Gå til innhold

Mitt lille hobbyrom


^me^

Anbefalte innlegg

Her er det noen tankevekkende videoer fra jamie oliver:

Jamie Olivers tankevekkende tale på TED:

Har du tenkt på hvor eggene og kyllingen du spiser kommer fra og hvordan de har hatt det før du spiser dem?this is the harsh truth. Jamie Oliver inviterer viktige og mindre viktige personer til en galla middag som ikke er helt slik som du hadde forventet:

Fra nå av kjøper jeg bare økologiske egg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at du er tilbake! Jeg kjøper også bare økologiske egg, forresten :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!takk for det :)

supert!jeg skjønner ikke at det er lov og holde høner slik i bur..det er dyreplageri!dyr skal være ute i det fri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har i det siste fått mer og mer smaken på fersk chili og har brukt den i bolognesesausen ministedet for paprika og det har vært kjempegodt!har aldri brukt fersk chili i mat før fordi jeg var redd for å få for sterk mat men det viste seg å ikke være så farlig alikevel :)disse var grad 5 av 10 jeg prøvde.

Jeg er på leit etter butterdeig for den paien jeg vil lage denne uken, noen som vet hvor jeg kan få tak i det?har de det de fleste steder?han sier har også guinnes beer i fyllet, noen som vet om noe annet kan brukes da jeg tviler på å finne det i norge..

prøvde forresten denne oppskriften for litt siden da jeg alltid har spagetti leftovers. Denne er genial som restemat!gleder meg over å dele denne med dere!det var veldig godt!

har forresten abbonert på hennes videoer da hun lager utrolig mye godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

hei!børster støv av dagbøkene mine igjen!jeg er så dårlig til å skrive regelmessig i dem!

men nå har vi altså pusset opp soverommet (tapetsert, lagt parkett og skiftet nytt vindu). vi må liste vinduet og male skapdørene igjen. ellers er det bare småting som må installeres som feks. lysbryter med dimming, taklampe, gardiner/gardinstenger og slik så er det bare til å flytte opp :)

strømmen vår ble fikset i vinter/vår så nå er den i orden :hoppe:

det er virkelig herlig å kunne lage mat, ha en maskin med klær og oppvask på OG ha varmekabler og annen varme på i hus på en gang!før kunne vi bare ha en av delene på! :kjefte:

nå er strikkedilla komt igjen for fullt og mitt nåværende strikkeprosjekt er nå denne oppskriften som jeg strikker til lillegutt som kommer i desember :rodmer:

17-1.jpg

oppskrift:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b16&d_id=17&lang=no#

det er ikke alle ting som kan forklares over telefon av mamma så da måtte jeg finne ut av ting på nettet hvordan jeg la opp og byttet farge og slikt på nett og videoene på overnevnte nettside er GENIAL!har fått mye hjelp av de og er faktisk komt ganske godt i gang, helt alene! *stolt*

ellers driver jeg å lager kokebok til min bror som viser interesse for å lage mat men vet ikke helt hvordan, så da fikk jeg mange gode tips i denne tråden som jeg opprettet :) jeg planlegger å gi den i julegave til min bror :)

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

:vinke:

Hei og hopp! For en koselig dagbok! Gøy med litt kreativ inspirasjon. Nå ser jeg at det er en stund siden du har skrevet her, men jeg håper at det kommer mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg og min mann snakket om neste prosjekt nå, som blir først å få strømmen i hus skiftet (vi bor i et eldre hus som har skrusikringer slik at hver gang jeg skal lage mat, skru på en maskin med klær eller sette på oppvaskmaskinen må jeg skru av alt annet i huset som trekker strøm som varmekabler og varmeovner, for å så sette dem på igjen når jeg er ferdig (!)

så nå har vi fått nok og ringt en elektriker som skal komme på onsdag og se på det og gi oss en pris.

vi planlegger også og flytte soverommet opp på loftet hvor det nå er en loftstue som vi ikke bruker i det hele tatt og bare står å støver ned og så flytte pulter og PCene våre opp der vi har soverom nå.

sofaen vår må også skiftes ut i stuen slik at den går ned i kjelleren hvor pulter og PCer står slik a vi får en hyggelig kjellerstue :)

Jeg likte dette soverommet veldig godt. Jeg elsker landstilen og synes det passer i vårt hus som er bygd i 1954 :)

Så gøy og se at flere vil holde stilen til "året" huset er bygd. Vi pusser opp hus fra 1955 nå, akkurat bytta strøm (Noe som ble grådig dyrt) og senket taket så vi har fått gjemt bort alle strømkablene :)

Koselig dagbok forresten, kommer til å følge med her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...