Gå til innhold

Gå ned i vekt med lavt stoffskifte


Ariele

Anbefalte innlegg

Jeg ligger i grensesiktet i forhold til lavt stoffskifte, men har enda ikke fått medisiner for å regulere dette.

Etter fødsel kunne jeg tenkt meg til å gå ned kun to eller tre kg, altså dette burde vært overkommelig. Men til nå, har dette rett og slett helt umulig.

Jeg har prøvd lavkarbo, uten å gå ned et gram, og andre kostholdsendringer, men kg holder seg godt på plass.

Jeg trener, og har en aktiv jobb, og vet neimen ikke hva jeg skal gjøre for å få vekk de siste kg. Noen som kan hjelpe meg? Kom gjerne med kostholds program, eller hva som helst.

Trenger veldig noen gode råd, gjerne fra mennesker som selv har slitt med det samme som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva spiser og drikker du i løpet av en dag? Husk å ta med ALT, også vaffelplata til lunsj og den lille sjokoladen du kjøper på butikken hjem.

Hva, og hvordan trener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar:)

Kan godt være at jeg spiser for lite, men har igrunn alltid hatt et strengt kosthold.

Jeg tar meg så godt som aldri en sjokkoladebit i hverdagen.

Jeg spiser en skive til frokost, normalt pålegg(kjøtt som regel). Bruker ikke smør.

Spiser ca hver 2-3 time, men små måltider. Det værer seg et eple/banan/salat/dietbar.

Spiser da kun en av de nevnte tingene.

Vanlige middager, ofte kylling med salat(ris).

Føler at jeg har sunne matvaner, og har igrunn ikke endre kostholdet mitt noe de siste årene. Er kun de smertelige kjedelig kg jeg vil ta av meg.

Problemet mitt er kanskje at jeg aldri har hatt problemer med å gå ned i vekt. Jeg har alltid spist det jeg har hatt lyst på, derfor har jeg ingen plan i forhold til hva jeg skal spis.

Prøver nå å holde meg til å spise hver 2-3 time, slik at jeg holder forbrenningen oppe.

Jeg trener vekter, og har en fysisk utholdende jobb som krever styrke. Trener ikke kondisjon, men det er kanskje noe jeg burde motiver meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet høres fornuftig ut. Ville vurdert kondisjonstrening, langrenn er kjempebra for å forbrenne fett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel gå i ilden da, og starte med kondisjons trening;)

Får kjøpe meg en pulk slik at jeg får trent med lille på slep:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...