Gå til innhold

Masteroppgave-tråden

Pingting

Anbefalte innlegg

Flott, KatteLatte og MsLeela, med ferdigstilt veiledning! Det går bra, MsLeela, nå vet du konkret hva du har å jobbe med nå i innspurten, dette klarer du! :duskedame:

(Blokkjustering er når margene til høyre og venstre for teksten er helt lik, slik at avsnittene ser ut som "blokker").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(Blokkjustering er når margene til høyre og venstre for teksten er helt lik, slik at avsnittene ser ut som "blokker").

Åja, ok :) Da vet jeg både hva det er og hvor jeg finner knappen for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har fulgt tråden en stund, så er kanskje på tide å gi lyd fra seg.

Jeg er også midt i en heidundrandes skriveinnspurt og leverer oppgaven min 16.mai.

I forbindelse med diskusjonen om blokkjustering kom jeg på et annet spørsmål jeg lurer på. Hvordan gjør dere det med margene? Jeg har foreløpig bare brukt standard word-innstillinger, altså ikke gjort noe, men det aner meg at venstremargen kanskje blir litt smal og trang når det skal heftes sammen i trykken. Fins det en standardinnstilling for dette? Ser for meg at den kanskje må rykkes inn mot høyre et par hakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må sikkert ikke blokkjustere, men jeg synes det ser ryddigere og bedre ut. Ellers har jeg ikke tenkt over om venstremargen må justeres, det har jeg ikke hørt noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hvis det ikke medfører at jeg går fra 80 til 75 sider skal jeg gjøre det jeg også! Alt for utseendet! Jeg tror ikke at man må justere dokumentet i forhold til margen nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, hvis det ikke medfører at jeg går fra 80 til 75 sider skal jeg gjøre det jeg også! Alt for utseendet! Jeg tror ikke at man må justere dokumentet i forhold til margen nei :)

Jeg leste dette: Skal du ha oppgaver, rapporter etc. innbundet med spiralrygg etc. bør du tenke på følgende: Legg til minst 10mm ekstra marg ved spiralinnbinding, og 15mm ved liminnbinding. Ellers er det stor sjanse for at tekst, bilder osv forsvinner i venstre marg, pga innbindingen i ryggen "stjeler" noen millimeter av formatet. her.

JEG ER FULL

:fnise::skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste dette: Skal du ha oppgaver, rapporter etc. innbundet med spiralrygg etc. bør du tenke på følgende: Legg til minst 10mm ekstra marg ved spiralinnbinding, og 15mm ved liminnbinding. Ellers er det stor sjanse for at tekst, bilder osv forsvinner i venstre marg, pga innbindingen i ryggen "stjeler" noen millimeter av formatet. her.

Hm. Det var litt rart...

Red: kanskje det er best å få et prøvetrykk først?

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG ER FULL

HAHA :D

Grattis Ping, og vel fortjent! Skulle ønske jeg også kunne være det! :vin::skaal::kristin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Armule

Ok, hvis det ikke medfører at jeg går fra 80 til 75 sider skal jeg gjøre det jeg også!

Tenker du på blokkjustering? For blokkjustering gjør ikke noe med sideantallet, det fyller bare på med ekstra mellomrom mellom orda i de ulike linjene.

(kan hende du mener margjustering, men nevner dette uansett :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på blokkjustering? For blokkjustering gjør ikke noe med sideantallet, det fyller bare på med ekstra mellomrom mellom orda i de ulike linjene.

(kan hende du mener margjustering, men nevner dette uansett :P )

Blokkjustering gjør absoluttt ingn ting med sidetallet, nei. Det bare ser pent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Blokkjustering gjør absoluttt ingn ting med sidetallet, nei. Det bare ser pent ut.

Ja! Jeg grøsser hver gang jeg må lese sidestilte tekster..det ser så stygt ut, rett og slett :S

..forresten. Jeg leste noe om at du skriver om arkeologisk illustrasjon? I så fall, så kan det hende du blir henvist til om bare ett år xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja! Jeg grøsser hver gang jeg må lese sidestilte tekster..det ser så stygt ut, rett og slett :S

..forresten. Jeg leste noe om at du skriver om arkeologisk illustrasjon? I så fall, så kan det hende du blir henvist til om bare ett år xD

jaja, sidestilte er jo greit også.

Henvist til? Hvahahva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

jaja, sidestilte er jo greit også.

Henvist til? Hvahahva?

Nei, en i kullet mitt skriver om illustrasjon i publikasjoner fra utgravning. Så siden det ikke er gjort eller skrevet så mye om emnet illustrasjon i arkeologi, så skal du ikke se bort ifra at han leser noe fornuftig hos deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA :D

Grattis Ping, og vel fortjent! Skulle ønske jeg også kunne være det! :vin::skaal::kristin:

Det er da lett å gjøre noe med? :lur:

;)

Jeg synes dere er så flinke alle sammen, jeg! *imponert* Er veldig sikker på at alle kommer til å gjøre det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en i kullet mitt skriver om illustrasjon i publikasjoner fra utgravning. Så siden det ikke er gjort eller skrevet så mye om emnet illustrasjon i arkeologi, så skal du ikke se bort ifra at han leser noe fornuftig hos deg :P

Hihi, skjønner! Er litt skeptisk da, jeg har ikke akkurat gjort så mye innenfor det temaet. Men kult at noen skriver om det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...