Gå til innhold

Mannen min ble "satt på plass"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Meg over.. måtte lese hovedinnlegget en gang til og tenke... Hun blandet seg inn i noe mellom ham og broren. Han hadde antakelig kunnet ta et nederlag for sin bror over laptopen. Men hun som kvinne kom og blandet seg inn og fikk ham til å fremstå som "liten". Dermed kokte han over.

Barnslig.. og normalt.

QFT! Så enig, så enig. En bør ligge unna slike "familiefeider" ;-/.

Satyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke mannen din trenger å be om unnskyldning. Det vil jo bare bli enda mer ydmykende for han. Synes det er best at dere later som ingenting. Men dere trenger ikke spille TP sammen flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Women: Know Your Limits!

Noe mange såkalte "boksmarte" kvinner med lav sosial intelligens ikke har lært seg. Hva er viktigst, harmoni innen familien eller omstridte facts fra Trivial Pursuit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor måtte hun blande seg i menns saker i det hele tatt?

Hun er jo ikke muslim! Hun bor i et land der alle betaler toppskatt, og der alle eier hytte; noe regjeringen ser på som luksus, og dermed må en betale mye mer for strømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo ikke muslim! Hun bor i et land der alle betaler toppskatt, og der alle eier hytte; noe regjeringen ser på som luksus, og dermed må en betale mye mer for strømmen.

Jeg eier ikke hytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Applecore

Women: Know Your Limits!

Noe mange såkalte "boksmarte" kvinner med lav sosial intelligens ikke har lært seg. Hva er viktigst, harmoni innen familien eller omstridte facts fra Trivial Pursuit?

Lol, den videoen er så kul! :fnise:

Spøk til side: Jeg kan ikke fordra mannfolk som ikke tåler å bli satt på plass av damer, det er så patetisk!

Hadde jeg vært svigerinnen hadde jeg storkost meg med å knuse egoet til fyren! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, den videoen er så kul! :fnise:

Spøk til side: Jeg kan ikke fordra mannfolk som ikke tåler å bli satt på plass av damer, det er så patetisk!

Hadde jeg vært svigerinnen hadde jeg storkost meg med å knuse egoet til fyren! :lur:

Det er selvsagt helt irrelevant at jeg ikke er kvinne og at jeg likevel ville unngå å gå inn som overdommer i en slik sitasjon? :gjeiper: En del kvinner skal gjøre alt til et spørsmål om kvinnediskriminering. Vanlig sosial intelligens er alt som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Det er selvsagt helt irrelevant at jeg ikke er kvinne og at jeg likevel ville unngå å gå inn som overdommer i en slik sitasjon? :gjeiper: En del kvinner skal gjøre alt til et spørsmål om kvinnediskriminering. Vanlig sosial intelligens er alt som skal til.

Så når fyren oppfører seg som en kverulerende idiot så skal man bare sitte pent og akseptere det for å ikke såre stoltheten hans?

Det hadde jeg aldri holdt ut, særlig ikke hvis jeg visste at jeg hadde 100% rett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når fyren oppfører seg som en kverulerende idiot så skal man bare sitte pent og akseptere det for å ikke såre stoltheten hans?

Det hadde jeg aldri holdt ut, særlig ikke hvis jeg visste at jeg hadde 100% rett ;)

Hvis han var sikker på at han hadde rett var det vel greit at han fikk søke på nett? Det er jo ikke uvanlig at det står feil i spørrebøker, spørrespill ol, så i slike tilfeller burde man kunne akseptere at man kan kikke i bøker eller søke på nett for å avgjøre hvem som har rett. Og i denne situasjonen var det jo åpenbart en spesiell stemning mellom de to brødrene, så jeg ville nok ikke grepet inn og spilt overdommer i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på besøk hos noen venner i går kveld, helt uformelt og kjempekoselig. Så satte vi oss alle for å spille Trivial Pursuit (spørrespill) og siden vi var mange som delte vi oss opp i lag på to og to. Jeg var på lag men mannen min og hans bror var på lag med sin kjæreste.

Sistnevnte kjæreste er "alt". Velutdannet, smart, pen, kvikk i replikken og morsom.

S begynte vi å spille, scoren var temmelig jevn men mannen min ble nok litt vel ivrig etter å slå broren sin og havnet i det som begynte som en diskusjon over et spørsmål men som fort ble temmelig hissig. Etter endel frem og tilbake så brøt brorens kjæreste inn for å stoppe det hele og konkluderte med at de begge tok feil. Dermed fikk broren poenget.

Men mannen min vil ikke godta svaret selv om han får se svaret på kortet og mener at kortet har trykkfeil, så han ber broren sin hente laptopen for han vil Google. Brorens kjæreste er høflig mot min mann og forklarer hvorfor hun har rett. Så smeller det fra mannen min "hold kjefta a!!"

Dette hører broren hans og kommer tilbake med et temmelig overrasket uttrykk i ansiktet. Det hele blir så pinlig at jeg sier til min mann at jeg tror vi skal gå.

Kvelden avsluttes utrolig ukomfortabelt. Har aldri sett han sånn før, han kommer hjem om 3 timer og jeg vet ikke hva jeg skal si. Han dro i dag tidlig uten et ord, ville heller ikke ha frokost.

Hva er det som skjer her??

Konkurranseinnstinkt. Krig. Selvfølelse. Kan-ikke-tape-person.

<-- har en til her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hvis han var sikker på at han hadde rett var det vel greit at han fikk søke på nett? Det er jo ikke uvanlig at det står feil i spørrebøker, spørrespill ol, så i slike tilfeller burde man kunne akseptere at man kan kikke i bøker eller søke på nett for å avgjøre hvem som har rett. Og i denne situasjonen var det jo åpenbart en spesiell stemning mellom de to brødrene, så jeg ville nok ikke grepet inn og spilt overdommer i en slik situasjon.

Må man ha rett der og da? Hvis man velger å spille et spill er det spillet som er fasit, ikke Internett. Slik har vi valgt å gjøre det både i TP og andre tilsvarende spill. Den som mener at det er feil kan selvsagt komme tilbake en annen gang og bekrefte det, men der og da er spillet fasit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han var sikker på at han hadde rett var det vel greit at han fikk søke på nett? Det er jo ikke uvanlig at det står feil i spørrebøker, spørrespill ol, så i slike tilfeller burde man kunne akseptere at man kan kikke i bøker eller søke på nett for å avgjøre hvem som har rett. Og i denne situasjonen var det jo åpenbart en spesiell stemning mellom de to brødrene, så jeg ville nok ikke grepet inn og spilt overdommer i en slik situasjon.

Må man ha rett der og da? Hvis man velger å spille et spill er det spillet som er fasit, ikke Internett. Slik har vi valgt å gjøre det både i TP og andre tilsvarende spill. Den som mener at det er feil kan selvsagt komme tilbake en annen gang og bekrefte det, men der og da er spillet fasit.

Et kunnskapsspill skal jo teste og belønne kunnskaper, hvis man befinner seg på en hytte uten Internett er det greit å la svarene være "ufeilbarlige", men det var så vidt jeg forstår full tilgang på Internett der dette skjedde. Vi er vel alle enige om at TSs mann dummet seg ut, mitt poeng er bare at hans brors kjæreste også viste manglende sosial intelligens. Og at hans reaksjon på hennes overdommer-rolle ikke nødvendigvis var betinget av at hun var kvinne. Jeg ville nok avstått fra å spille overdommer i en slik situasjon, og jeg er altså ikke kvinne. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Et kunnskapsspill skal jo teste og belønne kunnskaper, hvis man befinner seg på en hytte uten Internett er det greit å la svarene være "ufeilbarlige", men det var så vidt jeg forstår full tilgang på Internett der dette skjedde. Vi er vel alle enige om at TSs mann dummet seg ut, mitt poeng er bare at hans brors kjæreste også viste manglende sosial intelligens. Og at hans reaksjon på hennes overdommer-rolle ikke nødvendigvis var betinget av at hun var kvinne. Jeg ville nok avstått fra å spille overdommer i en slik situasjon, og jeg er altså ikke kvinne. :gjeiper:

Jeg forstår også at det er irriterende å vite et svar som blir feil fordi det er feil i spillet. Men å lage stort oppstyr, insistere på å få slå opp og dermed bryte ut av spillet er totalt uakseptabelt. Han oppførte seg uakseptabelt og provoserte andre som ba han holde kjeft. Det kan godt være at å be noen holde kjeft er like ille, men det var et svar på antisosial oppførsel.

Så fortsetter mannen da med å furte dagen etter. Og DA viser han i alle fall at han har et mentalt nivå i barnehagestadiet.

Jeg har enda ikke hørt om den formildende omstendigheten her - nemlig at han faktisk hadde rett.

Forøvrig mener jeg at man må lage regler dersom man oppdager at spillet tar feil - hvordan skal det løses?

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår også at det er irriterende å vite et svar som blir feil fordi det er feil i spillet. Men å lage stort oppstyr, insistere på å få slå opp og dermed bryte ut av spillet er totalt uakseptabelt. Han oppførte seg uakseptabelt og provoserte andre som ba han holde kjeft. Det kan godt være at å be noen holde kjeft er like ille, men det var et svar på antisosial oppførsel.

Så fortsetter mannen da med å furte dagen etter. Og DA viser han i alle fall at han har et mentalt nivå i barnehagestadiet.

Jeg har enda ikke hørt om den formildende omstendigheten her - nemlig at han faktisk hadde rett.

Forøvrig mener jeg at man må lage regler dersom man oppdager at spillet tar feil - hvordan skal det løses?

Han oppførte seg dumt, det er vel alle enige om. Men jeg tror ikke nødvendigvis det var kvinnediskriminerende holdninger som lå til grunn for at det ikke akkurat dempet situasjonen når hans brors kjæreste valgte å gå inn og spille rollen som overdommer. Greit at vi kan synes det virket litt tåpelig å ty til Internett, men egentlig burde det jo ikke være så dumt, hvis målet med kunnskapsspill ikke bare er å vinne, men å lære noe. Det er jo nettopp slik man har kunnet bruke konversasjonsleksikon opp igjennom, til å slå opp når det er tvil om noe i samtalen, for så vil alle lære hva som er fakta og huske dette senere. Men om det så skulle vært veldig tåpelig betyr det jo forsatt ikke at det ikke var dumt av brorens kjæreste å ta på seg rollen som overdommer og forsøke å få ham fra å søke opp informasjon på nett. Jeg tror ikke nødvendigvis det ville vært mer populært om hun hadde et annet kjønn. Så det blir litt sutrete på vegne av kvinnekjønnet å skylde på manglende respekt for kvinner her. Synes jeg da.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Så det blir litt sutrete på vegne av kvinnekjønnet å skylde på manglende respekt for kvinner her. Synes jeg da.

Det siste er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår også at det er irriterende å vite et svar som blir feil fordi det er feil i spillet. Men å lage stort oppstyr, insistere på å få slå opp og dermed bryte ut av spillet er totalt uakseptabelt. Han oppførte seg uakseptabelt og provoserte andre som ba han holde kjeft. Det kan godt være at å be noen holde kjeft er like ille, men det var et svar på antisosial oppførsel.

Så fortsetter mannen da med å furte dagen etter. Og DA viser han i alle fall at han har et mentalt nivå i barnehagestadiet.

Jeg har enda ikke hørt om den formildende omstendigheten her - nemlig at han faktisk hadde rett.

Forøvrig mener jeg at man må lage regler dersom man oppdager at spillet tar feil - hvordan skal det løses?

Uten at det har noe direkte med Blondie selv å gjøre, men jeg låner innlegget. Fordi jeg finner det finurlig at det i DENNE situasjonen er uakseptabelt å be noen holde kjeft.

Mens i en krangel/diskusjon med kjæresten så er det greit at den ene ber den andre holde kjeft, jamfør en tråd her om to som ikke hadde snakket sammen fordi hun ble så satt ut av at han ba henne holde kjeft..

Interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kunnskapsspill skal jo teste og belønne kunnskaper, hvis man befinner seg på en hytte uten Internett er det greit å la svarene være "ufeilbarlige", men det var så vidt jeg forstår full tilgang på Internett der dette skjedde. Vi er vel alle enige om at TSs mann dummet seg ut, mitt poeng er bare at hans brors kjæreste også viste manglende sosial intelligens. Og at hans reaksjon på hennes overdommer-rolle ikke nødvendigvis var betinget av at hun var kvinne. Jeg ville nok avstått fra å spille overdommer i en slik situasjon, og jeg er altså ikke kvinne. :gjeiper:

TS skrev:

Men mannen min vil ikke godta svaret selv om han får se svaret på kortet og mener at kortet har trykkfeil, så han ber broren sin hente laptopen for han vil Google. Brorens kjæreste er høflig mot min mann og forklarer hvorfor hun har rett. Så smeller det fra mannen min "hold kjefta a!!"

Du mener altså at dama til hans bror viser lav sosial intelligens ved å høflig forklare hvorfor hun mener hun har rett...

Hva om det hadde vært en mann i hennes posisjon, hadde denne mannen også vist lite sosial intelligens om han hadde høflig forsøkt å forklare hvorfor han har rett?

Se for deg situasjonen- Jeg vet ikke helt om jeg er enig med deg.

Man skal altså generellt, i sosiale situasjoner, ikke dele egen mening, om man er i selskap av to brødre som er uenige over et SPILL? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS skrev:

Men mannen min vil ikke godta svaret selv om han får se svaret på kortet og mener at kortet har trykkfeil, så han ber broren sin hente laptopen for han vil Google. Brorens kjæreste er høflig mot min mann og forklarer hvorfor hun har rett. Så smeller det fra mannen min "hold kjefta a!!"

Du mener altså at dama til hans bror viser lav sosial intelligens ved å høflig forklare hvorfor hun mener hun har rett...

Mulig jeg har misforstått noe her, men så vidt jeg forstår handler det nettopp ikke om "å forklare hvorfor hun mener hun har rett", men om at hun blander seg inn i en disputt mellom de to brødrene. Og i stedet for å godta at de kan sjekke saken på nett krever hun at kjærestens bror skal godta at hun vet best og at man derfor absoulutt ikke bør sjekke om dette stemmer selv om man har Internett lett tilgjengelig.

Hva om det hadde vært en mann i hennes posisjon, hadde denne mannen også vist lite sosial intelligens om han hadde høflig forsøkt å forklare hvorfor han har rett?

Det er det jeg har skrevet i flere innlegg. Og ja, jeg har nok ikke endret mening om det. Jeg ville avholdt meg fra å blande meg inn og leke overdommer i en slik disputt da jeg ikke kunne forvente at det ville ha noen dempende effekt, snarere tvert imot.

Se for deg situasjonen- Jeg vet ikke helt om jeg er enig med deg.

Man skal altså generellt, i sosiale situasjoner, ikke dele egen mening, om man er i selskap av to brødre som er uenige over et SPILL? :fnise:

Jeg forstår jo at det for enkelte nærmest føles naturstridig å kontrollere sin egen tunge og unnlate å si sin mening om en sak når det har oppstått en litt heftig diskusjon mellom to venner og denne kan se ut til å få en løsning ved å sjekke svaret på Internett. Men for mange av oss vil det falle ganske naturlig, og det er vel nettopp noe av det jeg oppfatter som normal sosial intelligens. Uten at det er verd å lage en lang debatt ut av dette temaet. Tror jeg har sagt hva jeg mener om saken, og har ikke så veldig mye å tilføye. TSs mann dummet seg ut det er vi alle enige om, men brorens kjæreste viste også manglende sosial intelligens når hun ikke kunne godta at brødrene fant løsningen på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...