Gå til innhold

Høye hæler på tenåringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva syns du om det? Hva tenker du hvis du ser ei jente på 13,14 og 15 år gå rundt på 8 cm høye hæler? Er det positivt eller negativt?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har sett mange på den alderen som går rundt med høye hæler og som får mange blikk etter seg. De aller fleste på den alderen går vel med tøysko og lignende, men de som går med høye hæler føler jeg blir sett litt ned på, spesielt når de er såpass unge. Selv da jeg var på den alderen, gikk jeg mye i høye hæler fordi at jeg syns det var veldig fint, at jeg følte meg veldig fin i det og at jeg ble endel høyere. Jeg fikk selv mange blikk og mange snakket om meg da jeg gjorde det, men jeg ga blaffen og gjorde det jeg selv følte passet meg.

Så - hva er dine tanker om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er altfor tidlig. Det burde vært 16 årsgrense på så høye hæler. Det ødelegger beinstrukturen, en kan knekke bein på slike. (Greit, jeg har høye hæler selv, men jeg følger ikke råd!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er altfor tidlig. Det burde vært 16 årsgrense på så høye hæler. Det ødelegger beinstrukturen, en kan knekke bein på slike. (Greit, jeg har høye hæler selv, men jeg følger ikke råd!)

Akkurat sånn var jeg også! Jeg gikk så klart ikke i høye hæler hver dag, men jeg gikk med det ofte. Nå er jeg rett over 20, og bruker flate sko oftere enn høye hæler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett alder,burde man gå minst mulig med høye hæler. Man ødlegger rett og slett beina sine av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Google hallux valgus og sjå kva resultatet av overdreven hælbruk kan føre til...

Hva mener du med overdreven hælbruk? Kan du definere det litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Å gå i for høge hælar for ofte. Eg har passert førti, og dette er utbreidd blant mine venninner, som var dei flottaste og kulaste i tenåra og tidlege tjueår. No slit dei med å få sko som passar, og må operere når det blir for ille. Og det er ekstremt smertefullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker "stakkars føtter" og "det ser ubekvemt ut", men det kan jeg tenke uavhengig av alderen på den som går med høye hæler. Jeg tenker kanskje at unge jenter burde være ekstra forsiktige med føttene sine, de skal gå på dem i mange år fremover, men jeg ser ikke ned på noen med høye hæler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google hallux valgus og sjå kva resultatet av overdreven hælbruk kan føre til...

Da kan jeg følge opp med at en hallux valgus operasjon ikke er spesielt behagelig å gjennomføre, og at det tar noen måneder før foten er helt som den skal. Dersom den noen gang blir det... Jeg er født med halux valgus på begge føttene, og jeg ville virkelig ikke pådratt meg det frivillig som 15-åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på ungdomsskolen, gikk jeg med høye hæler mellom to til tre ganger i uken. Ikke hver uke så klart, men en gang i blandt. Da ble det mye snakk om det og jeg ble stemplet som billig. Er det sånn at unge lettere får et stempel som dette? Jeg vil si at jeg gikk helt normalt kledd med jeans, t-skjorte og en cardigan og støvletter/ankelboots.

Jeg vet ikke spesielt mye om dette, så snakker mest utfra mine egne erfaringer før noen evt kommenterer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...