Gå til innhold

Backpacking med kjæresten i Asia i sommer


Nebel

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og kjæresten har planer om backpacking i Asia i sommer, men hverken han eller jeg har vært der før, så vi er veldig blanke på hva vi ønsker å se, eller hva vi burde gjøre. Vi tenkte å ha tur/retur billett til Malaysia. Er det noen som har tips til oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg er ikke så ivrig på backpacking men jeg har iallefall vært i Malaysia noen ganger ;-) Her er et reisebrev fra da jeg besøkte Kuala Lumpur, Perhentian og Langkawi: http://gardkarlsen.com/malaysia_kuala_lumpur.htm . Kanskje det kan gi deg et inntrykk av hva du kan forvente deg. Hvor lenge skal dere backpacke rundt i Asia? Dersom dere har mye tid kan dere se på rutenettet til AirAsia - de flyr ganske billig til hele regionen. Og det er mange spennende plasser å reise til...Thailand, Vietnam, Kambodsja etc. Men det spørs selvsagt hvor lang tid dere har. Lykke til med planleggingen - ta kontakt hvis du har noen spørsmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asia er et utrolig artig kontinent å reise i, og som Gard sier er det lett å komme seg rundt med billigselskapet AirAsia. Alle landa jeg har besøkt i Asia har vært spennende og litt forskjellige fra de andre.

I Malaysia vil jeg anbefale Kuala Lumpur, om dere vil på billig shopping, en veldig moderne, men billig by. Cameron Highlands er et fjellområde et par timers busstur fra KL om dere liker litt mer naturskjønne plasser. Her kan dere dra på teplantasje, jordbærfarm og rosehager. Nydelig sted! Penang har en veldig fin sommerfuglfarm, og en tur på sykkeltaxi i byen er også artig.

Ellers er de to yndlingslanda mine i Asia Thailand og Filippinene.

THAILAND: Phi Phi Island er et perfekt sted for backpackere. Ellers er Koh Tao et ypperlig sted å ta dykkersertifikat. Bangkok er en spennende by å ha vært i, og ellers går det fint an å finne vakre øyparadiser som Raya Island og Koh Similan Island.

FILIPPINENE: Har nydeligse strender, veldig hyggelige folk og mange fine dykkersteder. Malapascua Island er en bitteliten øy, med et lite lokalt samfunn og ellers bare et par bosteder og en lang, hvit strand. Boracay er det mest kjente turiststedet i Filippinene, men det er mest asiatiske turister, så den nydelige stranda er langt fra overfull. Bohol har utrolig bra dykking, noen rare åser som heter Chocolat Hills og bittesmå aper som heter Tarsiers.

Har linka noen av navna til bloggen min der jeg har bilder eller skrevet litt om stedet, så bare å ta en titt =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi:) skal til Malapascua i sommer, gleder meg:)

Vil og anbefale KL og Cameron Highlands til Nebel,Melakka er og en flott liten by, og Penang er super...men var aldri på stranden i Malaysia eg da..vi hadde ligget tre uker på stranden i Thailand før vi dro til Malaysia.;)

Har og vært 6 ganger i Thailand nå...om sommeren er feks Ko Chang og Ko Samet gode valg..fine steder:)Ko Tao er et lite dykkeparadis.

I år går turen til Fillipinene for første gang!

Endret av gladidag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...