Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder


Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Han høres ordentlig koselig ut! :)

Jeg skal til ultralyd neste uke, da er jeg max 7+2 uker. Årsaken er at jeg vil finne ut nøyaktiv hvor langt på vei jeg er. Kan jo hende jeg er en uke kortere enn jeg er. :) Men tenker å ta en UL i uke 14 også! Koster bare 500 på privatklinikken her, så.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Han er verdens herligste.

Jeg har ikke kommet så langt som til UL, jeg skal innrømme at det var et sjokk å finne ut at jeg var gravid. Jeg har vært hos gynekolog grunnet smerter ved tidligere annledninger og fått vite det er vanskelig å bli gravid (det kunne ta flere år).

Det blir jo artig å se lille frøbel tenker jeg :D Grugleder meg til å se lille sjøapen min, er jo fremdeles litt nervøs om det kanskje ikke har gått så greit. Er ikke bekymret for det, men nervøs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er verdens herligste.

Jeg har ikke kommet så langt som til UL, jeg skal innrømme at det var et sjokk å finne ut at jeg var gravid. Jeg har vært hos gynekolog grunnet smerter ved tidligere annledninger og fått vite det er vanskelig å bli gravid (det kunne ta flere år).

Det blir jo artig å se lille frøbel tenker jeg :D Grugleder meg til å se lille sjøapen min, er jo fremdeles litt nervøs om det kanskje ikke har gått så greit. Er ikke bekymret for det, men nervøs..

Oi såpass! Det må ha vært en ekkel beskjed å få. Heldigvis stemmer det ikke alltid! :hoppe:

Jeg kjenner godt igjen følelsen! Jeg er også svært nervøs for at noe er galt. Bekymret blir jo feil ord siden ting som regel går bra, så ja..Nervøs!

Jeg hadde nok ikke ordnet meg ultralyd såpass tidlig hadde det ikke vært for at jeg er usikker på hvor langt jeg er på vei. Så vil finne det ut fortest mulig slik at når jeg tenker på at øyelokkene og hendene dannes, så er det fordi det faktisk er det som skjer, ikke at det eeegentlig skjer om en uke. :fnise:

Good helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Oi såpass! Det må ha vært en ekkel beskjed å få. Heldigvis stemmer det ikke alltid! :hoppe:

Jeg kjenner godt igjen følelsen! Jeg er også svært nervøs for at noe er galt. Bekymret blir jo feil ord siden ting som regel går bra, så ja..Nervøs!

Jeg hadde nok ikke ordnet meg ultralyd såpass tidlig hadde det ikke vært for at jeg er usikker på hvor langt jeg er på vei. Så vil finne det ut fortest mulig slik at når jeg tenker på at øyelokkene og hendene dannes, så er det fordi det faktisk er det som skjer, ikke at det eeegentlig skjer om en uke. :fnise:

Good helg! :klemmer:

God helg! :klemmer:

Var ikke så ekkelt å høre, da jeg fikk høre det var jeg ikke klar for å ha barn og jeg tenkte det også fantes andre muligheter som adopsjon. Det kommer til å gå bra for oss begge, spirene gror og gror :fnise:

Hehe, jeg lurer på hvor gammel spiren er, hvor langt jeg er. Skjønne forloveden strøk meg over magen og sa "elsker deg".. Ikke til meg, men til hans datter eller sønn :fnise:

God helg! :)

God helg til deg også Bellamy :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Nå synes jeg kroppen ser så rar ut. Jeg føler at magen endrer seg i fasong. Jeg har noe ekstra på magen, har ikke gått opp mer enn en 2-3 kg siden starten av svangerskapet, men nå eser magen ut. Jeg prøver å holde inn magen, men det går ikke! :skratte: Herlighet så rart å være gravid, synes det er rart å se forandringene. Er faktisk mer aktiv enn det jeg var tidligere i svangerskapet. Heeeerlighet, nå kommer magen, eller så er jeg full av luft igjen.. :fise:

Har ikke gjort stort i dag, bare gått rundt og vært litt smålat.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gitt opp å holde inn magen. :rolleyes:

Trøster meg med at jeg har en del mage fra før, så det skjules vel ei stund til. :fnise:

Hva går lørdagskvelden i Delphina-heimen ut på da?

Her blir det harry-pizza og farmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg! :klemmer:

Var ikke så ekkelt å høre, da jeg fikk høre det var jeg ikke klar for å ha barn og jeg tenkte det også fantes andre muligheter som adopsjon. Det kommer til å gå bra for oss begge, spirene gror og gror :fnise:

Hehe, jeg lurer på hvor gammel spiren er, hvor langt jeg er. Skjønne forloveden strøk meg over magen og sa "elsker deg".. Ikke til meg, men til hans datter eller sønn :fnise:

God helg til deg også Bellamy :klemmer:

Det håper jeg det gjør! :) Har du forresten noen følelse ang. kjønn? Er jo gangske tidlig da, men jeg føler allerede det er en liten gutt! :)

Åh, koselig om magen din er på vei!! Er jo da det føles ordentlig virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg har gitt opp å holde inn magen. :rolleyes:

Trøster meg med at jeg har en del mage fra før, så det skjules vel ei stund til. :fnise:

Hva går lørdagskvelden i Delphina-heimen ut på da?

Her blir det harry-pizza og farmen.

Magen er liksom det jeg trodde ville komme litt senere i svangerskapet, men tror det har litt med omplasseringen av vitale organer, eller så er jeg lengre på vei enn antatt.

Lørdagskvelden gikk bra, men jeg sovna allerede rundt kl.21. Snakk om å være trøtt. Hadde noe kylling til middag her, og vi så Manchester U-Arsenal, før jeg sovna.

Det håper jeg det gjør! :) Har du forresten noen følelse ang. kjønn? Er jo gangske tidlig da, men jeg føler allerede det er en liten gutt! :)

Åh, koselig om magen din er på vei!! Er jo da det føles ordentlig virkelig!

Jeg tror det kanskje blir en liten frøken, men kan godt hende det blir en liten guttepjokk. Vi vet jo aldri.

Ja, er så koselig atte, men det er så rart også. De første månedene som gravid føles det bare ut som du har en basill i kroppen som gjør deg kronisk sliten. For min del føltes det ut som en uendelig lang fyllesjuke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kanskje blir en liten frøken, men kan godt hende det blir en liten guttepjokk. Vi vet jo aldri.

Ja, er så koselig atte, men det er så rart også. De første månedene som gravid føles det bare ut som du har en basill i kroppen som gjør deg kronisk sliten. For min del føltes det ut som en uendelig lang fyllesjuke :fnise:

Hihi, ja ikke sant! Jeg har ingen symptomer enda jeg da, bortsett fra menssmerter og at jeg er litt trøttere enn vanlig. Kanskje jeg er heldig å slipper unna den værste kvalmen! Hadde ikke vært meg i mot! :)

Tenk så koselig det blir på sommeren når man går runndt med en søt liten struttemage i sommerkjole :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hihi, ja ikke sant! Jeg har ingen symptomer enda jeg da, bortsett fra menssmerter og at jeg er litt trøttere enn vanlig. Kanskje jeg er heldig å slipper unna den værste kvalmen! Hadde ikke vært meg i mot! :)

Tenk så koselig det blir på sommeren når man går runndt med en søt liten struttemage i sommerkjole :rodmer:

Du er fremdeles tidlig i svangerskapet, aldri si aldri. Var i flott form inntil rundt uke 7-8, da begynte alt å gå "drit". Da begynte kvalme og slikt å dukke opp. Har forsåvidt vært heldig, har ikke kastet opp noe særlig. Kvalmen er verre, du føler du burde være i nærheten av en do hele tiden.

Håper da inderlig jeg har en søt liten struttemage da! Tror nok jeg kommer til å være diger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen er liksom det jeg trodde ville komme litt senere i svangerskapet, men tror det har litt med omplasseringen av vitale organer, eller så er jeg lengre på vei enn antatt.

Eller så er det flere enn du tror. :lur:

Ja, er så koselig atte, men det er så rart også. De første månedene som gravid føles det bare ut som du har en basill i kroppen som gjør deg kronisk sliten. For min del føltes det ut som en uendelig lang fyllesjuke :fnise:

Signerer denne! Veldig godt beskrevet, Delphina! :jepp:

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Signerer denne! Veldig godt beskrevet, Delphina! :jepp:

Haha, får håpe det bare er en altså Nilla, vi greier oss økonomisk med en (verre med to). Tror det bare er det at tarmer er litt fulle av gass og slikt. Magen virket mindre i dag, så tror det bare er litt oppblåsthet.

Hehe, har tenkt slik hele graviditeten, at jeg bare har fått i meg alkohol uten å vite det. :jepp:

Fikk kompliment for brystene i dag.. :sjenert: Han synes de så så vakre ut, og at de vokste så vakkert. :skratte: Han sitter også og stryker meg over magen og kysser der av og til. Har en så fin forlovede :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Våknet opp med å være helt grusomt tørr i munnen, ikke noe artig. I tillegg sitter kvalmen i kroppen når jeg står opp. Heldigvis er det ikke så ille at jeg må løpe på do.

Siste dagen med forloveden før jeg skal tilbake til Norge. Det er her hjemme er, og det er her jeg vil være. Heldigvis er det jo ikke lenge før jeg skal tilbake igjen hit og det mer permanent. Har vært deilig å se manken til mannen ved siden av meg, kjenne varmen fra kroppen hans. :rodmer: Jeg blir forelsket igjen og igjen i forloveden, og synes livet er herlig med barn i magen og en så flott mann ved min side. Ja, livet kommer til å bli tøft når barnet kommer, men vi er forberedt.

Hodet føles litt tomt akkurat nå. Skal snart ut og fikse et par ting til rundt flytting ned hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som er kvalme selvom 12 uker er passert. Håper det snur snart nå. Tenk nå er vi over de 12 første magiske ukene. Satser på at tiden fremover nå blir bare fryd og glede... I tilllegg er det snart vår :jepp:

Kjenner godt igjen det du skriver om magen. Magen min har forandret seg bare i løpet av noen dager nå. Den delen under navelen strutter skikkelig. Når jeg har ligget flat før har magen gått innover, det gjør den ikke nå for å si det sånn :ler:

Det er stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Godt å høre at det er flere som er kvalme selvom 12 uker er passert. Håper det snur snart nå. Tenk nå er vi over de 12 første magiske ukene. Satser på at tiden fremover nå blir bare fryd og glede... I tilllegg er det snart vår :jepp:

Kjenner godt igjen det du skriver om magen. Magen min har forandret seg bare i løpet av noen dager nå. Den delen under navelen strutter skikkelig. Når jeg har ligget flat før har magen gått innover, det gjør den ikke nå for å si det sånn :ler:

Det er stas!

:ler: Ja, jeg begynner å bli rimelig lei. Noen ganger er jeg glad jeg fremdeles har symptomer, men ikke alltid. Spesielt ikke når middagen truer med å komme i retur.

Ja, er så deilig å være over grensa. Nå gjenstår bare å se at alt er bra inni der. Om det er det, så er det bare fryd og gammen vet du. Da vet jeg at sjansen for å miste barnet har minsket betraktelig. Selv om min risiko er liten fra før, så er det fremdeles ikke helt betryggende før jeg får se hjertet til lille spiren og se at det beveger seg. Blir deilig med vår! Har allerede fått en liten smakebit da jeg var hos forloveden. Var så varmt at den varme jakka mi fikk gravide meg til å bli enda dårligere. :fnise:

Magen her varierer, tror for tiden at jeg er bare litt full av gass :fise: men jeg kjente etter på livmoren, og den virker noe større enn vanlig, noe som er å forvente av livmoren når jeg er 12 uker + 2 dager (skrev nesten 12 dager og 2 uker her huff.. :skratte: ). Har polstring, så det legges ikke merke til like fort på meg. Kan hende jeg ser magen mer tydelig nærmere 14 uker eller noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen!

Så deilig når magen omsider kommer. Har du tenkt deg på UL før den ordinære for å se at alt står bra til? Jeg vurderer å ta en i uke 14. Føler det blir litt lenge å gå fra uke 7 til 19 uten å se at ting er helt i orden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

God morgen!

Så deilig når magen omsider kommer. Har du tenkt deg på UL før den ordinære for å se at alt står bra til? Jeg vurderer å ta en i uke 14. Føler det blir litt lenge å gå fra uke 7 til 19 uten å se at ting er helt i orden. :)

God morgen! :klemmer:

Jeg har tenkt til det, må bare få fingeren ut og ringt en privat gynekolog først. Min ordinære UL blir faktisk i Nederland, så blir jo spennende. Må bare fikse helseforsikringen. Har allerede oppholdstillatelse der :fnise: Jeg er klar over at jeg mister retten over en god del her i Norge, men valget ble nå slikt. Jeg synes det er urettferdig for bf at jeg sitter her mesteparten av graviditeten.

Ja, det blir lenge å vente, så skjønner jo godt hvorfor du velger å gå oftere til UL da. Jeg vil bare se at alt er bra nå, da vet jeg at barnet har det bra. Har hatt noen dager hvor jeg er redd for MA, men nå roer det seg igjen.

EDIT:

Glemte å skrive god morgen.. Hvor er manerene! Fyyyy! Haha, og vekta er så stabil. Magen ser ut til å begynne sin innmarsj her. :rodmer: Enten det, eller så ser jeg syner.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg blir litt overrasket. Jeg har veldig lyst til å rydde, og studiene går greit i dag, leser og nyter lesingen. Fokuserer ikke 100% da jeg trenger å komme meg etter flyturen i går. Det som overrasker meg er at jeg prater som en mamma. Jeg skal ikke bli en før om en 6 måneder, men morsinnstinktene har begynt for fullt. :skratte: Sitter her og diskuterer barneoppdragelse og sier hva jeg mener.. Etterhvert la jeg merke til at jeg prater som en mor, eller som min mor. :fnise:

Tror jeg skal gå og rydde litt jeg, så skal jeg ut en tur, før jeg setter meg ned med studier igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo allerede en mamma til den lille mageboeren din :) Naturlig at du begynner å prate som en da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...