren man har. Må man forholde seg til ett surrehue så blir selvsagt oppfatningen av banken at det er en drittbank, det er utrolig hva som endrer seg om man får skiftet kundebehandler. Samtidig så er jo denne kundebehandleren bankens ansikt utad, og det er er naturlig at banken blir "skadelidende". Finner du en bank med gode betingelser, prøv å hold på den, men skift kundebehandler før du ev. skifter bank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi byttet nylig bank pga bedre betingelser og mye flinkere rådgiver, og er fornøyd i så måte. Men har i ettertid funnet ut at den nye banken har mye dårligere nettbankløsning enn den vi kom fra - og denne må vi jo forholde oss til på daglig basis.

Så mitt tips er å be om en demonstrasjon av nettbankløsningen når dere er og snakker med en potensiell ny bank, hvis dette er viktig for dere. Det kan være utslagsgivende dersom det ellers står likt mellom to ulike banker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...