Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Håper på det vet du!!

Hehe, ja han er vel stoltheten selv!!! :) Men det har han da god grunn til også! :rodmer:

Nå hopper jeg til køys! God natta! :sovne:

Han er virkelig stoltheten selv :rodmer: , han har gjort søte ting som å gni meg over magen og si "elsker deg". :fnise: Han er også bekymret om ting kommer til å gå bra mellom han og meg, og om vi greier å ta vare på barnet. Han vil bare alt vel.

Håper du hadde en fin natt. Sov selv 8 timer og våknet grusomt trøtt igjen. Ikke greier jeg å sove lengre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er virkelig stoltheten selv :rodmer: , han har gjort søte ting som å gni meg over magen og si "elsker deg". :fnise: Han er også bekymret om ting kommer til å gå bra mellom han og meg, og om vi greier å ta vare på barnet. Han vil bare alt vel.

Håper du hadde en fin natt. Sov selv 8 timer og våknet grusomt trøtt igjen. Ikke greier jeg å sove lengre heller.

Koselig han virker! :)

Det er jo litt kjedelig da.Jeg blir kjempetrøtt om kvelden, legger meg tidlig, står opp tidlig, men så blir jeg utrolig trøtt mellom tolv og et igjen. Det er irriterende! Men sånn er det bare. Er vel verdt det, eller hva? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Koselig han virker! :)

Det er jo litt kjedelig da.Jeg blir kjempetrøtt om kvelden, legger meg tidlig, står opp tidlig, men så blir jeg utrolig trøtt mellom tolv og et igjen. Det er irriterende! Men sånn er det bare. Er vel verdt det, eller hva? :)

Og det er han, beklager at jeg prater om han, er bare veldig glad i han.

Jeg er kronisk trøtt. Frisk luft er greit, men med en gang jeg setter meg i en sofa, så er jeg dødtrøtt og går omtrent rundt i koma. Det er verdt det, men så fryktelig slitsom. :sukk: Nå som jeg er såpass langt, så hadde jeg nesten håpet at ting ville gi seg, men symptomene kommer tilbake. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Nå har jeg begynt å få problemer med å sitte fremoverbøyd, uten at en livmor sier ifra med å være øm. Kvalmen har sittet i kroppen hele dag, noe som ikke har vært lett eller behagelig.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Heihei! Håper du har hatt en god helg og at alt er i orden! :)

Helgen har vært grei, veldig slapp egentlig. Skal prøve å rydde litt i dag. :fnise: Kvalmen tok seg opp i går, og var på sitt verste, så resulterte i en tom mage og neseblod. Alt står bra til nå :fnise:

Håper at du også har hatt en god helg og alt står bra til meg deg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har vært grei, veldig slapp egentlig. Skal prøve å rydde litt i dag. :fnise: Kvalmen tok seg opp i går, og var på sitt verste, så resulterte i en tom mage og neseblod. Alt står bra til nå :fnise:

Håper at du også har hatt en god helg og alt står bra til meg deg også

Uff, kjedelig det da. Men neseblod? Hvordan gikk det seg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Uff, kjedelig det da. Men neseblod? Hvordan gikk det seg til?

Vel, maten kom opp så utrolig fort, siden jeg hadde holdt det nede i flere timer, så det tok en omvei. Så, grunnet magesyra, begynte nesa å blø. Satt bare apatisk på gulvet og tenkte "jaja.. Sånn er det å være gravid" og fortsatte og lese i en avis jeg dro med meg inn på badet. :fnise: Kvalmen henger litt i kroppen enda, men forsvinner enkelte dager.

Håper forresten du har det greit, leste i dagboka di, og synes ikke det var så veldig lett å lese. Jeg beklager susete og direkte innlegg, men er litt sånn til tider. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, maten kom opp så utrolig fort, siden jeg hadde holdt det nede i flere timer, så det tok en omvei. Så, grunnet magesyra, begynte nesa å blø. Satt bare apatisk på gulvet og tenkte "jaja.. Sånn er det å være gravid" og fortsatte og lese i en avis jeg dro med meg inn på badet. :fnise: Kvalmen henger litt i kroppen enda, men forsvinner enkelte dager.

Håper forresten du har det greit, leste i dagboka di, og synes ikke det var så veldig lett å lese. Jeg beklager susete og direkte innlegg, men er litt sånn til tider. :sukk:

Oiii det hørtes vondt ut! Jeg hater når det kommer ut av nesen også. Har riktignok ikke begynt å blø av det, og det har vært i forbindelse med spysjuka, men..Hehe..

Tusen takk for omtanke! Nei det er jo kjedelig og kjipt når det blir sånn, men jeg trøster meg med at mange er/har vært i samme situasjon, og de aller fleste opplever å bli gravid innen rimelig tid igjen og da ser jeg for meg at de vonde tankene er borte. Gjør ingenting om du er direkte. Er jo ingen vits i å pakke det inn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Oiii det hørtes vondt ut! Jeg hater når det kommer ut av nesen også. Har riktignok ikke begynt å blø av det, og det har vært i forbindelse med spysjuka, men..Hehe..

Tusen takk for omtanke! Nei det er jo kjedelig og kjipt når det blir sånn, men jeg trøster meg med at mange er/har vært i samme situasjon, og de aller fleste opplever å bli gravid innen rimelig tid igjen og da ser jeg for meg at de vonde tankene er borte. Gjør ingenting om du er direkte. Er jo ingen vits i å pakke det inn. :)

Det var da ikke vondt, men var litt irriterende med boller i nesa. :fnise: Tåler visst ikke finbakst, og må leve på grovt brød. Du er ikke den eneste som hater når det kommer ut av nesa, det svir grusomt.

Det er jo bra at du trøster deg med den tanken, uansett. En annen tanke er at om det skulle være en SA, så er det en grunn til det. :klemmer: Nei, er jo ikke noen vits i, men det er de som ikke liker at folk er direkte, og foretrekker de som går rundt grøten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Kommer med en oppdatering i morgen, da jeg skal til lege og UL. I dag har jeg bare studert og begynt å bøye knærne, da jeg ikke kan bøye meg over magen lengre. Ikke er det noe der, men her sier enten en luftig mage som dytter på livmor, eller livmor selv at å bøye seg slik er ikke akseptert. Litt irriterende, siden jeg har lyst til å barbere leggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Da var det den oppdateringen da.

Var rundt 12-tida hos legen, og ble spurt et par spørsmål rundt graviditet, om det var første og slikt. Standard prosedyre tenker jeg meg. Kjempekoselig lege, som jeg desverre ikke skal til igjen, noe som gjør meg litt trist. Han var kjempeglad for å ha sett meg fra jeg var liten, til starten på en ny generasjon. Koselige legen! Legen brukte forresten en hjertelydsmaskin.

Var deretter til gynekologisk undersøkelse, og tok celleprøve og det hele, siden jeg er en gammel dame på 23 og hadde tatt celleprøve 3 år tidligere.. *drar frem rullatoren*. Fikk også tatt en etterlengtet ultralyd.

:popcorn:

:fnise: Vente liiiiiitt til! :fnise:

Ett stykk hjerte med en god puls på 140-150 slag i minuttet ble hørt via Hjertelydsmaskin. Sterk og sunn rytme. Ved UL så jeg en herlig liten baby på 7cm fra hode til rompe, med to armer, to ben, et hode med en hjerne og to øyne.. Og et bankende hjerte... :grine: Gjett hvem som er fra seg av glede! :danser:

Edit: Glemmer hele tiden å legge til at jeg er 12+6 dager (4 dager kortere enn antatt) :fnise:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Jeg legger merke til at jeg har noe problemer med å skrive hvordan jeg føler meg og hva som har skjedd. Repeterer veldig ofte. Ikke rart jeg gjorde det dårlig i å skrive stil på skolen :skratte:. I tilfelle over, så var det mer fordi jeg sitter på svangerskapskyen, for første gang siden jeg fant ut jeg var gravid. 4 uker med bekymring, og jeg fikk en så stor glede av å vite at lille har det bra. Smilte fra øre til øre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Delphina

I et nytt trimester, og her rydder jeg ut av rommet. Siden jeg nå snart flytter, så må jeg gå gjennom alt jeg kommer til å ta med meg og det jeg ikke kommer til å ta med meg. Endel går i bua etterhvert tenker jeg meg. Jeg har bodd hjemme det siste året etter at situasjonen min ble snudd litt på hodet med brudd, ny kjæreste, for høyt snitt for meg å komme inn der jeg studerte (første året det skjedde), slik at beste alternativ var å fare heimat te mamma og pappa. Har tidligere bodd 4 år alene, og greier meg fint på lite penger, så jeg har jo erfaringen i meg.

Far min vet da min situasjon, og huffet seg over at han var for ung til å bli bestefar, ikke at jeg var for ung til å bli mor :fnise:. Pappa er ung, og han så positiviteten i å bli en ung bestefar heldigvis. Han har vært litt bekymret for meg, siden jeg var dårlig i går. Kan visstnok ikke spise boller (finbakst) eller diverse pålegg, ellers blir jeg skikkelig dårlig :skratte:

Fremdeles i ekstase etter å ha hørt gullets hjerte banke sterkt og tydelig. :rodmer: Føler meg mer som en mamma nå! :fnise: Har også veldig lyst til å hekle et babyteppe i rosa og hvit, men så tror jeg det blir gutt! Tenker jeg kommer til å hekle i mer kjønnsnøytrale farger, eller så hekler jeg en blå og hvit, og en rosa og hvit.

EDIT: Så vet mor det også. :fnise: Alle besteforeldre vet da at de blir besteforeldre for første gang! :D

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Fortalte du det til dem i dag? Så artig! :hoppe: At du klarte å vente SÅ lenge med å fortelle! :fnise:

Skjønner godt du er i ekstase etter å ha sett og hørt hjertet! Det er jo helt fantastisk. :)

Hvordan blir det med besteforeldrene nå når du skal flytte? Kommer de på besøk og sånt da? For sånn som jeg har skjønt det så skal du flytte til hjemlandet til kjæresten din? Var det Nederland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Heihei!

Fortalte du det til dem i dag? Så artig! :hoppe: At du klarte å vente SÅ lenge med å fortelle! :fnise:

Skjønner godt du er i ekstase etter å ha sett og hørt hjertet! Det er jo helt fantastisk. :)

Hvordan blir det med besteforeldrene nå når du skal flytte? Kommer de på besøk og sånt da? For sånn som jeg har skjønt det så skal du flytte til hjemlandet til kjæresten din? Var det Nederland?

Jeg ventet mest fordi jeg var redd for at barnet ikke var ok (redd for MA), og fordi jeg er til tider litt redd reaksjonen til foreldrene mine, men heldigvis har de tatt det lett, og jeg føler jeg har et bedre forhold til dem nå. Pappa fikk vite etter UL og mamma i dag.

De kommer vel noen turer ned til Nederland, de skal også kjøpe babyklær og slikt nå snart :fnise: Så skal vi reise oppover til Norge på ferier og slikt.

Håper du har det greit nå. Leser i dagboka di flere ganger daglig, skjønner du. Tenker på deg i alt dette.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du og kjæresten snakket om hvor dere skal føde? Regner med det blir i Nederland det? Håper de har et bra helsevesen der!! :)

Har du begynt å kjøpe klær og sånt? Hehe..Kanskje litt tidlig det, men er jo vanskelig å vente når man venter på noe så fantastisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...