Gå til innhold

Mannen gråt forran barna

Fremhevede innlegg

Gjest Applecore
Skrevet

Om barna får traumer av dette, så er det pga reaksjonen til de sinnsyke mødrene... :sjokkert:

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Han tok kanskje litt på vei slik at flere ble skremt eller synes synd på han, men det var sikkert vondt, han ble redd og det er en del som friker litt ut når de ser blod... Forståelig.

Synes det å kjefte på han var dårlig gjort. Gutter/menn har lov å grine de også. Det er disse mødrene som sender dårlig signal til ungene, ikke han... Jeg hadde nok selv prøvd å være forsiktig om noe skjedde med meg når det er unger tilstede(pluss at jeg synes det er flaut å gråte offentlig), men om det er så vondt at en ikke klarer det, så skal en ikke lastes for det.

Endret av Snuppilu
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har selv grått foran barna hvis jeg har fått skikkelig vondt, slått meg hardt osv.

Det er da bare en naturlig reaksjon. Barna må lære seg at voksne også gråter. Synes mødrene som kalte han en sutreunge er rimelig harde mot han. Jeg hadde ihvertfall ikke stusset eller blitt sint på han pga oppførselen.

For alt de vet, så liker han ikke synet av blod og blir redd, eller han fikk sjokk/ble skremt når han skjærte seg i og med at han trodde at han hadde skjært av seg fingeren. Jeg hadde helt sikkert "kjeftet" på de andre mødrene pga av det de sa. Selv om man er en voksen mann og gråter, så trenger ikke de å være nedsettende.

Ja, han skremte kanskje barna som var der pga reaksjonen sin, men det er ikke alltid man tenker klart når man blir redd. Men etter at ting har roet seg, så kan man forklare til dem hva som skjedde...

Gjest BabyBlue
Skrevet

Trollolololol? Eller en ekstremt hysterisk mor?

Skrevet

Ingen unger får skade av å se en voksen gråte, men de blir skremte. De er ikke vandt til å se voksene gråte.

• Liker 1
Skrevet

Tror mere det er sunt jeg, for unger å se at voksne og da særlig menn, faktisk også er mennesker og sårbare.

Kan ikke skryte på meg å være mann, men ungene har opplevd meg totalt på vrangsiden, da jeg akutt fikk skiveutglidning, med en skive som klemte sånn på nerver at jeg ikke kunne gå, og i tillegg tisset på meg, fordi jeg mistet kontroll over den delen av muskulaturen. Hadde jeg laget masse styr ut av at ungene ikke skulle se meg slik hadde det nok vært mere skremmende enn at de fikk forklart at mamma hadde skadet ryggen og om en av dem kunne hente et håndkle til meg mens vi ventet på ambulansen....

• Liker 1
Skrevet

Som barn er jeg ganske sikker på at jeg ville tatt større skade av å se kvinner kjefte på en mann på den måten - det gjør man ikke når det er barn tilstede.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det må da ha gjort fryktelig vondt hvis han trodde han hadde mistet fingeren. Hadde sikkert hylskreket jeg også! Evt. tenkt "ops. Der tror jeg jammen fingeren datt av. Huff og huff, best å bite smerten i meg så ikke barna får vite at også voksne kan få vondt" :ironi:

Endret av Jade
  • Liker 1
Gjest pysepusen
Skrevet

Å hallo... Man klarer jo ikke styre seg om noe slikt skjer. Og hva er galt i å se en mann gråte når han får vondt? Barn får da ikke traumer av slikt!

Skrevet

Jeg synes ikke det er rart at mødrene ble engstelige for at mannens adferd kunne skremme barna med varig skade som følge. Det er vanskelig å forby en reaksjon som mannen fikk, men dersom noen av barna som var til stede tar skade av det de så og hørte, bør mannen være erstatningspliktig overfor barna.

Noe av det mest tåpelige jeg har lest på lenge. Da er man vel erstatningspliktig om man skader seg og begynner og blø, mens det tilfeldigvis er noe unger i nærheten, også da. Jeg så en mann falle om i et epilepsianfall på gaten. Han lå i krampetrekninger og han blødde fra hdet til ambulansen kom. Var vel rundt 5 år. Ja det var ekkelt å se på, men å si at man tar varig skade var det er bare idioti

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Er det ikke greit at en voksen mann hylskriker forran flere barn hvis han har vondt?

For det skjedde i går under et familieselskap. Vi satt der alle samlet, barn og voksne. Så plutselig så hører vi et ordentlig hyl fra kjøkkenet. Flere snudde seg jo forskrekket og lurte på hva dette var. Var vel en av ungene som hadde slått seg var det noen som sa, men pltselig så kommer en av mennene ut i stua og hylskriker. Tårene bare randt nedover, mens han skreik at han har mistet den. Noen av barna ble faktisk redde, barn fra 6-12, samme med noen av de voksne. Kona hans gikk for å trøste han da og da satt han seg ned i sofaen og gråt som en unge. Det viste seg at han hadde skåret seg i hånda med en kniv og han trodde at han kanskje hadde mistet fingeren. Var et lite kutt og han blødde, men ikke noe verre enn det.

Men så var det flere av de andre, hovedsaklig mødrene som rett og slett ble sint på han, kalte han en svak sutreunge og sa klart i fra at sånn oppfører man seg ikke når det er små barn til stede. Ei annen sa at hennes barn har aldri sett en mann gråte og ble veldig redd og at de kan få traumer.

Men hva syns dere? Er det ikke greit at en voksen mann på 30 år gråter hvis han skader seg? Tar barn skade hvis de ser en mann gråte? For det har jeg aldri hørt om før.

Jeg syns det var en sær reaksjon av han. Det er liksom forskjell på å gråte med snufsing og tårer enn å hylskrike på samme måte som unger gjør. Hadde det vært noe skikkelig alvorlig så hadde jeg skjønt det, men et lite kutt i fingern? Tror jeg hadde begynt å ledd jeg altså.

Men at det er så fælt for unger å se en voksen mann gråte slit at de får traumer, er en drøy overdrivelse da

Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Det kan gjøre barna ekstra redd for å pådra seg skader, også bagatellmessige sådanne, og det kan gjøre dem ekstra redd for å se blod. Det kan gjøre barna redd for voksne menn generelt. Det kan forårsake mareritt som gir varige søvnforstyrrelser.

Dette bare for å nevne noen av de mer sannsynlige følger som kan opptre, mange flere kunne sikkert vært nevnt. Uansett må mannen som skar seg, være ansvarlig for eventuelle skadevirkninger oppførselen hans kan ha forårsaket.

Da tror jeg heller barn, spesielt gutter tar skade av å høre noen kaklekjerringer legge ut om hvor galt det er av menn å gråte, da vil de skamme seg om de selv skulle skade seg å begynne å¨gråte.

Den mannen er ikke ansvarlig for noe. Ikke hans feil at han skar seg.. Tulling

Endret av BettyBoop28
  • Liker 2
Skrevet

Ingen voksne, verken menn eller kvinner, burde oppføre seg slik når det er andre mennesker til stede viss de skjærer seg litt eller opplever tilsvarende uhell. Reaksjonen høres latterlig ut. Hvordan reagerer vedkommende viss det skjer alvorlige ulykker eller dødsfall? Vedkommende voksen (I dette tilfellet en mann) må ha en ekstrem redsel for blod eller noe sånt. Tviler på at ungene får noe traumer, men at det var unødvendig å oppføre seg slik, er en annen sak.

• Liker 1
Skrevet

Herregud å mye rart folk har for seg. Hvorfor skulle et barn få traumer av å se en mann gråte?? At en voksen mann gråter for et lite kutt i fingern er mer traumatisk, går det ann?? For en pingle!

Gjest nobilian
Skrevet

Det kan gjøre barna ekstra redd for å pådra seg skader, også bagatellmessige sådanne, og det kan gjøre dem ekstra redd for å se blod. Det kan gjøre barna redd for voksne menn generelt. Det kan forårsake mareritt som gir varige søvnforstyrrelser.

Dette bare for å nevne noen av de mer sannsynlige følger som kan opptre, mange flere kunne sikkert vært nevnt. Uansett må mannen som skar seg, være ansvarlig for eventuelle skadevirkninger oppførselen hans kan ha forårsaket.

Kan gå an lure på hva du så som barn som har gjort deg sånn som det der..

• Liker 2
Gjest BettyBoop28
Skrevet

En annen ting jeg kommer på er om barn ser voksne damer kalle en mann for en pingle hvis han gråter, så kanskje de vil begynne å mobbe andre barn de ser gråte og kalle de pingler, osv..

Skrevet

Kan gå an lure på hva du så som barn som har gjort deg sånn som det der..

Vedkommende burde vært gjort ansvarlig for skadevirkningene av innleggene sine ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ingen voksne, verken menn eller kvinner, burde oppføre seg slik når det er andre mennesker til stede viss de skjærer seg litt eller opplever tilsvarende uhell. Reaksjonen høres latterlig ut. Hvordan reagerer vedkommende viss det skjer alvorlige ulykker eller dødsfall? Vedkommende voksen (I dette tilfellet en mann) må ha en ekstrem redsel for blod eller noe sånt. Tviler på at ungene får noe traumer, men at det var unødvendig å oppføre seg slik, er en annen sak.

Det gjorde sikkert ekstremt vondt! Blodskrekk høres også sannsynlig ut. Jeg tviler på at han hylskrek fordi han synes det var gøy å skremme barna med det.

Jeg synes dette er mer unormalt:

Ei annen sa at hennes barn har aldri sett en mann gråte og ble veldig redd og at de kan få traumer.
<- det får da være måte på overbeskyttelse! Endret av Jade
  • Liker 1
Gjest Calexica
Skrevet

Som barn er jeg ganske sikker på at jeg ville tatt større skade av å se kvinner kjefte på en mann på den måten - det gjør man ikke når det er barn tilstede.

Enig. Dessuten lærte de at gutter aldri må finne på å gråte. Når det er sagt så synes jeg ikke at mannens reaksjon harmonerer med uhellets alvorlighetsgrad og han burde skjerpe seg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er mer "traumatisk" for barna å høre at en voksen mann er en sutrekopp hvis han gråter. Det må da være lov å uttrykke følelsene sine selv om man er en voksen mann! Tror nok disse damene hadde blitt ganske hysteriske også hvis de trodde de hadde kuttet av fingeren.

Tror også det er mer skadelig å la barn få se at voksne rakker ned på en mann med smerter fra en skade.

Dersom de viste omsorg og tok seg av ham og løste problemet, lærer jo barn hvordan man takler en situasjon der noen blir skadet.

Barn som blir redde klarer å takle det når de ser at problemet blir løst og at alt blir rolig igjen.

Det de får ut av å se en skadet person få kritikk er vel at de har lært at man ikke får lov til å si fra når man har vondt... Samt at de lærte seg å ikke vise omsorg for menn som har smerter.

Det er tydeligvis mange i denne tråden som har lært seg at en mann bare må skjerpe seg når de har smerter i stedet for å bli tatt hensyn til.

En kvinne som hylte opp slik ville blitt omkranset av en masse oppmerksomme damer og fått masse hjelp og støtte. Hun ville blitt unnskyldt.

Det blir ikke menn og derfor fikk denne personen kritikk for en helt normal reaksjon på frykt og smerter.

At enkelte i denne tråden sier man ikke skal oppføre seg sånn år man skader seg sier noe om hvilke ufølsomme drittsekker de har vært omgitt av når de skadet seg som barn, siden de har lært seg å undertrykke det de føler.

Eller så har de aldri opplevd å føle panikk, og vet ikke hva dette dreier seg om.

At skaden ikke var alvorlig var vel noe de skulle blitt glade for, i stedet for å latterligjøre den som ble redd.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...