Gå til innhold

Hvor lenge dagpenger? Fått barn i mellomtiden...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe?

Situasjonen:

Ble arbeidsledig vinteren 2008, og gikk på dagpenger til vinteren 2009 (altså ca ett år). I løpet av dnne perioden ble jeg gravid, og jeg greide ikke å finne meg ny jobb før barnet ble født (tror graviditeten var mye av ársaken).

Etter endt fødselspermisjon ble jeg på nytt arbeidssøker, og på dagpenger. Nå har jeg i følge brevet fra nav ikke så mange ukene igjen av dagpengeperioden. Jeg fikk innvilget 104 uker da min første periode startet.

Begynner å bli nervøs nå siden jeg fortsatt ikke har funnet meg jobb. Noen jeg pratet med mente at siden fødsel og foreldrepermisjon kvalifiserer som arbeid, og at jeg derfor da hadde rett til å begynne på nytt, dvs nye 104 uker.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i akkurat samme situasjon som deg. Gikk gjennom svangerskapet som jobbsøker, men fikk ikke en gang ett vikariat, siden det kunne være de trengte meg lenger enn hva jeg kunne være tilgjengelig.

Du har rett til å begynne på en ny stønadsperiode om du ikke får noen jobb før den gamle går ut. Jeg måtte det da, men heldigvis fikk jeg meg jobb ikke så lenge etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...