AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #221 Del Skrevet 14. mars 2011 Dere som leverer 1. Mai (og rundt den fristen der) ; hvor mange sider er dere på nå? Gud,så fort tiden går ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #222 Del Skrevet 14. mars 2011 Dere som leverer 1. Mai (og rundt den fristen der) ; hvor mange sider er dere på nå? Gud,så fort tiden går ! Jeg er vel på rundt 60, tror jeg? Som er det jeg skal ha - men jeg har ikke skrevet innledning og konklusjon enda, og MYE av det jeg har må bearbeides. Kraftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 14. mars 2011 #223 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg har i underkant av 60 sider, og må ha minimum 70. Så jeg tror det skal gå bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaedra Skrevet 15. mars 2011 #224 Del Skrevet 15. mars 2011 Slenger meg på her. Skal levere 1. september. Jeg har nettopp levert inn et kort utkast ang. disposisjon, teori, fremdriftsplan osv. og fikk veldig bra tilbakemelding på dette av veileder. Gleder meg til å begynne å skrive, for jeg er veldig interessert i temaet vi har valgt. Jeg skriver også sammen med en annen, og tror også at det kommer til å fungere veldig bra å skrive sammen med henne. Vi har skrevet en oppgave sammen før, og har funnet ut at vi på mystisk vis kompletterer hverandre. Vi er også veldig flinke til å være kritiske til hverandres analyser, og diskuterer ofte på hver vår side av debatter, men vi har enda ikke havnet i krangel. Og vi respekterer hverandres meninger. Tror dette kan slå veldig bra ut for masteranalysen vår Veilederen vår var ivrig på oppgaven, sa han gledet seg til å lese den og gjerne ville at vi skulle sende over kapitlene etterhvert som vi ble ferdige med dem, slik at han bedre kunne følge oss opp. Han satte oss igang med disposisjon, metode og teori nå, og jeg føler at vi endelig har kommet ordentlig igang. Det virker som om det er eeeeeeeeeeeeevigheter til vi skal levere inn, men når jeg setter meg ned og ser på hva vi skrev i utkastet at vi skal ha gjord innen juni/juli får jeg følelsen av at jeg har et berg av oppgaver foran meg. Kan få hetta av mindre. MEN vi er igang!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hecubaa Skrevet 15. mars 2011 #225 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg leverer 9.mai, og har 40 av 80 sider nå. Men jeg har igjen det morsomste, nemlig analyse av favorittboken min + sammenligning og avslutning. Jeg tror (les: håper) at det skal gå greit.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #226 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg er omtrent halvveis og skal levere om to måneder, og lurer på i hvor stor grad dere stoler på det veilederen deres sier? Jeg syns ikke oppgaven min er fantastisk, for jeg har surret bort altfor mye tid. Men veilederen min syns at den er bra, og gir meg ikke så veldig krass kritikk på det jeg har gjort i det siste. Er det fordi hun ikke vil at jeg skal få hjerteinfarkt nå på tampen eller fordi det faktisk er bra, eventuelt bra nok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsLeela Skrevet 15. mars 2011 #227 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg skal levere 2. (senest 16.) mai. Jeg har metode og analyse så å si ferdig. Jeg har også en god del tekst på teori, men det må bearbeides, meget kraftig. Jeg har også en innledning, men den tror jeg ikke er god nok (ifg min veileder ihvertfall). Men hvis det skulle ha gått helt til hælvete på slutten, så kan jeg nok bruke den uten å bli skutt... Videre trenger jeg en del på tidligere forskning, deskriptiv empiri og konklusjonen. Så fortsatt MYE å gjøre, men jeg vet i det minste hva jeg skal gjøre... I sider er det vel rundt 80 (skal ha rundt 110-120). Når det kommer til veilederen, har jeg også tenkt litt på tilbakemeldingene jeg får fra han. Jeg har kun 1 veileder og kjenner at han former oppgaven min veldig mye. Han kommenterer alltid på strukturen og hva jeg bør ha med og ikke. På en side er det bra, MEN hva om sensorene ikke er enige i måten vi vinkler/strukturer oppgaven på?! Det er jævlig kjipt å få trekk på oppgaven, pga av slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirali Skrevet 16. mars 2011 #228 Del Skrevet 16. mars 2011 Når det kommer til veilederen, har jeg også tenkt litt på tilbakemeldingene jeg får fra han. Jeg har kun 1 veileder og kjenner at han former oppgaven min veldig mye. Han kommenterer alltid på strukturen og hva jeg bør ha med og ikke. Dette har jeg og hatt problemer med, men prøv heller å fokusere på at dette er DIN oppgave - ikke hans verk. I starten skrev jeg slik han ville at jeg skulle, noe som resulterte i at jeg ikke kjente meg igjen i teksten, og da kom jeg heller ingen vei. Nå har jeg lagt om til mitt eget språk, og jeg føler med en gang at det er bedre. Og veileder har faktisk og kommentert at jeg virker sikrere nå, og at teksten flyter mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 16. mars 2011 #229 Del Skrevet 16. mars 2011 Da har jeg kommet tilbake fra seminar og har fått gode tilbakemeldinger på analysedelen jeg hadde med. Det var noe plukk på språket som jeg må forbedre, og ellers mente de at jeg burde skrive mer, jeg var litt for kort og konsis i min analyse. Men det var bortimot det eneste de hadde å utsette. Som enten betyr at analysedelen faktisk er bra, men trenger bare å forbedres - eller at det er så dårlig at det er "beyond hope". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #230 Del Skrevet 16. mars 2011 Jeg har satt sammen de ulike kapitlene til ett dokument for første gang! Det er 100 sider langt! (det er med forside, innholdsfortegnelse, tomme sider før kapitler, bibliografi og alt det der) HURRA for Tabris! Og HEI til Phaedra! (du har rar innleveringsfrist ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirby Skrevet 16. mars 2011 #231 Del Skrevet 16. mars 2011 Huff, holder på med analysen og diskusjonen og er så umotivert! Dette er virkelig ikke tiden å være umotivert på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #232 Del Skrevet 17. mars 2011 Hei! Jeg var satt ut av sykdom og altfor mye deltidsjobb i fjor høst og kom veldig skeivt ut når det gjelder masteroppgaven, så derfor sitter jeg og vurderer nå om jeg burde jobbe med den et halvt år ekstra. Hva mener dere andre masteroppgaveskrivere om dette? Er det ikke bedre å bruke et halvt år ekstra for å løfte oppgaven et par hakk enn å levere noe halvdårlig (som jeg egentlig ikke kan leve med) når den opprinnelige fristen er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #233 Del Skrevet 17. mars 2011 (som jeg egentlig ikke kan leve med) Den setningen sier egentlig alt for min del: JA! Bruk et halvår ekstra, det er ihvertfall det jeg ville ha gjort. Mest av personlige grunner tror jeg; jeg har inntrykk av at ekstremt få arbeidsgivere spør om karakter, og at de jevnt over kun ser på temaet du har skrevet om, ikke finleser oppgaven. Og i det man har en jobb og begynt en karriere forsvinner en god del av viktigheten ved den oppgaven... Men for min del vet jeg at en halvdårlig oppgave ville plaget meg. Lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #234 Del Skrevet 17. mars 2011 Huff, holder på med analysen og diskusjonen og er så umotivert! Dette er virkelig ikke tiden å være umotivert på! Æsj, vet hvordan det er. Det blir jo en ond sirkel også: man jobber dårlig fordi man er umotivert, og man blir enda mer umotivert fordi det går så himla treigt. Det som av og til hjelper meg i sånne situasjoner er å bryte ned dagens arbeid i bittebittesmå oppgaver som jeg skriver opp og kan krysse ut. Av typen "Sett in én setning med henvisning til studie om [tema] i andre avsnitt, kap. 2.2.3". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 17. mars 2011 #235 Del Skrevet 17. mars 2011 Ja, slik gjør jeg også av og til. I stedet for å fokusere på hvor mye jeg skal gjøre en dag, så gjør jeg bare litt her og litt der, også blir det litt til slutt likevel. Når det er sagt så har jeg likevel et mål om å skrive to sider hver dag ut denne måneden, for å komme i mål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hecubaa Skrevet 17. mars 2011 #236 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg er effektiviteten selv i dag, 6 sider! Er på en god bølge tydeligvis :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 17. mars 2011 #237 Del Skrevet 17. mars 2011 Yay, gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 17. mars 2011 #238 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg har omsider fått oppgavene fra trykkeriet ( ), men selvfølgelig er instituttkontoret stengt. Det står straks tilbake på døra, men hvor lang er egentlig en straks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 17. mars 2011 #239 Del Skrevet 17. mars 2011 Blir jeg bannlyst fra denne tråden hvis jeg sier at jeg har levert, og at det føles helt ok? Jeg vil gjerne henge her frem til muntlig er overstått, hvis det er greit. Jeg lover å ikke plage dere for mye... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #240 Del Skrevet 17. mars 2011 Nehei, inngen bannlysning! (jeg startet tråden, så jeg bestemmer, så det såh!) GRATULERER!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå