Gå til innhold

Gjør det noe om man har lunsj som det store måltidet istedet for middag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Liker best å spise varmmat til lunsj og ikke middag..og lurer på om jeg skal fortsette. Altså spise en lettere middag kontra tyngre lunsj?

Har det noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at det er bedre ernæringsmessig. I gamle dager spiste man alltid middag kl. to og noe lett til kvelden, bare. Nordmenn spiser jo bare middag senere og senere, og hva skal vi med en tung middag når vi skal sove? Du har kanskje hørt ordtaket «Start dagen som en konge, spis lunsj som en prins, middag som en hertug og kvelds som en fattig mann.» ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det er bedre ernæringsmessig. I gamle dager spiste man alltid middag kl. to og noe lett til kvelden, bare. Nordmenn spiser jo bare middag senere og senere, og hva skal vi med en tung middag når vi skal sove? Du har kanskje hørt ordtaket «Start dagen som en konge, spis lunsj som en prins, middag som en hertug og kvelds som en fattig mann.» ?

vet du, er oppvokst sånn, men sluttet når jeg flyttet for meg selv.

Tror jeg skal begynne med det igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best å spise varmmat til lunsj og ikke middag..og lurer på om jeg skal fortsette. Altså spise en lettere middag kontra tyngre lunsj?

Har det noe å si?

Ja, hvorfor ikke bare kalle lunsjen "middag"? Om du spiser middag kl 14 eller 18 er det samme, så lenge du spiser til faste tider og spiser fem måltider til dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingen ting å si sånn forbrenningsmessig, nei. :)

(regner med at det var det du lurte på?)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...