Spiralis Skrevet 30. mai 2016 Forfatter #2221 Del Skrevet 30. mai 2016 Jeg var og tittet på båt i dag. Jeg syntes de båtene jeg ser på blir større og dyrere for hver gang.... ... men den var skikkelig fin.. .. og denne har do og vask og fin sovekabin og var helt strøken.. Men det er mye penger som også kunne vært brukt på for eksempel hytte. Sliter med å bestemme meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 31. mai 2016 Forfatter #2222 Del Skrevet 31. mai 2016 Det er så sommer som det kan bli! Jeg har vært nede og kontrollmålt båtplassen. Vil være sikker på at båten jeg så på i går får god nok plass. Det er rikelig med plass. Jeg er stygt redd for at jeg legger inn et bud i morgen. Nå blir det straks utepils. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 1. juni 2016 Forfatter #2223 Del Skrevet 1. juni 2016 Har mekket på gamlebilen og slumret i solen. Gamlebilen skal på EU-kontroll i morgen. Jeg har mine tvil om den overlever. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 2. juni 2016 Forfatter #2224 Del Skrevet 2. juni 2016 Sitter under det deilige, deilige treet mitt for første gang i sommer. Verdens fineste plass. Svalene lager et flott leven i kveldssolen. Jeg har tittet på båt i kveld også. Jeg kan ikke huske noen gang jeg har vært så mye fram og tilbake, når jeg skal velge. I det ene øyeblikket har jeg bestemt meg for en stor båt, i det neste vil jeg ha en liten jolle. Jeg er helt i villråde. Jeg har tenkt på båt lenge så på en måte er det rart at tvilen ikke har kommet før. På den andre siden forstår jeg det. Jeg har lenge tittet etter en liten daycruiser på 18-20 fot. Lett nok til å ta med og stor nok til å kunne overnatte i om det skulle være nødvendig. Så finner jeg den jeg så på på mandag. Den har bare vært kjørt i ferskvann, pent brukt motor som er dokumentert overhalt vår og høst ved det samme anerkjente båtsenteret (som også har stått for vinterlagring i oppvarmet lagerlokale) Eierne er et pensjonistektepar, som har hatt båten siden den var nykjøpt, og behandlet den som en baby. Det synes nesten ikke at båten er brukt, og prisen er helt grei. Da kommer problemet! Den er så stor at jeg ikke kan dra den opp og ned av vannet med gamlebilen (ikke krok på caben), så mobiliteten er blåst. Den er for stor og fin til å dra opp på en strand man vil besøke. Det blir å legge til ved en brygge. Faktisk når jeg tenker etter så vil flere av de tingene jeg mest har lyst å gjøre med en båt vært lettere å gjøre med en liten jolle med 9,9 hester..... Jeg har funnet den perfekte båten, men er usikker på om den er perfekt for det jeg vil bruke en båt til... Det eneste jeg har fått utrettet så langt er å gruble for mye og å kjøpe en Moods t-skjorte med omrisset av en Evinrude motor som påtrykk. Det er bra jeg har det fine treet mitt, for her kan jeg sitte i kveldssolen og tenke gjennom i-landsproblemene mine. .. bortskjemte lille dri****kk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 4. juni 2016 Forfatter #2225 Del Skrevet 4. juni 2016 Var ute med jobben i går. Er ikke så ofte vi er, så det ble hyggelig og sent. Deilig å drikke frokostkaffe på terrassen. Hadde en liten plikt i formiddag og så har jeg småhandlet i shorts. Ettermiddagen går til litt hagepusling, litt grilling og en pils eller to. Skal ut med ene kompisen senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 5. juni 2016 #2226 Del Skrevet 5. juni 2016 God morgen. Hvordan går det med grublinga? Kan vi snart kalle deg Skipper Spiralis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 5. juni 2016 Forfatter #2227 Del Skrevet 5. juni 2016 10 timer siden, Sauen Shaun skrev: God morgen. Hvordan går det med grublinga? Kan vi snart kalle deg Skipper Spiralis? Hei Sauen. Håper du koser deg i sola. Jeg er fortsatt i tenkeboksen. Kan ikke huske sist jeg har vært i så mye tvil og vinglet så mye. Artig likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 5. juni 2016 Forfatter #2228 Del Skrevet 5. juni 2016 Jeg har testet treningssykkelen for første gang i år. Sannelig på tide og gud bedre så støl jeg var i låra. Det er helt klart at jeg vil ha meget godt av noen sykkelturer i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 6. juni 2016 #2229 Del Skrevet 6. juni 2016 12 timer siden, Spiralis skrev: Hei Sauen. Håper du koser deg i sola. Jeg er fortsatt i tenkeboksen. Kan ikke huske sist jeg har vært i så mye tvil og vinglet så mye. Artig likevel. Jeg koser meg i sola. Men soler meg med vett. Sykdommen min blir verre av for mye sol, så jeg må være forsiktig. Så for min del er det best når det er så varmt at det er behagelig å sitte i skyggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 6. juni 2016 Forfatter #2230 Del Skrevet 6. juni 2016 10 timer siden, Sauen Shaun skrev: Jeg koser meg i sola. Men soler meg med vett. Sykdommen min blir verre av for mye sol, så jeg må være forsiktig. Så for min del er det best når det er så varmt at det er behagelig å sitte i skyggen. Det er bestandig best når det er så varmt at man helst sitter i skyggen av et tre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 6. juni 2016 Forfatter #2231 Del Skrevet 6. juni 2016 Trillet en rolig runde på sykkel i dag også. Neste gang skal jeg ha på sykkelshorts. Steike så øm man blir i baken de første gangene på slike treningssykler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 7. juni 2016 Forfatter #2232 Del Skrevet 7. juni 2016 Har vært borte på en samling i dag. Kom hjem til shortsvær. Nå har jeg og ene kompisen vært å målt bredden på båtplassen og diskutert pruting på båt. Skal legge inn et bud i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 8. juni 2016 #2233 Del Skrevet 8. juni 2016 Lykke til med båtkjøpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 8. juni 2016 Forfatter #2234 Del Skrevet 8. juni 2016 10 timer siden, Sauen Shaun skrev: Lykke til med båtkjøpet. Takk takk. La inn et bud for kun få minutter siden og så skal selgeren få ut fredag til å tenke på det. Nå tror jeg at jeg skal sykle meg en tur for å lufte tankene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 9. juni 2016 Forfatter #2235 Del Skrevet 9. juni 2016 Da blir det båt. Vi har blitt enige om pris. Skal bruke den neste timen på å forfatte kontrakt. Satser på overtakelse i starten av neste uke.... som tilfeldigvis er starten på de to første ukene mine med ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 10. juni 2016 #2236 Del Skrevet 10. juni 2016 Gratulerer skipper Spiralis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 11. juni 2016 Forfatter #2237 Del Skrevet 11. juni 2016 Den 10.6.2016 at 8.56, Sauen Shaun skrev: Gratulerer skipper Spiralis. Takk skal du ha. Jeg tror jeg skal være kaptein og ikke skipper. Båten skal hete Anfield og da blir jeg kaptein på Anfield. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 11. juni 2016 Forfatter #2238 Del Skrevet 11. juni 2016 Har besøk av yngste nevø og to av kompisene hans. Vi har satt opp telt i hagen for de har lyst å sove ute i natt. Har hatt det teltet i flere år, men dette er første gang det har kommet ut av posen. Bra det endelig kom til nytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 13. juni 2016 Forfatter #2239 Del Skrevet 13. juni 2016 Var i Oslo på konsert i går. Skal hvile litt først og så vurderer jeg en sykkeltur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #2240 Del Skrevet 14. juni 2016 Tar over båten utpå kvelden i morgen. Har innkalt ene kompisen som dekksgutt. Nå har jeg sparklet og pusset litt. Jeg har klippet innsiden av hekken. Det får holde for i dag. Nå er det tid for øl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå