Neala Skrevet 5. oktober 2011 #1861 Del Skrevet 5. oktober 2011 Håper dere har det fint Åååh, savner nyfødt baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 5. oktober 2011 #1862 Del Skrevet 5. oktober 2011 Tilbake frå London, og her fann eg jammen gode nyheter! :hoppendeglad: GRATULERER så mykje med jenta!! Hurra! Kos dykk mykje saman med ho Blir artig å lese små oppdateringar om livet som foreldre, det er trass alt ikkje SÅ lenge til det blir min tur.. (Og så melder eg meg på mailinglista om namn og mål, om de velger å seie det ) Hurra igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. oktober 2011 #1863 Del Skrevet 5. oktober 2011 Snikleser siden juni ( ) melder seg endelig. Jeg sitter spent og oppdaterer dagboken din, derfor fant jeg ut at det var påtide å legge igjen en hilsen. Og en unnskylding for at jeg ikke har gjort det tidligere! Masse lykke til! Håper jenta deres er på vei! Beklager at jeg ikke har fått svare før nå, men tror du forstår jeg er opptatt med å ta vare på tulla mi. Har vært lettere å skrive små oppdateringer. Du har vært snikleser en stund også, håper bare det har vært spennende å lese her jeg. Uansett er det jo kjempekoselig at du stiger ut fra mørket og hilser på oss her. Ikke beklag deg, du er velkommen til å lese i stillhet eller ute i offentligheten, som sagt, det er koselig at du har kommet ut av "mørket". Tilbake frå London, og her fann eg jammen gode nyheter! :hoppendeglad: GRATULERER så mykje med jenta!! Hurra! Kos dykk mykje saman med ho Blir artig å lese små oppdateringar om livet som foreldre, det er trass alt ikkje SÅ lenge til det blir min tur.. (Og så melder eg meg på mailinglista om namn og mål, om de velger å seie det ) Hurra igjen! Jaaaa, tenkte jeg skulle overraske deg jeg. Tusen takk! Nyter hvert minutt med henne, og det er herlig å ta vare på henne. Man lærer mye hver dag som nybakt mamma, at man nesten blir litt sliten av det. Det er ikke lenge igjen nei! Snart kommer lillegutten deres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. oktober 2011 #1864 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg er også veldig spent på mål og sånt på snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 5. oktober 2011 #1865 Del Skrevet 5. oktober 2011 Perfekt størrelse på lille C Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 5. oktober 2011 #1866 Del Skrevet 5. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. oktober 2011 #1867 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg er også veldig spent på mål og sånt på snuppa Har du ikke fått pm? Jeg har sendt altså! --- Uansett, ligger i senga og slapper av. Har hatt litt tid til å oppdatere her, siden vi har kraamzorg. Forloveden lager middag til oss nå. Gud, jeg misliker å være i ro hele tiden. Jentungen har gått ned en hel del, men hu bæsjet mye første dagen. Det har jevnet seg ut egentlig, hun kan miste opptil 10% av fødevekta, men vi kommuniserer hele tiden med de flotte damene fra kraamzorg og jordmor. De ville se at C bæsjet og tisset før de reiste, noe hun gjorde. Amming går bra, er fremdeles noen småfeil jeg gjør, men jeg lærer meg forskjellige teknikker og slikt. De lærte meg å bruke brystpumpe, og de så at melka var hvit, så hu får i seg næring. Jenta har lært seg å spise selv, så hu reagerer på lokking, heldigvis. Utseendemessig ser det ut som jeg er en del slankere, men det er vel kanskje en illusjon etter å ha gått med badeball på magen. Jeg hadde en rar positur etter fødsel, så må gå med bekkenet dyttet fremover, for ikke å gå som en gammel kjerring. Magen er noe pløsete, men det er som forventet når musklene har trukket seg på siden. Det er rart å være mamma, og det hender realiteten slår inn "Hjelp, jeg er mamma". :kgbaby: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 5. oktober 2011 #1868 Del Skrevet 5. oktober 2011 Den nye hverdagen deres høres herlig ut Jeg er også nysgjerrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 5. oktober 2011 #1869 Del Skrevet 5. oktober 2011 Beklager at jeg ikke har fått svare før nå, men tror du forstår jeg er opptatt med å ta vare på tulla mi. Har vært lettere å skrive små oppdateringer. Du har vært snikleser en stund også, håper bare det har vært spennende å lese her jeg. Uansett er det jo kjempekoselig at du stiger ut fra mørket og hilser på oss her. Ikke beklag deg, du er velkommen til å lese i stillhet eller ute i offentligheten, som sagt, det er koselig at du har kommet ut av "mørket". Det går helt fint at du ikke har svart tidligere, du har jo akkurat blitt mamma! Jeg har lest en stund ja, og det har vært koselig og spennende lesing! Spesielt spennende i slutten av september og begynnelsen av oktober må jeg få si :gjeiper: Herlig å bli så godt tatt i mot, dette kunne jeg jo prøvd meg på for lenge siden! hehe. Håper alt står bra til i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 5. oktober 2011 #1870 Del Skrevet 5. oktober 2011 Høres ut som at dere har det herlig, Delphina - og det unner jeg deg Dere er så heldig som har kraamzorg. Synes vi kunne hatt det i Norge også Kanskje jeg skal foreslå det for Jensemann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 5. oktober 2011 #1871 Del Skrevet 5. oktober 2011 Høres ut som du har det helt fantastisk Blir så utålmodig når jeg leser her inne Jeg er også veldig nysgjerrig på navn. Har mannen gitt klarsignal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 5. oktober 2011 #1872 Del Skrevet 5. oktober 2011 Høres ut som livet som nybakt mamma er fantastisk ikke rart vi blir fødeklare her vi sitter og leser :D Gleder meg så til å få prinsen. Kose dere maaaasse :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 6. oktober 2011 #1873 Del Skrevet 6. oktober 2011 Der så jeg at du har jo sendt meg pm Kom ikke opp at jeg hadde fått noe. Nydelig navn Kunne ønske jeg kunne spole litt frem for jeg vil ha gutten min hos meg nå! Nei, jeg finns ikke utålmodig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 6. oktober 2011 #1874 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hva har jeg gått glipp av!! GRATULERER!! Så deilig at lillejenta endelig er på utsiden! Høres jo ut til at dere har kommet godt i gang allerede, enda det bare har gått noen få dager! Nyt dagene nå som dere endelig kan få bli kjent med mageboeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. oktober 2011 #1875 Del Skrevet 6. oktober 2011 Jeg fått PM, ja Høres ut som koselige dager! Blir rett og slett misunnelig på alle dere som har fått babyen.. Men jeg må vel bare være tålmodig.. Jeg tror ikke jeg hadde vært helt komfortabel med å ha en fremmed dame hjemme hos oss i mange dager, jeg Men er sikkert veldig god hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariel* Skrevet 6. oktober 2011 #1876 Del Skrevet 6. oktober 2011 Håper dere koser dere masse, Delphina Jeg gleder meg til å ha lille nurket i armene mine jeg også.. Hadde vært morsomt med PM fra deg med navn og mål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 6. oktober 2011 #1877 Del Skrevet 6. oktober 2011 Det går helt fint at du ikke har svart tidligere, du har jo akkurat blitt mamma! Jeg har lest en stund ja, og det har vært koselig og spennende lesing! Spesielt spennende i slutten av september og begynnelsen av oktober må jeg få si :gjeiper : Herlig å bli så godt tatt i mot, dette kunne jeg jo prøvd meg på for lenge siden! hehe. Håper alt står bra til i kveld! :klemmer : Det var spennende da ja, men du så slitsomt. Var så lei tilslutt, men det ble en kjapp fødsel når det først satte i gang. Tar godt i mot mennesker jeg. Uansett så ønsker jeg deg jo velkommen her. Alt stod bra til i går kveld, alt står bra til nå også. Var bare ei med skikkelig brystmelkbæsj i natt som gjorde meg litt stressa. Høres ut som at dere har det herlig, Delphina - og det unner jeg deg :klemmer : Dere er så heldig som har kraamzorg. Synes vi kunne hatt det i Norge også :jepp : Kanskje jeg skal foreslå det for Jensemann? :fnise : Kanskje det kanskje? Til gjengjeld så er det en del fordeler norske kvinner har som nederlandske ikke har. Jeg var 6 timer på sykehuset etter fødsel, det kunne fort ha vært 4. I Norge hadde jeg nok blitt på sykehuset et par dager. Her er det jo vanlig med hjemmefødsler. Høres ut som livet som nybakt mamma er fantastisk :rodmer : ikke rart vi blir fødeklare her vi sitter og leser :D Gleder meg så til å få prinsen. Kose dere maaaasse :D :klemmer : Det er jo passe idyllisk men hektisk også! Hehe, nei, man blir gjerne fødeklare når man leser om alt som skjer for en nybakt mamma, og jeg skjønner godt du gleder deg til å få prinsen. Det skal vi! Og det må dere også! Der så jeg at du har jo sendt meg pm :sjenert : Kom ikke opp at jeg hadde fått noe. Nydelig navn :rodmer : Kunne ønske jeg kunne spole litt frem for jeg vil ha gutten min hos meg nå! Nei, jeg finns ikke utålmodig :fnise : Det er jo faktisk ikke så lenge til, selv om det føles som en evighet til. Du er godt på vei, og tenk på denne måten. Se hvor mange uker på vei du er versus hvor langt du har igjen.. Det er jo helt utrolig hvor fort tiden går. Hva har jeg gått glipp av!! GRATULERER!! Så deilig at lillejenta endelig er på utsiden! Høres jo ut til at dere har kommet godt i gang allerede, enda det bare har gått noen få dager! Nyt dagene nå som dere endelig kan få bli kjent med mageboeren :strix : Du har da ikke gått glipp av så mye. Tusen hjertelig takk! Det er utrolig deilig, og det går fort når man setter i gang. Jeg fått PM, ja :nigo : Høres ut som koselige dager! Blir rett og slett misunnelig på alle dere som har fått babyen.. :sjenert : Men jeg må vel bare være tålmodig.. :sjenert : Jeg tror ikke jeg hadde vært helt komfortabel med å ha en fremmed dame hjemme hos oss i mange dager, jeg :sjenert : Men er sikkert veldig god hjelp! Det er jo koselige dager, men også så hektisk. Som du ser, så får jeg bare svart en eller to ganger daglig, da jeg har nok med amming, skift av bleier og det å ta meg av tulla vår. Tålmodighet Teri, tålmodighet. Når du først er mamma, så blir dagene veldig i ett. Du husker rett og slett ikke dagene før fødselen så godt eller hvordan livet var uten baby. Jeg tror faktisk til tider at jeg ikke har vært gravid, til tross for at jeg har ei lita frøken ved siden av meg og man ser det på kroppen min. Av og til tror jeg magen sparker også, så.. Det blir jo litt mye for en nybakt mamma! Jeg synes tanken var rar også, men de som er her, er ufattelig koselige. Så det gjør det lettere for meg å ha dem rundt meg. Håper dere koser dere masse, Delphina :rodmer : Jeg gleder meg til å ha lille nurket i armene mine jeg også.. Hadde vært morsomt med PM fra deg med navn og mål :jepp : Vi koser oss kjempemasse! Elsker det lille nurket vårt, og jeg synes hu jo er verdens vakreste. Ikke vil jeg se hvem hun ligner på, for hun er vakker som hun er! Det er jo faktisk ikke så lenge til nå vet du! Snart er du mamma, og det blir jo veldig spesielt. Vet jo at alle sier det, men det er sant. Du har jo ikke fått vite hva nurket er heller, eller surrer jeg nå? --- Det er jo passe idyllisk å være mamma, men det er hektisk også. Var en del barseltårer som kom i går, var frustrert over ting og da gråter man lettere. Det er så lite som skal til før tårene spruter, gjentatte spørsmål kan føre til frustrasjon og gråt. I natt hadde vi en natt der den store bekymringen var innholdet i bleia. Siden hun mistet 8% av kroppsvekta på en dag og enda litt til dagen etter, så var jeg redd for at hun ikke kom til å legge på seg. Så kommer den gulbrune bæsjen og ikke i små kvanta heller. Så, Delphina gråt over det hun trodde var diare, men som faktisk bare er vanlig bæsj for ei som får brystmelk. Kombinér dette med lite søvn, og man blir hysteriske. Uansett, C gikk opp mer enn hun mistet andre dagen, så hu har det godt. i tillegg har vi et "stort" problem. Jeg gikk opp til størrelse F i svangerskapet, og nå som jeg har bryster fulle av melk, så ser det ut som ballonger her. Elegant du! Uansett så har jeg ingen problemer med amming, melken produseres i store kvanta og jentungen får den næringen hun trenger. Får skryt for alt det jeg gjør, selv om jeg er litt surrete til tider. Skal trene mer på bleieskifting, selv om jeg har kontroll på det, klesskift og vasking av snuppa. Vasket henne i badebalja i dag, og det var rart. Var vel litt forsiktig, men.. Jeg er jo litt redd for å ødelegge henne. Har blitt litt mer "hardhendt", men jeg er nå litt forsiktig i kraamzorg-damenes øyne. Det ble et langt innlegg, men har endelig fått litt tid til å skrive litt. Går i ett når man står for skifting av bleier, amming og slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. oktober 2011 #1878 Del Skrevet 6. oktober 2011 Utålmodig? Hva er det for et slags ord? Neida, må vel smøre meg med tålmodighet og heller prøve å nyte siste ukene. Hehe, hva man ikke blir bekymret for. Det tar nok en stund før man føler at man mestrer alt. Men det er jo helt naturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 6. oktober 2011 #1879 Del Skrevet 6. oktober 2011 Ja jeg kan tro du var lei til slutt. Selv om du vet at det du venter på er helt fantastisk, kan det ikke være mye kjekt å ha så vondt! Og nå er alt nytt, det er forståelig at du bekymrer deg. Jeg blir så fryktelig verpesyk når jeg leser her inne! Men jeg har strengt tatt ingen hastverk, kan godt vente et år. Selv om jeg føler at jeg "kjenner deg", er jeg fortsatt ny her inne. Likevel drister jeg meg til å spørre veldig fint: Kan jeg få en pm med navn og mål på lille C? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 6. oktober 2011 #1880 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hehehe, akkurat det med at man fortsatt kjenner spark i magen husker jeg fra sist gang:) Det er helt snålt:) Koselig å lese om dagene deres<3 Går i hundre her om dagen så rekker ikke mye kg jeg heller.. Menmen:) Stor klem til Delphi og supersnuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå