Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder


Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Takk Nilla! :D :klemmer:

Ja, fikk jo også i brevet "og et høyst levende foster!" Må innrømme jeg kjente tårene bygge seg opp, var så lykkelig, selv om jeg på en måte visste at alt var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Så var det på'n igjen. Hørte nasjonalsangen runge på tv, siden de norske frøknene vant staffeten, og selvfølgelig, hormonelle meg begynte å grine. Sist gang jeg grein for et norskt gull var da Espen Bredesen vant gull i Lillehammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hehe, det er litt slitsomt egentlig. Har hatt mer energi i dag forresten, enn det jeg har hatt. Litt deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg føler meg litt rar, de to siste dagene har jeg kjent at jeg blir så veldig glad for den lille inni meg, og kjenner jeg elsker spiren så høyt. Jeg er jo knapt nok gravid, men... Det bobler inni meg når jeg tenker på hva som gror inni meg. Og jeg elsker jo pappa'n til spiren veldig høyt. Han er jo verdens beste (og barnsligste).

Spiser mat for oss to, men legger ikke på meg en døyt. Greier ikke spise mer enn det jeg spiser, og jeg spiser mye mer enn jeg noensinne har gjort i mitt liv. Deilig å kunne fråtse litt, spesielt på ristet brød. :fnise: Er ikke stort jeg kan skrive egentlig, noe kvalm, noe sår, men ellers i grei form. Har nettopp inntatt middagen, så er jo god og mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ristet brød er virkelig tingen! Det er ofte det jeg ender opp med til kveldsmat. Farlig godt! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Det er altfor farlig. :fnise: Greier faktisk ikke spise annet enn ristet brød med noe kjøtt på og en yoghurt. Har prøvd å være modig med frokostblanding, men etter en halv skål går resten i do, greier fysisk ikke spise frokostblanding lenger (og det er snakk om fiberrik, sunn frokostblanding).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Må bare legge til dette:

"Een goed begin is het halve werk,

Maar een goed begin is maar de helft."

oversatt betyr det:

"En god start er halve arbeidet,

men en god start er bare halvparten/det halve".

:fnise:

Det er kanskje ikke helt riktig oversatt, men det skal bli bedre :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Da var jeg litt langrenns"prinsesse" i dag. Så vel sikkert rimelig klønete ut når jeg ploga ned bakken (er nok ingen Therese Johaug), og da jeg nesten kjørte inn i en lyktestolpe. Det er år og dag siden jeg har gått på langrenn og kjente meg rimelig sliten i arma etter et par hundre meter. Ga meg ikke og lytta til kroppen, noe som hjalp. Fikk en fin liten tur på 1.5 time. Kommer til å savne de skiturene nå som jeg snart skal flytte utenlands og ikke vil ha muligheten til å kunne komme opp ofte, pga lille spiren. Men, når vi får alt i orden og jeg kommer meg ut i jobb (for det skal jeg etter lille er født), så skal vi spare til å reise til Norge så lille lærer seg kunsten om å stå på ski. :fnise: Pappa'n til lille har allerede stått på ski og synes det var morsomt, så tror jeg får lurt han med på det! :fnise:

Føler meg mindre kvalm og i bedre form. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Da har jeg begynt å lære meg uttalelser i forlovedens morsmål, som er nederlandsk. Artigst er det med ch-lyder og g-lyder, er jo helt fremmed, men det begynner å sitte. Så, nå tenker jeg hele tiden, får vi een jongen of een meisje (en gutt eller en jente)? :fnise:

Han er helt utrolig skjønn, forloveden min. Han spurte meg om jeg ville gå en liten tur, vi endte selvfølgelig i en lekebutikk og så på leker. Da vi endte opp i babyavdelingen fant jeg en kaninbamse som var helt nydelig! :rodmer: Koser meg stort rundt forloveden, og skal snart på husjakt *tjohoo*

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg begynne å følge med :) har sniklest litt de siste dagene ;)

Så koselig med handleturen med forloveden din i går! gøy å begynne å se litt på babyting :)

er hverken gravid eller prøver selv, men er så verpesjuk at jeg må lese graviddagbøker på KG for å døye sjuken litt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:velkommen: Bellamy

Så koselig at du vil følge meg og mine kjærlighetserklæringer til baby og forlovede :fnise:

Er litt mer realistisk når vi plutselig står der begge to og ser på babyting. Forloveden offa seg voldsomt i går og sa at vi kommer så til å ha et problem med plass når barnet kommer, vi kommer til å kjøpe så mange leker visstnok. Kjenner meg igjen i det med verpesjuken og dagbøkene på KG, gjorde mye av det samme da jeg var verpesjuk et par år tilbake. :ler:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja her er det ikke aktuelt med noen baby før sambo er ferdigutdannet om 2,5 år! kanskje like greit, vil jo egentlig ikke ha noe barn før jeg er 23-24.. men hjelper ikke det her jeg sitter :ler: hjelper ikke akkurat å ha verdens mest fantastiske tantebarn heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Utdannelse er viktig! :fnise:

Forloveden har en godt betalt jobb, og jeg har bachelorgrad, så vi er jo ikke helt i trøbbel. Vi må nå starte smått, men vi har ikke noe problem med det. Det er uansett smart å vente, da trenger man ikke stresse med å fikse alt.

Søte tantebarn er ondskapen selv, de får eggstokkene til å rasle. Har en herlig liten nevø som jeg blir gele i beina av. Var ikke derfor jeg ble gravid, gullet var ikke planlagt, men nå får nevøen min en kusine eller fetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good day! :takke:

Her skal jeg følge med vettu! Det må ha vært skummelt den blødningen, kjenner jeg blir nervøøøs. Hehe. Neida det går nok aller helst bra for meg også!

Hvordan tror du det blir å bo i utlandet med liten baby da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Haha, det kommer til å gå bra. Som sagt, jeg hadde kun blødning etter samleie, og ikke utenom, men vi tenkte ikke på det da det først skjedde. Ble litt småhysteriske.. :fnise:

Jeg tror det vil bli rart, men jeg er forberedt på det. Jeg kjenner til språket, og vil lære meg det mens jeg går med lille. Har allerede begynt å smått forstå samtalen mellom forloveden og familien hans, og leser nederlandske aviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Så flink du er til å lære deg nederlandsk! Du får legge ut en ny glose hver dag eller noe sånt, så vi også får lært oss litt. :ler:

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig som får lære deg et nytt språk! Jeg kan bare norsk og engelsk jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:hallo:

Så flink du er til å lære deg nederlandsk! Du får legge ut en ny glose hver dag eller noe sånt, så vi også får lært oss litt. :ler:

Hehe, det skal jeg gjøre. Første glosene blir jo

jongen (gutt) - uttales rett ut (jong-en)

meisje (jente) - uttales som meishe.

siden vi tross alt er gravide og vil finne ut kjønn om en liten liten stund.

Du er heldig som får lære deg et nytt språk! Jeg kan bare norsk og engelsk jeg!

Hehe, kunne bare engelsk og norsk flytende før jeg møtte forloveden. Nå prøver jeg litt og litt å lære meg nederlandsk. Er nok flinkere til å lese nederlandsk enn jeg er til å lytte til i samtaler. synes dog det er artig når jeg hører "Ik denk dat...". Da sitter jeg og tenker for meg selv "Jeg veit jo hva det betyr!" :skratte: Man blir som et lite barn som gleder seg over de små tingene.

---

Ellers burde jeg lære meg å spise før jeg farer i dusjen. Sto bøyd over og pusta tungt grunnet kvalme og svimmelhet. Nå sitter jeg og ser på forloveden spille fotballspill, han fikk fri idag for å gjøre ting med meg :rodmer: Jeg er så heldig atte! Han ble litt bekymret da jeg kom opp og så litt desorientert. Er så glad at han er pappa'n til gullet vårt, han er bare skjønn! :fnise::rodmer: Han vil snart ha en UL så han kan se barnet. Vil se det også og vite at alt er bra (er litt bekymret om ting ikke har gått helt bra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...