Gå til innhold

Masteroppgave-tråden


Pingting

Anbefalte innlegg

Æææææh!!! Panikken har tatt meg. Det har ført til at jeg ikke klarer å gjøre noen ting. Det er neste to mnd til innlevering, og jeg vet ikke om jeg klarer det... Hva gjør dere når/hvis dere blir grepet av angst??

Vet så alt for godt hvordan du har det!

Mine triks:

1. Ringe sambo, det hjelper alltid (skal du ha nr. hans, kanskje? :fnise:)

2. Hvis det er en spesiell del av oppgaven som gir deg panikk: la den ligge litt og begynn et annet sted. Hvor som helst, med hva som helst. Som regel pleier panikken å komme hos meg når jeg ikke aner hva jeg skal ta meg til, hvor jeg skal begynne og har vansker med å ta tak i det som må gjøres. Men panikken pleier å lette etterhvert så lenge jeg får gjort noe. Skriv ut et kapittel og let etter skrive/kommafeil. Og mens du gjør det får du kanskje ideer til andre ting som bør gjøres, eller tilnærminger til det man står fast på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner bittelitt panikk selv også nå. Egentlig ligger jeg ok an, jeg har fortsatt 1,5 uke på meg til jeg skal levere førsteutkast av hele oppgaven (og 1,5 måned etter det til å forebedre hele oppgaven), men det er fortsatt en del som skal gjøres før den første leveringen. Jeg vil jo helst gjøre så mye som mulig, spesielt av selve skrivingen, før det, slik at alt som kommer etterpå er forbedringer og omskrivinger, ikke skriving av brødtekst.

Det krever jobbing neste uke. Jeg bør ha tyve sider til, og vet ikke helt hvor jeg skal hente dem fra. Jeg har noen sider til å skrive, men om jeg har tyve... men får skrive så mye jeg klarer frem til levering i slutten av måneden, og vente på innspill fra foreleser. Har tatt meg fri i helga, og kjenner jeg er noe småstresset pga det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blerk, ikke så mye motivasjon igjen akkurat nå. Sitter med analysearbeid, og kjenner jeg begynner å bli litt lei. Vil egentlig gjøre masse annet morsomt som ikke har noe med oppgaven å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag er det først ordentlige vårdag i tillegg... Nei, motivasjonen er ikke akkurat på topp... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips mot angst!! Det er vel egentlig ingenting som kan kurere det, men jeg har tatt meg fri i dag, ligget på sofaen og sett day-time-TV, og storkost meg. Nå er jeg mer klar til dyst i morgen. Kanskje jeg til og med tar en økt i kveld??

Motivasjon er det lite av, men skrekkscenarioet er å bli sittende med denne oppgaven til utpå sommeren. DET gidder jeg ikke. Har litt flytende innlevering, så datoen for innlevering har jeg satt selv, noe som betyr at jeg sikkert kommer til å flytte litt på den :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektiv i dag! Er allerede ferdig med dagens kvote på tre sider (spesielt siden jeg fikk en :idesmil: og fant ut at noe av det som jeg måtte fjerne tidligere fra teorikapittelet fordi det var overflødig kunne jeg bruke i en annen del av oppgaven. Det gjorde at jeg fikk bort en gjentagelse jeg slett ikke trengte, og erstattet det med noe som var bedre. Så der "jukset" jeg meg til en side og vel så det bare der. Får håpe veileder er enig. :sjenert:

Nå er jeg bare to sider unna minstekravet på oppgaven! Jeg bør ha en ca ti sider i tillegg til det, men da er jeg i hvertfall innforbi "mål" og kan slappe litt mer av med de siste sidene. :jepp:

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fillern, ikke nok med at jeg ikke klarer helt å finne tilbake til motivasjonen, har jeg i tillegg blir skikkelig forkjølet. Det passet jo fint, NOT!

Oi, oi, hvordan skal dette gå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler alle å spise MYE fisk i denne siste perioden ;)

...dette kommer til å bli vridd i hodet mitt til "sambo, du må kjøpe sushi til meg, ellers erter jeg på meg en av moderatorene på Kvinneguiden". :Hehe:

Hvordan er formen i dag, MsLeela?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm back! Det ville seg liksom ikke å komme igang med oppgaven, og så ble det så fælt å lese om alle andre som faktisk fikk gjort ting, så jeg gjemte meg, jeg. Men nå har jeg kommet over startkneika og har disposisjon, tre(!) mulige innfallsvinkler, datasett og programmeringskode og hele tre sider tekst! Pluss at jeg har snakket med folk som har kommet kortere enn meg, det hjelper alltid. Jeg har trua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MsLeela: Hvordan er formen. Det er ikke noe gøy å bli syk nå! :syk:

SportyShorty: Hadde fisk i går. Spiser også litt nudler og sjokolade, siden hjernen trenger karbohydrater (og sinnet trenger støtte og trøst). ;)

tokidoki: Yay for å komme i gang! Det høres ut som en god start. Man kommer et godt stykke på vei med en god disposisjon, da er det lettere å vite hva man skal skrive og hvordan.

Selv er jeg nå i mål med 70 sider, som er minstekravet for antall sider på vår masteroppgave. :hoppendeglad: Jeg bør ha en ca 80 sider, så skal skrive litt mer, men det føles godt å ha nådd en slik milepæl. Nå kan jeg slappe av med at jeg er innenfor grensen, og kan bruke resten av tiden på omskriving, utdyping og forbedring. Jeg har en metodedel som er ganske tynn og dårlig, så tenkte jeg kunne lese meg litt opp der og bruke litt tid i dag og i morgen på å forbedre og utvide den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg leverer straks en masteroppgave i litteratur, og har i dag vært på veiledning og fått høre at oppgaven er middels. Jeg har visst dette lenge selv, for jeg har prioritert jobbing og familie fremfor oppgaven mang en gang, men det er nå greit nok. Av ulike årsaker har jeg ikke mulighet til å levere oppgaven senere, så nå lurer jeg på om noen her vet hvilke betydning karakteren på oppgaven har? Hvis jeg får en C er det innafor det jeg er fornøyd med, men hvis jeg får en D, er det da en fullverdig masteroppgave eller har jeg bare "kastet den vekk"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...dette kommer til å bli vridd i hodet mitt til "sambo, du må kjøpe sushi til meg, ellers erter jeg på meg en av moderatorene på Kvinneguiden". :Hehe:

Hvordan er formen i dag, MsLeela?

Formen er bedriten... Ikke noe bedre på 4 dager. Lurer på om det er noe virus som har satt seg, siden jeg ikke blir bedre uansett hva jeg gjør. Fillern heller...

Sushi kom min vei!!! :))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tabris! Gratulerer så masse! Må være deilig å ha denne følelsen av kontroll!

Hei!

Jeg leverer straks en masteroppgave i litteratur, og har i dag vært på veiledning og fått høre at oppgaven er middels. Jeg har visst dette lenge selv, for jeg har prioritert jobbing og familie fremfor oppgaven mang en gang, men det er nå greit nok. Av ulike årsaker har jeg ikke mulighet til å levere oppgaven senere, så nå lurer jeg på om noen her vet hvilke betydning karakteren på oppgaven har? Hvis jeg får en C er det innafor det jeg er fornøyd med, men hvis jeg får en D, er det da en fullverdig masteroppgave eller har jeg bare "kastet den vekk"?

Det kommer jo an på hva du skal videre. Hvis du skal søke en "vanlig" jobb, legges det sjeldent vekt på karakterer, så lenge du har graden. Men det er klart, hvis du skal forske videre, burde man kanskje ha en grei karakter på masteroppgaven. Men det høres ikke ut som du har tenkt det, så ikke stress med karakteren. Bare lever og bli ferdig med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...dette kommer til å bli vridd i hodet mitt til "sambo, du må kjøpe sushi til meg, ellers erter jeg på meg en av moderatorene på Kvinneguiden". :Hehe:

:ler: Det er lov!

SportyShorty: Hadde fisk i går. Spiser også litt nudler og sjokolade, siden hjernen trenger karbohydrater (og sinnet trenger støtte og trøst). ;)

For tiden spiser jeg mye laks og fiskekaker og bøttevis med Dream-is :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke skrevet så mye her inne :klø: Jeg holder på med siste innspurt før innlevering 18. mai. I praksis må den være ferdig mye tidligere, helst like etter påskeferien, må ha tid til en siste veiledning, språkvask og trykk.

Jeg analyserer bruken av kvalitetsbegrepet i Stortingsmelding 48 "Kulturpolitikk fram mot 2014". Det er egentlig kjempegøy, men nå begynner hjernen å bli bløt. Jeg er snart ferdig med 2 kapitler, skal ha tre totalt, og har igjen diskusjonskapitlet. Kapittel 1 er en begrepsavklaring, kap 2 er analysen av et tekstutdrag i st.meld. Har begynt så smått på innledningen, men den endrer seg i hodet mitt hver dag.

Jeg gleder meg vilt til å bli ferdig, har også begynt å søke jobber!

Noen andre enn meg som saumfarer nav og finn etter jobber i skrivepausene? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har jo ikke skrevet så mye her inne :klø: Jeg holder på med siste innspurt før innlevering 18. mai. I praksis må den være ferdig mye tidligere, helst like etter påskeferien, må ha tid til en siste veiledning, språkvask og trykk.

Jeg analyserer bruken av kvalitetsbegrepet i Stortingsmelding 48 "Kulturpolitikk fram mot 2014". Det er egentlig kjempegøy, men nå begynner hjernen å bli bløt. Jeg er snart ferdig med 2 kapitler, skal ha tre totalt, og har igjen diskusjonskapitlet. Kapittel 1 er en begrepsavklaring, kap 2 er analysen av et tekstutdrag i st.meld. Har begynt så smått på innledningen, men den endrer seg i hodet mitt hver dag.

Jeg gleder meg vilt til å bli ferdig, har også begynt å søke jobber!

Noen andre enn meg som saumfarer nav og finn etter jobber i skrivepausene? ;)

Høres ut som veldig spennende, men også veldig krevende tema å analysere et stortingsmelding. Stå på!

Jeg er nå i den situasjon, at jeg faktisk HAR fast jobb som jeg er veldig fornøyd med. Så jeg slipper i det minste å rave rundt på nav og finn. Problemet er bare at jobben krever sitt og jeg skriver på kveldene og i helgene. Og DET er heller ikke noe kult. Ting tar tid, og hode fungerer ikke alltid like optimalt etter 7,5 timers jobbing. Men men, DET SKAL GÅ! Basta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som veldig spennende, men også veldig krevende tema å analysere et stortingsmelding. Stå på!

Jeg er nå i den situasjon, at jeg faktisk HAR fast jobb som jeg er veldig fornøyd med. Så jeg slipper i det minste å rave rundt på nav og finn. Problemet er bare at jobben krever sitt og jeg skriver på kveldene og i helgene. Og DET er heller ikke noe kult. Ting tar tid, og hode fungerer ikke alltid like optimalt etter 7,5 timers jobbing. Men men, DET SKAL GÅ! Basta!

Hjelpes, det er krevende! Kudos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere alle er! Dere gjør meg jo faktisk motivert til å ta en master selv! :fnise:

Finner jo faktisk motivasjonen til mine egne små semesteroppgaver her inne, hehe.

Stå på videre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jobb OG masteroppgave samtidig? Høres utrolig krevende ut, ja. :overrasket:

SportyShorty: Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med jobb nå. Jeg har søkt på en PhD, men aner ikke når jeg får svar - eller om jeg får svar i det hele tatt - så vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til. Tenkte å sende dem mail ut i april og høre når vi får vite om stillingen er besatt eller ikke. Samtidig er jeg litt usikker på hvilke stillinger jeg skal søke på - sommerjobb eller fulltidsstilling - siden jeg ikke vet om dette PhD-stillingen. Jeg har også muntlig eksamen i juni, og vet derfor heller ikke helt fra når jeg skal begynne i et eventuelt arbeid. Er litt forvirret.

Hehe, ja, tror jeg også hadde fått en slik motivasjonsboost på semesteroppgave av slike tråder, Bellamy.

Nå har jeg nådd 80 sider! Oppgaven begynner virkelig å ta form. Jeg skal levere endelig utkast til veileder på onsdag, så nå kan jeg bruke resten av tiden på å lese gjennom, forbedre, luke ut feil og dubletter osv. Herlig å ha kommet så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...