Gå til innhold

Kan jeg gaa ned og bli strammere paa denne maaten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har litt mage, er det da vits i aa ta sit ups i det hele tatt? tenkte jegskulle ta 150 situps hver morgen (evt under annen trening), men er det vits naar jeg har litt fett utenpaa? vil det bidra til aa fjerne fettet? horer saa mye rart om sit ups vet ikke lenger hva jeg skal stole paa.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

All aktivitet og trening forbrenner jo kalorier, så det vil hjelpe deg til å gå ned i vekt. Men det er ikke sånn at sit-ups gjør at du mister mer fett på magen hvis det var det du tenkte på. Punktslanking er desverre ikke mulig.

Hva med å ikke bare ta sit-ups men finne en 4-5 grunnøvelser du kan gjøre hver dag? Eventuelt melde deg inn på et treningsstudio hvor du kan få litt veiledning? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All aktivitet og trening forbrenner jo kalorier, så det vil hjelpe deg til å gå ned i vekt. Men det er ikke sånn at sit-ups gjør at du mister mer fett på magen hvis det var det du tenkte på. Punktslanking er desverre ikke mulig.

Hva med å ikke bare ta sit-ups men finne en 4-5 grunnøvelser du kan gjøre hver dag? Eventuelt melde deg inn på et treningsstudio hvor du kan få litt veiledning? :)

Jeg trener hver dag i ukedagee (spinning eller annen saltrening)og tenkte aa kombinere sit ups. :-)

Bare lurte paa..kjenner en overvektig fyr som har gaatt ned til aa bli superfit. Han sier han tok 300 situps hver dag kombnert med ett sunt kosthold og litt trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det høres noe særlig lurt ut å kun gjøre sit-ups. Det er ikke noe galt i sit-ups (pass på at du gjør dem riktig forresten, galt utført kan de skade ryggen i det lange løp. Finnes masse info om dette på nettet om du googler litt). Hvis du tenker helse og ikke bare utseende, har kroppen din godt av å styrkes over alt, ikke bare i mageområdet. Kjør også noen øvelser for bein, rygg, armer og bryst så vil du ikke bare gå ned i vekt fortere - kroppen din vil også ha det bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun en vei til mer definert mage (dessverre), og det er å gå ned i fettprosent. Det vil si at du må være flink med kostholdet ditt, og du må være flink med trening generelt.

Ja, du kan gjøre mageøvelser (men du trenger ikke trene magen hver dag, og du trenger ikke gjøre 15 øvelser på den som mange damer gjør), hvis du ligger i kalorioverskudd vil du bygge på magemusklene dine og de vil "vises" mer gjennom fettet.

Det som er kjedelig med å være dame er at det gjerne sitte fast, og hardt, på magen og lårene. Men som sagt...kosthold og struktur i treningen, så kommer du dit du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun en vei til mer definert mage (dessverre), og det er å gå ned i fettprosent. Det vil si at du må være flink med kostholdet ditt, og du må være flink med trening generelt.

Ja, du kan gjøre mageøvelser (men du trenger ikke trene magen hver dag, og du trenger ikke gjøre 15 øvelser på den som mange damer gjør), hvis du ligger i kalorioverskudd vil du bygge på magemusklene dine og de vil "vises" mer gjennom fettet.

Det som er kjedelig med å være dame er at det gjerne sitte fast, og hardt, på magen og lårene. Men som sagt...kosthold og struktur i treningen, så kommer du dit du vil :)

gaar man ned i vekt av styrketrening?altsaa bli man smalere? (armer osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gaar man ned i vekt av styrketrening?altsaa bli man smalere? (armer osv)

Som nevnt ovenfor: stryketrening gjør at du forbrenner fett. Forbrenner du fett blir du smalere. Du blir IKKE smalere i midjen av å gjøre mageøvelser eller smalere over rompa ved å gjøre rompeøvelser. Økt muskelmasse gjør også at forbrenningen din øker jevnt over.

Og det er sunt. Godt for kroppen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...