Gå til innhold

Spiralis


Spiralis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den 13.9.2016 at 14.56, Sauen Shaun skrev:

:lete: Hvor har det blitt av deg?

Hei Sauen. :) Jeg er her, men jeg har en litt travel høst med studier i tillegg til Jobb, samt at jeg ble litt lei av å skrive dagbok. Da tenkte jeg at en dagbokpause var tingen. Kommer sterkere tilbake. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.9.2016 at 21.53, Spiralis skrev:

Hei Sauen. :) Jeg er her, men jeg har en litt travel høst med studier i tillegg til Jobb, samt at jeg ble litt lei av å skrive dagbok. Da tenkte jeg at en dagbokpause var tingen. Kommer sterkere tilbake. :klemmer:

Det er så greit så. :klemmer:  Lykke til med studiene. :duskedame: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jøss her var det mye støv... Tydelig at jeg ikke har vært her på lenge.

Sitter i offisielle 29,5 grader .. i skyggen av en høy busk. og har det på mange måter fortreffelig, samtidig som jeg ha utrolig mye tanker i hodet. Jeg har gapt over noe voldsomt komplisert, som rir meg litt... og som trekker ut i tid  ... og som er riktig ubehagelig ... og som i stor grad er ute av mine hender ... og som jeg håper er i havn før sommeren.

Det egentlige problemet jeg merker er at jeg er i samtaler, eller skal lytte til noen .. og så oppdager jeg at jeg ikke er tilstede. De sier ting og jeg faller ut. .. Tankene mine blir distrahert og kverner rundt det jeg har gapt over. 

.... Men samtidig så har jeg en skjønn mai... Sommerdyret!  :)

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På en måte så er det beste stedet i verden.. på en varm sommerdag .. fredag... Det er i halvskyggen under et tre .. En sibirlønn for å være litt mer beskrivende. 

I en hagestol med fotskammel ... i mørkt treverk. Ikke noe rotting ... Mørkt tropisk treverk ... treverk du har oljet selv .. flere ganger .. som har blitt furet og værbitt (over landet) .. 

Du har lagt alt til side. Det ligger øl til kjøling i kjøleskapet ... du skal bort til noen venner klokken åtte ...Det er bare behagelig .. og varmt .. og lett, mild vind som stryker ... og det er SOMMER! :strix:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fe..ri ..eeeeeee! :bolledeig:

To uker nå først. Så jobbe to sløve uker og så Tre uker til med ferie.

Reiser på tirsdag morgen. Var på harrytur med en kompis i går for å bunkre opp med vin, øl og sommermat.

Denne helga blir: Sløve i solen, med litt vin i dag. Ordne, styre og fikse i morgen (siden det skal regne). Så kommer det en gjest på mandag og så fyker vi på tirsdag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eimen av for mye tennvæske og mislykket kotelett streifer forbi neseborene. Enellerannen ukjent nabos nederlag på grillfronten vever seg estetisk inn i det samlede bildet av sommeridyll. :)  

I en hagestol, med fotskammel, under et tre. .. Der ligger det en spiralis... Hva for noe rart skal han finne på nå da? Tøffe rundt i båten, lukte ugress, klippe plen eller skal han løse verdensproblemer. .. Så mange valg.. Spiralis tror det er lurest at han spretter feriens første pils og tenker leeeenge over saken. :)

 

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2018 den 9.23, Sauen Shaun skrev:

God ferie kjære Spiralis :klemmer: 

Så koselig! :klemmer: Håper du har en fin sommer så langt du også. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Okå ...Bikker vi 30 grader i dag eller ikke? Klokken er 19:20 og 19:00 tallene har ikke kommet! :snurt: Er det mulig! I et av verdens rikeste land! Med barn tilstede... (Ikke barn, men måker...) .. Ene beste kompisen er på den (nesten) ny innkjøpte ferieleiligheten på La Manga. De sliter med stakkarslige 24 grader.. :sno:  :5: .................. 28,1 grader kl 19:00. Pokker da.... Ja ja ... tar de i morgen... 

image.png.81b838947574b0df307a5486f8160ef8.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk satt modern på toget hjem i formiddag. Det er ikke å nekte for at det tidvis er elementer av friksjon i familien Spiralis... Men det gikk rimelig greit. Pappa fikk ferie fra mamma, ... Mamma klarte å bli med på sant Hans feiring, diverse kulturell aktivitet OG båttur med begge sønner!!...  Det var ikke dårlig! Hun er litt skeptisk til vann.. To sønner og stor nok båt,  så gikk det bra (Ikke stor, bare 21 fot). Hun var litt imponert over seg selv. Jeg hadde regnet med at hun ville hjem etter en halv time, men hun koste seg glatt gjennom to timer,og for det meste i plan! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sommerdagene i heimen, når jeg ikke er borte på noe, har fått en sekvens. 1. Først morgenkaffe i morgensolen ved skjermveggen til høyre på terrassen, 2. så en kort periode ved det store bordet på midten av terrassen .... her må markisen tidlig rulles ut, men det blir fort for varmt uansett.. Så derfor flyttes stolen/stolene, fotskammel og sidebord ned til  3. skyggen under treet i hagen ... Dette er hovedstedet gjennom dagen og en riktig fin plass... Sukk...Dikt burde skrives om det å ligge i en stol, under et tre, i en solrik hage og bare ha det godt . Her blir det likevel avbrudd med bil eller sykkelturer for ærender, man må på stranda, cafe, i båt ++ ... før hviletjeneste under treet videreføres.. Så i fem-tiden blir det for lite skygge og for varmt under treet og stol/-er, skammel m.m. flyttes til 4. skyggen av den høye busken i hjørnet av hagen. Ved disse tider er praktiske ting normalt gjennomført og det blir ofte et glass vin eller øl. Når solen demper seg litt flytter man tilbake til 5. terrassen ... Her gjennomføres også en sen middag med grilling m.m. og om jeg ikke har besøk så flytter jeg 6. opp på verandaen utenfor soverommet senere på kvelden. 

På arbeidsdagene så er det ikke noe punkt 2. Jeg tar frokostkaffen ved skjermveggen til høyre og flytter stolen under treet når jeg kommer hjem fra jobb.. 

........ Man kan jo frykte å bli et vanedyr .... Sannheten er vel at jeg ikke har opplevd en sommer som dette og ikke legger til grunn at det vil vare.. winter is coming... :roll:

Nå har jeg tre uker ferie. De to neste ukene er i heimen..ich.. Jeg skal ha noe besøk. ... og vi skal ut på noen overnattingsturer med båten .. og sånn, men vi er i nærområdet. Skal bruke hytta litt også ... for første gang på 4-5 år.. I nærområdet den også. Så en uke på Vestlandet. Tror jeg er den eneste i landet som ikke skal legge ut et bilde fra et sted i utlandet de neste ukene ... men jeg skal et par uker til Spania i september.. så ... :roll:.

Innimellom skal jeg ..daffe. Det er jeg god på! Flink til å daffe. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråkket på en humle i går. Har latt vær å klippe slik at det er mye hvitkløver og mat til humlene. Da har det sin pris å gå barbeint. Den stakk i den tynne huden mellom tåa og tåballen på høyre stortå. Håven enda. Stakkars meg.. :)

.. da tror jeg det er best at jeg sitter i en behagelig hagestol og følger VM-finalen ... og et glass vin .. sånn for smerten . .. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig litt lyst på plaskebaseng ... :sjenert:

Satte nettopp hodet under hageslangen. Det får duge for voksne. 

Stikker en tur til Sørlandet i morgen. Var ikke planen, men det har vært en tradisjon og er kjempekoselig, så jeg kunne ikke si nei når invitasjonen kom. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

I en hagestol, med fotskammel, under et tre. .. Der ligger det en Spiralis.. .. PC på magen .. Det buldrer av torden langt borte. Snart må Spiralis pelle seg inn under markisen på terrassen. .. Men det blir da.. nå er nå... I en hagestol, med fotskammel, under et tre. .. Der ligger det en Spiralis. Han har ikke vært i dagboken sin på snart et år.   men men .. Nå er det langhelg .... Nå er det sommer ... :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg trenger ikke flere hagemøbler! Jeg har allerede for mange. De jeg har er nye nok og fine nok. Det er bare tull å sikle etter nye hagemøbler bare fordi det er sommer.... Bare slutt! Ikke tenk tanken! Slå det fra deg!...:pisk:

............... Bare strengt og fornuftig... :sukk: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg triller rolig og ganske mye på sykkelen for tiden. Har plingeling klokke på sykkelstyret. Tostemt og greier. Veldig fin. Det er bra jeg har den, for når du sykler på tursti i en tett befolket by, hvor det til en hver tid er masse folk som går i begge retninger, så er det likevel svært mange som ikke helt har fått med seg at de ikke er alene på gangveien. :)

Det er fornøyelig å se reaksjonen når du nærmer deg en gruppe og du plingelinger på sykkelklokken. En del av gruppen hopper overrasket i været, noen går til høyre, noen til venstre og noe snur seg og ser bakover, som om at det er det merkeligste som har hendt de at det kommer noen syklende på denne sterkt bevandrede og besyklede turveien. Det de ikke gjør er å fatte samme beslutning. det går litt i hytt og pine. :)

Sommeren er fortsatt ung. Undres på om det blir noe læringskurve hos den gemene hop på dette gjennom sommeren.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det skal regne i natt.. Håper det starter tidlig og blir en skikkelig skur. Ikke bare sånt flsleregn. Skikkelig bøtte ned!

Det slo meg på fredag. Hvorfor har du ikke klimaanlegg? Godt gjort etter den sommeren vi hadde i fjor. Nå er det selvfølgelig utsolgt. Lagt inn i kalenderen å finne et godt klimaanlegg til soverommet før neste år. 

Fram til da nyter jeg varmen, vel vitende om at i morgen er den borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Lurer på om jeg skal begynne med dagbok igjen... Nå har jeg tid til dagbok... Det er at det er mindre å skrive om .. ... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...