Gå til innhold

Bli kvitt sykkeldekket rundt magen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel jeg har litt ekstra fett på magen som jeg gjerne vil bli kvitt :) Jeg bare lurer på om noen vet om noen gode øvelser som faktisk funker for å bli kvitt ringen rundt og stramme opp? Er ikke ute etter noen steinhard 6pac mage men vil ha litt flat mage så jeg slipper å måtte holde den inn.

Noen som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pellepirat

Tja... det sies at det viktigste for en flat mage er fysisk aktivitet / kondisjonstrening. Så ta deg noen gåturer, joggeturer, sykkelturer, skiturer el. hva du måtte like, så hjelper det kanskje på. Prøver selv å oppnå det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig å punktforbrenne, så det er ingen spesielle øvelser som vil gi deg flatere mage.

Du må ned i fettprosent, og det gjør du ved å innta færre kalorier enn du forbrenner. Kombiner gjerne med styrketrening for hele kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg har litt ekstra fett på magen som jeg gjerne vil bli kvitt :) Jeg bare lurer på om noen vet om noen gode øvelser som faktisk funker for å bli kvitt ringen rundt og stramme opp? Er ikke ute etter noen steinhard 6pac mage men vil ha litt flat mage så jeg slipper å måtte holde den inn.

Noen som kan hjelpe? :)

Som en annen her sa: Du kan ikke punktslanke deg. Skal du bli kvitt sykkeldekket så må du miste fett over hele kroppen, og da må du spise sunt og trene, særlig utholdenhetstrening.

Sykling er utmerket utholdenhetstrening som gir liten risiko for skader, i hvertfall så lenge du ikke bruker for tunge gir. Langrenn er også en bra treningsform. Hvis du er ganske så utrent nå så bør du ikke begynne å jogge veldig mye, hvis du absolutt vil jogge så er det bra å kombinere det med andre treningsformer som f. eks. sykling eller svømming mens kroppen blir vant til belastningen det er å jogge.

Det å holde inne magen hele tiden er IKKE bra. Det kan fort påføre deg spenninger og smerter i ryggen. Slipp magen ut og la den være der, det er bedre å se litt rund ut enn å få potensielt langvarige smerter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en annen her sa: Du kan ikke punktslanke deg. Skal du bli kvitt sykkeldekket så må du miste fett over hele kroppen, og da må du spise sunt og trene, særlig utholdenhetstrening.

Sykling er utmerket utholdenhetstrening som gir liten risiko for skader, i hvertfall så lenge du ikke bruker for tunge gir. Langrenn er også en bra treningsform. Hvis du er ganske så utrent nå så bør du ikke begynne å jogge veldig mye, hvis du absolutt vil jogge så er det bra å kombinere det med andre treningsformer som f. eks. sykling eller svømming mens kroppen blir vant til belastningen det er å jogge.

Det å holde inne magen hele tiden er IKKE bra. Det kan fort påføre deg spenninger og smerter i ryggen. Slipp magen ut og la den være der, det er bedre å se litt rund ut enn å få potensielt langvarige smerter.

Ts her.

Men problemet er det at jeg er ganske slank. Veier kun 55kg og jeg vil ikke ned i vekt. Av en eller anna merkelig grunn har fettet samlet seg rundt magen. Jeg hadde flat mage før men den ble borte :sukk: Så jeg trives ikke med magen min i det hele tatt og vil bare vite åssen jeg kan få den flate magen min tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve ulike varisjoner av situpps med og uten vekter.

har du tilgang til slynge, så ligg bena oppe i hådtakene og hold kroppen strak (ikke svai ryggen) trekk knærene oppp under magen og strekk ut igjen.

tren planken.

ligg flatt på ryggen og hev bena, og senk dem ned igjen, ikke la bena treffe bakken før du heve dem opp igjen.

og kombiner disse øvelsene med cardio/utholdenhets trening.

Det er generelt sett ikke mulig å punkt slanke, men hvis du er så slank på resten av kroppen, så kan det være du vil ha litt effekt av øvelser med fokus på mage/rygg musklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan prøve ulike varisjoner av situpps med og uten vekter.

Ikke gjør situps, det er en skadelig møkkaøvelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør situps, det er en skadelig møkkaøvelse.

Har du noen andre øvelser å anbefale da, som gjør at man blir strammere rundt magen? Er redd for å miste fett og ende opp med slaskemage istedet.

- en annen anonym bruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme som hver eneste gang dette spørsmålet kommer opp:

Planken, sideplanken m/varianter, "fuglehunden"

Tunge baseøvelser (knebøy, markløft)

Beinhev

Pallof press

Enhånds "koffertløft"

Alle mulige andre slags enhåndsløft, for den saks skyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolltausa

Hvis du ikke skal ned i vekt, men likevel få flat mage, må du "erstatte fettet med muskler", kort sagt redusere fettprosenten og bygge muskulatur.

Det beste er da kombinasjon kondisjonstrening og styrketrening.

Endret av Trolltausa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjøre husmorstyrkeøvelser til du avgår med døden for å "stramme opp" (jeg flirer alltid når jeg leser dét uttrykket), faktum er at du må redusere mengden fett på kroppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør situps, det er en skadelig møkkaøvelse.

Hva som er galt med sittups da?

De fleste jeg kjenner som jobber som fysio, Personlig trenere og går på idretthøyskolen bruker situups.

Har selv hatt veldig god effekt av det når det gjelder å styrke magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva som er galt med sittups da?

Gjentatte krumninger av ryggen under belastning medfører skiveslitasje. Se spesielt forskningsarbeidet til Stuart McGill m.fl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål. Jeg har gått ned en del i vekt, mest ved å endre kostholdet og gå turer (ikke trening, men bare vanlig bevegelse i hverdagen). det har jo gitt veldige resultater, og er ikke noe plaga med noe "løs hud" eller noe, men ser jo at kroppen ikke akkurat er fit da. Har også planer om å gå ned noen kg til, 5-7 ca. Men nå har jeg begynt å trene - dvs løper på elipsemaskin 2-3 ganger i uka til jeg blir skikkelig sliten og faktisk kjenner det i kroppen.

SÅ, det jeg lurer på er om slik trening vil gjøre at man ser mer "stram" og fit ut enn å bare gå? Er man nødt til å trene tunge styrkeøkter for å få en mer trent kropp? Hva hvis jeg f.eks tar planken i tillegg? Hvilke øvelser kan brukes for å få bedre armer/skulderparti? Helst noen som ikke krever allverdens av utstyr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Rockering kan hjelpe samtidig som det er morsomt, men den må brukes ikke bare "pynte" opp inntil en vegg slik den gjør hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...