Gå til innhold

Kastet snøballer på bilene, sjåføren kom etter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

Ville gjort nøyaktig det samme! Så utrolig provoserende å lese. Tenk om sjåføren hadde mistet kontrollen over bilen og krasjet og skadet seg? Eller det som verre er...?

Og forresten så er det ikke stress å finne ut hvilken klasse de går i ut i fra sekkene. På bøkene skriver man navn, klasse og skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville gjort nøyaktig det samme! Så utrolig provoserende å lese. Tenk om sjåføren hadde mistet kontrollen over bilen og krasjet og skadet seg? Eller det som verre er...?

Og forresten så er det ikke stress å finne ut hvilken klasse de går i ut i fra sekkene. På bøkene skriver man navn, klasse og skole.

Har aldri opplevd at noen skrev navnet på skolen vi gikk på utepå bøkene...

Men at mobilnummeret eller adressen til eieren står et sted på/inni sekken er derimot ganske normalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Har aldri opplevd at noen skrev navnet på skolen vi gikk på utepå bøkene...

Men at mobilnummeret eller adressen til eieren står et sted på/inni sekken er derimot ganske normalt...

Vanlig på min skole i hvert fall :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd at noen skrev navnet på skolen vi gikk på utepå bøkene...

Men at mobilnummeret eller adressen til eieren står et sted på/inni sekken er derimot ganske normalt...

Da jeg gikk på skolen stemplet de alle bøkene inni med navn på skolen, før de ble delt ut. Ellers er det jo som regel ikke så mange skoler i ett område, så det var vel bare å dra til nærmeste barneskole, og begynne der.

Synes forøvrig sjåføren handlet helt riktig. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt og holdent på sjåførens side!!

Har selv vært en sjåfør som ble utsatt for snøballkasting og stoppet umiddelbart og tok ungene for meg. De ble ganske forskrekket de også, og jeg tviler på at de har gjort det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mann_32

Det er selvsagt hundre prosent uakseptabelt om sjåføren utøver vold, men det er helt greit at han løper etter "tølperene :) " og forteller dem hva det går i.

Det er heller ikke noe særlig å si på at han inndrar ryggsekken så lenge det blir levert tilbake.

Kanskje de lærte seg en lekse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sjåføren gjorde det rette, og jeg synes han var tøff som turte (han burde kanskje ikke tatt sekkene, men sånn ellers). Det er FARLIG å kaste snøballer på biler. Hvis sjåføren svetter kan han miste kontrollen over bilen. Han kan bli skadet, andre kan bli skadet og reparasjon av bil er DYRT. Disse drittungene fortjente å få sitt pass påskrevet, og hadde det vært mine barn hadde jeg faktisk straffet dem ytterligere om jeg fikk vite om dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for denne sjåføren! Hadde flere turt å gjøre det samme, hadde vi hatt barn med bedre oppdragelse.

Hadde dette vært mitt barn, ville jeg satt pris på at utenforstående gav ham tilbakemeldig på upassende (og potensiellt farlig) oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Har opplevd det samme som sjåføren.

Noen som smalt til med en snøball rett i sideruta på min side, noe som førte til at jeg skvatt så enormt av smellet at mistet kontrollen over bilen og havnet i grøfta (det var ekstremt glatt i tillegg)

Jeg fikk ikke tak i pøblene, men et vitne fikk tak i dem og holdt dem fast til politiet kom. De ble visst så kjørt hjem og heldigvis hadde de foreldre som så alvoret slik at de fikk en passende straff.

Nå har jeg en diger bil med 4-hjulstrekk og kufanger, så ingen skader skjedde, men jeg hadde hjertet helt oppe i halsen resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Jeg skulle ha takket sjåføren om det var mine unger.

Det er livsfarlig.

hadde jeg vært sjåfør, så hadde jeg levert sekkene på politistasjonen. Så fikk politiet innkalt unger med foreldre. Kansje de fikk seg en lærepenge.

Hvilke kraft tror du ikke en sneball har på veg inn i en bil i fart?

Hva med om den traff frontruten? Tenk på personen som kjørte, kunne jo ha skvetti så mye at kontrollen over bilen forsvant.

Det er ingen unnskyldning for disse ungene.

Anonym poster: b4d6f86a607da73bd8495c2e0e2868ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Synes det er litt rart hvordan enkelte klarer å tolke ting, også så forskjellig hele tiden :)

Jeg stiller ikke spørsmål ved sjåførens handling (regner med du sikter til) her. Jeg bare lurte på hva andre her mener om det.

Er selv på sjåførens side og lurte egentlig på om det var andre her som også var det.

Jeg fikk først vite om dette av min datter og senere av læreren og det var visst en del foreldre i klassen som hadde reagert veldig negativt på denne sjåføren, i motsetning til meg.

Du var ikke tilfeldigvis sjåføren? :fnise:

Uansett, kun din tolkning. Kanskje jeg burde sagt mer. Jeg har selv snakket med læreren og denne mannen hadde en ganske så lang samtale med læreren og han tok ikke sekkene for å være grei og levere dem tilbake, han tok dem i stedenfor ungene han ikke fikk tak i så han kunne snakke med dem på skolen. For tipper det var flaut at en fremmed mann kommer inn i klasserommet med sekkene dems og kjefter på dem forran hele klassen. Og de guttene var ikke mye høy i hatten der, nei. Det stod tilfeldigvis navn på skolen og klassen i sekken til den ene ungen. Flaks for han at alle gikk i samme klasse så han fikk kjeftet på dem alle. Og håper de har lært nå.

Uansett, glad jeg jeg ikke er den eneste som vil gi mannen en applaus.

heheh var nok hennes unge, tenker jeg

Anonym poster: b4d6f86a607da73bd8495c2e0e2868ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS er klart ei sånn ei som har barn som aaaldri gjør noe galt. Og gud forby om noen skulle tillate seg å kjefte på dem. Curlingmamma.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette drev jeg og noen venner av meg med når vi var yngre også. Gjemte oss på en liten høyde og kastet snøballer på bilene. Liten vei, hvor det ville vært fatalt om de hadde havnet utenfor veien. Livsfarlig! Vi opplevde også at en mann bråbremset og fløy etter oss, han bykset opp høyden i et eneste jafs! Det var dyp snø, og vi løp hele veien hjem. Husker jeg var kjemperedd! Aldri hørt om andre som har gjort det før, hvis det faktisk er en greie, bør det tas opp på barneskolene, så barn lærer tidlig at dette er noe man kan dø av.

Riktig gjort av sjåføren!

Anonym poster: cdf91cc966600472efb39923815dec4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna av i dag eier ikke oppdragelse, så det der var bra av sjåføren.

En konsekvens av alle alenemødre.

Anonym poster: edde4abf76cd75c3d2a5d41ab103f5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke bare en rampestrek, men kunne ha fått et fatalt utfall.

Bedre å få en skjennepreken enn å måtte bære en alvorlig ulykke på skuldrene resten av livet.

Og jeg skjønner ikke helt hvorfor folk kritiserer TS for å være "curlingmamma" m.m; hun sier seg jo enig med sjåføren!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...