PepsiMax Skrevet 8. mars 2011 #41 Skrevet 8. mars 2011 Jeg postet disse linkene, og anbefaler alle heller å gå til feks Mariann Grønnestad. Vi har hatt henne som foredragsholder i lokallaget vårt og hun er en hyggelig dame som er genuint opptatt av stoffskifte. Siden hun har sykdommen selv, vet hun også litt mer enn de fleste andre leger om hvor skoen trykker. Hvor holder hun til?
champi Skrevet 8. mars 2011 #42 Skrevet 8. mars 2011 Hvor holder hun til? Volvat Oslo. En time (hvertfall første) koster 1132 kr..
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #44 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har fått påvist lavt stoffskifte ifjor, men legen min har så liten kunnskap at jeg ikke får hjelpen jeg trenger. Noen som vet om jeg fastlege i Bergen som er dyktig å stoffskifte? Jeg har ikke mulighet å klare å betale for privat. *Bump*
Riskrem Skrevet 10. mars 2011 #45 Skrevet 10. mars 2011 Volvat Oslo. En time (hvertfall første) koster 1132 kr.. Hun er flink hun altså
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #46 Skrevet 14. mars 2011 Jeg har fått påvist lavt stoffskifte ifjor, men legen min har så liten kunnskap at jeg ikke får hjelpen jeg trenger. Noen som vet om jeg fastlege i Bergen som er dyktig å stoffskifte? Jeg har ikke mulighet å klare å betale for privat. *bump*
meca Skrevet 14. mars 2011 #47 Skrevet 14. mars 2011 *bump* Jeg går til Dr.Aanes på Helsetorget (rett ved Godt Brød i Vestre torggate). Vet ikke hvor spesialisert hun er på akkurat stoffskifte, men jeg føler meg i hvert fall bedre. Hun er en veldig god lytter, som tar seg tid til pasientene sine. Skulle man føle at man trenger mer veiledning, tror jeg ikke hun ville nølt med å henvise til endokrinolog (spesialist på hormonelle sykdommer). Har ikke trengt dette selv, men hun har generelt vært velvillig til å sende meg til undersøkelser hos spesialister ift andre problemer. Da jeg fikk påvist lavt stoffskifte, ble jeg i tillegg til levaxin, satt på en 5-ukers kur med ukentlige B12-sprøyter. Jeg føler meg mye mer opplagt nå, ett år etter. Om det skyldes påfyll av B12, eller riktig dosering av Levaxin, aner jeg ikke, men fornøyd er jeg i hvert fall
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #48 Skrevet 14. mars 2011 Dere som bor sånn at Oslo er tilgjengelig. Aker sykehus har en poliklinikk og er landet fremste på stoffskifteproblematikken. Be legen deres søke dere inn der. Ikke alle får tilbud om time, men det er verdt et forsøk. Dit kommer faktisk folk fra hele landet. Er bare vanlig spesialistpris på rundt 300 kr. Jeg startet med oppfølging av endikrinolog på det lokale sykehuset. Ble etter en stund overført til fastlegen. Søkte meg inn til Aker sykehus etter en stund og fikk behandling der. Er nå tilbake hos fastlegen. Vi vurderer nå enda en gang å søke meg inn til Aker da stoffskifte ikke er stabilt og jeg sliter med manglende energi. 1
champi Skrevet 20. mars 2011 #49 Skrevet 20. mars 2011 Hun er flink hun altså Vært der to ganger nå, er ikke videre imponert.. Nå blir Marion Gluck i London neste!
Rayanne Skrevet 21. mars 2011 #50 Skrevet 21. mars 2011 Hun er flink hun altså Det er de som jobber på Aker også, og der betaler man bare vanlig egenandel...
Gjest Rita Wilhelmsen Skrevet 26. oktober 2011 #51 Skrevet 26. oktober 2011 Takker for svar. Har funnet ut at de fleste almenpraktiserende leger ikke har peil. Derfor spurte jeg etter spesialist. Jeg har siden 07 byttet fastlege 7 ganger i håp om at den neste kan ta meg særriøst. Grunnen til at det har blitt så mange er at hun jeg fikk i 07 hadde mammaperm. Hun hadde vikar, som faktisk fant ut at jeg hadde lavt stoffskifte, men han flyttet tilbake til Finland, så kom det en ny vikar og jeg har hoppet frem og tilbake (hun og mannen drev legekontor) via hennes vikarer og mannen hennes helt til i fjor vår(2010)Dette var ikke frivillig men hun kom jo aldri tilbake. Nå vet jeg ikke en gang prøveresultatene mine fordi jeg bare har gitt opp. Han jeg har nå er faktisk den første som har innrømmet at det finnes flere typer medisin en levaxin. han forrige begynte å le av meg når jeg spurte om det fantes noe annet. Og av en annen har jeg blitt medisinert UTEN å ta blodprøver for å se verdiene først. skal prøve å kontakte han dere anbefaler, det spiller ingen rolle hvor i landet spesialisten bor. Det er så ikke nå at jeg er villig til å dra hvor som helst bare for å få hjelp. Har forresten fått henvisning til nevrolog av fastlegen min nå, fordi han trodde ikke noe på at det var stoffskiftet...
Gjest Rita Skrevet 26. oktober 2011 #52 Skrevet 26. oktober 2011 [Hei! Hvor lang tid tok det før henvisning til Aker ble sendt og du fikk time?quote name='AnonymBruker' timestamp='1300140915' post='9003619'] Dere som bor sånn at Oslo er tilgjengelig. Aker sykehus har en poliklinikk og er landet fremste på stoffskifteproblematikken. Be legen deres søke dere inn der. Ikke alle får tilbud om time, men det er verdt et forsøk. Dit kommer faktisk folk fra hele landet. Er bare vanlig spesialistpris på rundt 300 kr. Jeg startet med oppfølging av endikrinolog på det lokale sykehuset. Ble etter en stund overført til fastlegen. Søkte meg inn til Aker sykehus etter en stund og fikk behandling der. Er nå tilbake hos fastlegen. Vi vurderer nå enda en gang å søke meg inn til Aker da stoffskifte ikke er stabilt og jeg sliter med manglende energi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå