Gå til innhold

Masteroppgave-tråden


Pingting

Anbefalte innlegg

Jeg har i grunnen skrevet både forord og sammendrag allerede, i tillegg til å ha oppdatert litteraturlista så den er à jour med teksten. Forsida lager seg selv når jeg putter inn ting i de riktige rubrikkene på trykkeriets nettsider. Får kanskje prøve å finne/lage et forsidebilde, men det føles litt teit å bruke nesten en uke på det! :ler:

Du er jo for effektiv, det er det som er problemet ditt! :klaske::ler:

Eeeehm... du kan bruke en uke på å lære deg tegning i Photoshop og så tegne ditt eget bilde? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nettopp sendt avgårde diskusjonkapittel til veileder. Veiledning i morgen, første ordentlige siden jeg gjorde om på oppsettet og har skrevet ut kapitlene ordentlig! :redd:

Også er det plutselig mars! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay for innlevering av enda et kapittel. :5: Etter veiledning har du nok fått såpass med innspill og inspiriasjon at videre skriving går lettere. I hvert fall for en stund. ;)

Jeg har selv levert et delkapittel på analysedelen til veileder i går ettermiddag, og skal nå begynne på analyse, del to. Den er litt mer komplisert, så nå lurer prokrastineringsmonsteret, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp sendt avgårde diskusjonkapittel til veileder.

Her er det teorikapittelet som er sendt av gårde :bond: Litt skummelt og litt deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder også på med masteroppgave. :S

Men jeg har ikke denne gode kontakten med veileder, jeg får hjelp og slikt, men han har aldri bedt om å få lese noe jeg har skrevet.. Og jeg føler det er normen blant de andre masteroppgavene som skrives innenfor samme emne.

Veileder er hjelpsom og har gitt meg mye råd og har til og med lagd en lang liste for ting jeg skal ha med i masteroppgaven :)

Jeg har som mål å skrive 2000 ord i uken (omtrent 3-5 sider), men jeg har noen målinger jeg også skal gjennomføre (kun innen noen få uker) og etter at de er gjort kommer jeg sikkert til å skrive 2-3 sider hver dag! Jeg er nervøs, men samtidig er det jo deilig å få bestemme alt selv. Jeg har valgt å skrive for mye nå og heller kutte ut etterhvert for alternativet om å skrive alt for lite fikk jeg smertelig erfare i prosjektoppgaven i høst.

Men lurer på om noen vet om plasser med gode maler over det første kapittelet? Der det står litt om introduksjon og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se boka "Masteroppgaven: hvordan starte og fullføre" :) Eller lån en ferdig masteroppgave på biblioteket. Hvis du kjenner til noen navn innen ditt fagfelt som har tatt doktorgrad er det sannsynlig at de har levert en god masteroppgave og denne vil kunne brukes som en slags "mal"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, her var det mange gode råd som jeg må lese igjennom skikkelig i neste pause i Masteroppgaveskrivingen!!! Skal levere i vår/sommer. Lykke til dere alle så lenge da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om ikke det er nok med andre utfordringer nå i sluttspurten, så har veilederen min dykket opp i dag (etter at jeg sendte sms til privatnummeret hans og spurte hvor i alle dager han har blitt av) og sagt at han har vanvittig mye å gjøre og at det har da gått utover meg. Vi har ikke hatt kontakt siden desember i fjor og jeg har sendt 5 mailer siden. Skal møtes om en uke og jeg håper at jeg får tilbakemld på det jeg har levert til han. Men kjenner at jeg blir kjempefrustrert og nesten litt redd hvis han ikke har tid til å veilede meg resten av innspurten. Det er jo nå jeg virkelig trenger råd og hjelp!!! :sur:

Og hva skal jeg egentlig gjøre hvis han sier at han ikke har tid til meg mer?! Jeg er langt over fristen for å ha krav på en veileder i det hele tatt og han var egentlig kjempesnill som stilte aldri noen spm til når jeg skal levere osv, men så skjer DETTE røtt før jeg faktisk skal levere.. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle masteroppgaveskrivere!

For en kjekk tråd! Jeg begynner selv på masteroppgaven min i april, og skal levere i september. Jeg er i gang med å finne ut av hva jeg skal skrive om, så jeg lurte på om dere hadde noen vurderingskriterier jeg bør ha i bakhodet når jeg vurderer hva slags oppgave jeg skal skrive? Hva er dere glad for at dere valgte? Hva skulle dere ønske dere hadde tenkt på før dere begynte? Vil unngå å gå i noen feller her :)

Håper dere har noen gode tips! Og masse lykke til til dere som har småpanikk, det går helt sikkert bra!

Endret av Euphoria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vel skrevet veilederkontrakt hvor det står hvor mye du har rett på?

Joda, men jeg er på mitt 4. år og har EGENTLIG ikke rett på noe veiledning i det hele tatt. Så jeg tror ikke jeg har vifte med noe kontrakt foran nesa på han... Får bare håpe han kan bruke litt tid i ny og ne på meg likevel... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn i tråden! :goodbye:

Skriver 45 studiepoengs oppgave, 60 sider (+- 10%). Ligger selvfølgelig etter skjema, men hvem gjør ikke det? :) Innlevering fredag 13. mai - er heldigvis ikke overtroisk.

Faget jeg tar master i et nytt, og det jeg skriver om er nytt, så det er vanskelig å finne kilder og andre gode oppgaver til inspirasjon. Stoler på meg selv og veileder og håper på det beste :)

Har levert for første gang til veileder i dag (ligger litt etter, som sagt) og skal på veiledning på fredag.

Er ikke fornøyd med problemstillingen og må endre på den. Den jeg hadde var alt for smal, og den nye jeg kom opp med var visst for bred i følge veileder. Får se om vi finner på noe lurt på fredag.

Ellers har jeg ikke lest igjennom hele denne tråden ennå, men gudene skal vite at jeg kommer til å ta meg tid til det... Sikkert allerede i morgen når jeg sitter og skal skrive... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg ikke lest igjennom hele denne tråden ennå, men gudene skal vite at jeg kommer til å ta meg tid til det... Sikkert allerede i morgen når jeg sitter og skal skrive... :)

Det er vel faren med denne tråden om den blir for lang! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spår skyhøy aktivitet i denne tråden i slutten av april :popcorn:

Endret av KatteLatte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt stressa! :overrasket: I dag er det nøyaktig to uker til oppgaven må sendes til trykkeriet, og jeg har ikke gjort noe på nesten ei uke! :bond: Skal på veiledning i morgen, endelig. Er redd jeg får fullstendig slakt og må jobbe livet av meg de neste to ukene. Jeg har ikke så veldig god kjemi med veilederen min, så jeg gruer meg litt. Sist jeg var på veiledning sa hun ikke en eneste positiv ting, så jeg er redd hun skal ta fra meg all selvtillit i morgen også. Det er i så fall dårlig gjort så nærme innlevering! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt stressa! :overrasket: I dag er det nøyaktig to uker til oppgaven må sendes til trykkeriet, og jeg har ikke gjort noe på nesten ei uke! :bond: Skal på veiledning i morgen, endelig. Er redd jeg får fullstendig slakt og må jobbe livet av meg de neste to ukene. Jeg har ikke så veldig god kjemi med veilederen min, så jeg gruer meg litt. Sist jeg var på veiledning sa hun ikke en eneste positiv ting, så jeg er redd hun skal ta fra meg all selvtillit i morgen også. Det er i så fall dårlig gjort så nærme innlevering! :sukk:

Au! :tristbla:

Det er ikke alltid min sier en eneste positiv ting heller, men han klarer likevel å være positiv... eh, om du skjønner hva jeg mener? Kan det være et alternativ å komme med et diskret, lite hint om at du ikke orker fullstendig slakt før hun rekker å si noe? Eller er det kanskje poengløst?

Jeg har veiledning i dag, jeg. Kl 13. Wish me luck! :redd:

Og ellers: samboeren min har allerede begynt å planlegge fyllekalaset jeg visstnok skal ha når jeg leverer! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krysser fingrene for deres veiledninger! Satser på at det ikke blir uoverkommelig med arbeid de neste to ukene, Mazilla. Du er jo nesten ferdig. :)

Hehe, ja, her skal champagnen sprettes når jeg er ferdig, Ping! ;)

Jeg har funnet ut at jeg må skrive ti sider i uka i mars for å komme i mål. Så - jobbings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at jeg må skrive ti sider i uka i mars for å komme i mål. Så - jobbings!

Det burde vel jeg også... Men om jeg klarer det, er en annen sak.

Lykke til med veiledninger, dere! Fortell hvordan det gikk etterpå :)

På tide å brette opp ermene og starte arbeidsdagen da, mon tro...? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiledning overstått! Puh.

Hva skal jeg si... jeg er litt usikker på hva han egentlig synes. Han har alltid vært sånn at han stort sett kommenterer det som trengs og endres og ikke det som funker. Og det har ikke vært et problem før, men nå er jeg jo ekstra usikker så... Det som er positivt er jo at han nesten bare har kommentert språk og form, og ikke innhold. Bra tegn - selv om det nok er ganske mye som må gjøres der i gården. Det negative er at han virkelig ser ut til å tvile på om jeg er klar til å levere 2. mai. Og det er dritvanskelig å forholde seg til. Det er jo ingen absolutt frist, men datoen man må levere innen for å kunne få eksamen samme semester. Jeg kan levere 30. juni hvis jeg vil, men da blir eksamen i august eller spetmeber eller noe slikt. Vet ikke helt om jeg orker det - samtidig er det jo dritsurt om jeg kunne fått en MYE bedre oppgave om jeg brukte noen uker til... vi får se.

Og det siste møkkakapitlet er jo ikke ferdig. Det skal jeg sende til ham om 2 uker. 2-3 uker etter det skal han ha fullstendig utkast på alt med innledning og konklusjon og hele møkka. Så får vi se ang. innlevering da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver noe av det samme som i dagboka di, Ping - kan du spørre ham om dette direkte etter du har levert det første fulle utkastet? Hvor mye endringer mener han må til for at du skal kunne levere til fristen på et bra nivå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...