Gå til innhold

Lett å få jobbe to dager i måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva dere tror om det er mulig for meg å få meg en jobb (helst i butikk i det store kjøpesenteret her jeg bor) to lørdager i måneden? Jeg har jo selvfølgelig tenkt å søke, men tenkte det kunne være greit å høre hva andres erfaringer er.

Grunnen til at jeg bare vil ha to dager, og da helst lørdager, er fordi jeg studerer og det opptar hverdagen min fullt og helt. Hadde ikke tenkt å ha jobb i det hele tatt, og økonomisk sett behøver jeg det ikke, men hvis jeg jobber to lørdager i måneden vil jeg kunne jobbe mindre i sommerferien, noe som hadde passet bra på grunn av noen familiære greier.

Er det helt "dødfødt" av meg å søke etter jobb to lørdager i måneden? Er det stor sannsynlighet for at de ikke vil ha meg da? De kan selvfølgelig ringe meg hvis de har krise midt i uka en og annen gang, jeg vil jo være tilgjengelig og gjøre mitt ytterste for å stille opp hvis det skulle være behov, men det er primært to lørdager i måneden jeg ønsker å jobbe.

Hvordan formulerer jeg dette på en eventuell søknad? Og bør jeg sende skriftlig søknad eller møte opp på de ulike butikkene? Har ingen erfaring med dette som dere kanskje skjønner, alle de tidligere jobbene jeg har hatt har blitt tilbudt til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv en åpen søknad der du forklarer at du er interessert i lørdagsjobb et par gangen i måneden, og at du er villig til å være tilkallingsvikar ved sykdom (e.l.).

Møt opp personlig i butikkene, spør om de trenger hjelp. Sier de ja, kan du forhøre deg litt om hva de trenger. Lever fra deg søknaden din.

Det er alltids noen som har behov for ekstrahjelp et par ganger i måneden. Du får ikke jobb ved å forhøre deg her på forumet i hvertfall, så kom deg ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...