Gjest Chanè Skrevet 20. februar 2011 #721 Del Skrevet 20. februar 2011 Chrisander og Carosander er jo bare ikke navn da, seriøst .. det er jo bare lyder som er satt sammen. At en mamma (og for ikke å snakke om at en pappa) syns det er helt greit at sønnen skal gå gjennom skoleårene (og hele livet?) å bli kalt Caro, som i alle alle alle år har vært en forkortelse for Caroline, det vil for alltid være meg en gåte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krizzy Skrevet 20. februar 2011 #722 Del Skrevet 20. februar 2011 Og rhino, betyr ikke det nese? Rhino minner meg om nissene på låven. Han merkelig karen der 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 20. februar 2011 #723 Del Skrevet 20. februar 2011 Rhino minner meg om nissene på låven. Han merkelig karen der Hehe, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 20. februar 2011 #724 Del Skrevet 20. februar 2011 Og rhino, betyr ikke det nese? Rhino Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munchlax Skrevet 20. februar 2011 #725 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) De styggeste navn i jeg hører: Jørund Audun De to sistnevnte høres ut som jentenavn. Audun er faktisk et dobbeltkjønnet navn. :gjeiper: Lista viser dobbeltkjønnede navn som 500 eller flere personer i Norge har (tilsammen begge kjønn), som begynner på A! Ahmed - Ahmed Ali - Ali Andrea - Andrea Audun - Audun Hentet fra norskenavn.no Og det var jaggu Jørund også! Lista viser dobbeltkjønnede navn som 500 eller flere personer i Norge har (tilsammen begge kjønn), som begynner på J! Jan - Jan Janne - Janne Jean - Jean Jo - Jo Johnny - Johnny Jone - Jone Jonny - Jonny Jøran - Jøran Jørund - Jørund Du sa det sikkert fordi du visste det alt, men :gjeiper: Endret 20. februar 2011 av Gyngehest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 21. februar 2011 #726 Del Skrevet 21. februar 2011 apropos gamle navn og barnenavn: Da jeg var liten spurte jeg foreldrene mine hva de het da det var små... De har navn i sjangeren a'la Eldar og Reidun, og det kan man jo ikke hete som barn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 21. februar 2011 #727 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Audun er faktisk et dobbeltkjønnet navn. :gjeiper: Lista viser dobbeltkjønnede navn som 500 eller flere personer i Norge har (tilsammen begge kjønn), som begynner på A! Ahmed - Ahmed Ali - Ali Andrea - Andrea Audun - Audun Hentet fra norskenavn.no Og det var jaggu Jørund også! Lista viser dobbeltkjønnede navn som 500 eller flere personer i Norge har (tilsammen begge kjønn), som begynner på J! Jan - Jan Janne - Janne Jean - Jean Jo - Jo Johnny - Johnny Jone - Jone Jonny - Jonny Jøran - Jøran Jørund - Jørund Du sa det sikkert fordi du visste det alt, men :gjeiper: Hater dobbeltkjønnavn Dermed liker jeg heller ikke Rene eller Kim. Andrea vet jeg og er dobbelkjønnavn men er bare fint på jenter. Endret 21. februar 2011 av BettyBoop28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spent... Skrevet 21. februar 2011 #728 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg tror nok mange har sett sin eller sine kjæres navn på denne "ikke pene navn listen", og det er helt ok. Folk har ulik smak, og det er enda godt det! Jeg personlig liker ikke så godt alle de "topp 10" navnene, ikke fordi de ikke er fine, men fordi jeg føler "alle" heter det. Jeg ønsker ikke at mitt barn skal gå i klasse med Linnea 1, 2 og 3...Hehe! Jeg er ikke kjempe fan av Ronny o.l men det er pga de assiasjonene jeg har med navnet, ikke fordi navnet i seg selv er stygt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 21. februar 2011 #729 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg er ikke kjempe fan av Ronny o.l men det er pga de assiasjonene jeg har med navnet, ikke fordi navnet i seg selv er stygt Ronny er ikke et navn, det er en diagnose... (håper ikke noen ble veldig fornærma nå) Hva med Paris som jentenavn? Vet at det blir brukt i Norge. Jeg liker det ikke. Meninga er trolig at det skal uttales slik det gjør for Paris Hilton, men i Norge vil det sikkert bli uttalt som den franske hovedstaden. Tenkt å kalle opp Paris Hilton da, grøss! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 21. februar 2011 #730 Del Skrevet 21. februar 2011 Ronny er ikke et navn, det er en diagnose... (håper ikke noen ble veldig fornærma nå) Hva med Paris som jentenavn? Vet at det blir brukt i Norge. Jeg liker det ikke. Meninga er trolig at det skal uttales slik det gjør for Paris Hilton, men i Norge vil det sikkert bli uttalt som den franske hovedstaden. Tenkt å kalle opp Paris Hilton da, grøss! Enig i begge deler. Paris er ikke noe fint navn om det uttales på norsk. Er vel ikke lenge før trenden med å oppkalle etter steder kommer hit også, snart kan man møte "Oppdal", "Oslo" og "Tromsø" på skolen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Harriet Skrevet 21. februar 2011 #731 Del Skrevet 21. februar 2011 Ronny er ikke et navn, det er en diagnose... (håper ikke noen ble veldig fornærma nå) Hva med Paris som jentenavn? Vet at det blir brukt i Norge. Jeg liker det ikke. Meninga er trolig at det skal uttales slik det gjør for Paris Hilton, men i Norge vil det sikkert bli uttalt som den franske hovedstaden. Tenkt å kalle opp Paris Hilton da, grøss! Jeg forbinder det med Ronny Johnsen - og han er ihvertfall langt ifra noen diagnose som du så "fint" kaller det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #732 Del Skrevet 21. februar 2011 Hater dobbeltkjønnavn En dam på jobben min heter Andi. Og ei annen heter Tonny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 21. februar 2011 #733 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Paris er ikke noe fint navn om det uttales på norsk. Er vel ikke lenge før trenden med å oppkalle etter steder kommer hit også, snart kan man møte "Oppdal", "Oslo" og "Tromsø" på skolen... Paris også et navn i gresk mytologi, men da er det et mannsnavn. Glemte å skrive det i innlegget mitt lengre oppe. I Norge tror jeg likevel Paris er ensbetydende med Frankrikes hovedstad. (eller eventuelt Paris Hilton) Endret 21. februar 2011 av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2011 #734 Del Skrevet 22. februar 2011 Ja, egentlig alle slike "voksen" navn. Halloo?? En søt liten bebigutt som heter Olav feks? Eller PEtter? Nei huff.. Skjønner ikke logikken din.. du er tydeligvis bestemt på at noen navn er voksen-navn og noen navn er "søte bebiser"-navn. Mener du virkelig at det er en god ide å velge et "søtt babynavn" til et barn som statistisk sett skal leve i pluss minus 80 år? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 22. februar 2011 #735 Del Skrevet 22. februar 2011 Jeg er ikke så glad i Vibeke på den nordnorkse måten, med trykket på beke... Hmm...og jeg liker ikke når trykket er på 'Vi'.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 22. februar 2011 #736 Del Skrevet 22. februar 2011 Skjønner ikke logikken din.. du er tydeligvis bestemt på at noen navn er voksen-navn og noen navn er "søte bebiser"-navn. Mener du virkelig at det er en god ide å velge et "søtt babynavn" til et barn som statistisk sett skal leve i pluss minus 80 år? Jeg vet dette ikke var ment til meg men jeg svarer likevel. Barn bør ha navn som passer like godt til barn som voksne. Fins navn som verken er gubbete/kjerringaktig eller alt for søtt og babyaktig. F.eks Nora for jente eller Øyvind på gutt. bare eksempler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 22. februar 2011 #737 Del Skrevet 22. februar 2011 Men det der er personlige referanser igjen. For meg er Nora et bestemor-navn f.eks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 22. februar 2011 #738 Del Skrevet 22. februar 2011 Men det der er personlige referanser igjen. For meg er Nora et bestemor-navn f.eks. Og jeg forbinder det med barneskolejenter, antakelig fordi den eneste jeg kjenner med det navnet, er datteren til en venninne av meg(og denne datteren ble 10 år for noen måneder siden). Hvilken aldersgruppe man forbinder et navn med, har nok i høyeste grad med hvor gamle dem man kjenner som har dette navnet, er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 22. februar 2011 #739 Del Skrevet 22. februar 2011 Jeg vet dette ikke var ment til meg men jeg svarer likevel. Barn bør ha navn som passer like godt til barn som voksne. Fins navn som verken er gubbete/kjerringaktig eller alt for søtt og babyaktig. F.eks Nora for jente eller Øyvind på gutt. bare eksempler. Men det der varierer jo veldig. Jeg hadde en venninne som het Nora da jeg var liten, og da jeg ble kjent med henne var jeg sjeleglad for å kjenne noen som hadde et like gammel dame-navn som meg. Jeg hadde aldri hørt noen andre som het Nora i vår generasjon. Men nå er det jo kjempevanlig blant yngre jenter, og de fleste tenker annerledes om navnet nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra S Skrevet 22. februar 2011 #740 Del Skrevet 22. februar 2011 Overdrevne navn som Angelica, Jaquline, Maximillian og Cassandra er ikke noe pent. Tunge, triste og kjedelige navn som Roger, Grete, Inger, Leif og Bjørn er ikke noe fint. "Spesielle" norske navn som Gudleif, Hallvor, Hedvig, Gørild og Dagfinn er meget dårlig. Når det kommer til fornavn og mellomnavn, må det være en fin flyt i det for at det skal bli noe fint. F.eks Leah Andrine er jo helt forferdelig. Eller Roy Jarle. Uff og uff. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå